تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812856244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساعي:براي موفقيت در لندن ديرشده است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ساعي:براي موفقيت در لندن ديرشده است
اگر قرار باشد بين ورزش و سياست يكي را انتخاب كنم به طور حتم ورزش را انتخاب مي كنم چرا كه هم تجربه عملي دارم و هم درس اين كار را خوانده ام. اگر در ادامه كار نتوانم ورزش قهرماني را دنبال كنم در كنار تكواندو خواهم بود و به ورزش مورد علاقه ام درهرجايي كه لازم باشد كمك مي كنم. اگر هم مرا نخواستند كه مي روم شهرري و يك باشگاه داير مي كنم و به آموزش نوجوانان و جوانان اين منطقه مي پردازم.
پر افتخارترين ورزشكار ايران در تاريخ المپيك و كسي كه بار ناكاميهاي ورزش ايران در پكن را با مدال طلايش كاهش داد به مسئولان ورزش هشدار داد حتي اگر از همين امروز كار براي المپيك 2012 لندن را آغاز كنند باز هم احتمال ناكامي وجود دارد.

به گزارش مهر، تنها چهره طلايي تكواندو ايران در بيست و نهمين دوره بازيهاي المپيك 2008 كه با ارائه مبارزات زيبا هم دل ميليونها ايراني را شاد كرد و هم باعث شد ناكامي ورزش ايران چند روزي به فراموشي سپرده شود، با حضور در خبرگزاري مهر، ضمن بازديد از بخش هاي مختلف اين خبرگزاري، در گفتگوي ويژه و اختصاصي با گروه ورزشي شركت كرد:

نمي خواهم جواب منتقدان را بدهم

هادي ساعي در ابتداي مصاحبه تاكيد مي كند قصد بازگشت به گذشته را ندارد و نمي خواهد مقابل آنهايي كه مدام انتقاد مي كردند بايستد. او مي گويد: سه ماه قبل انتقادات فراواني به انتخاب من براي حضور در المپيك مي شد ولي در حالي كه مي توانستم پاسخگوي اين انتقادات باشم وارد اين مسائل نشدم چرا كه به خودم اطمينان داشتم كه توانايي كسب مدال المپيك را دارم. همان موقع به خودم گفتم آنقدر تلاش مي كنم كه نه كسي از كارم ايراد بگيرد و نه شرمنده مردم شوم. حالا هم خدا را شكر مي كنم كه توانستم در زمين مسابقات بهترين پاسخ را به منتقدان بدهم.

باخت به افغانستان و يكطرفه قضاوت كردن رسانه ها

ساعي شكست برابر تكواندوكاري از افغانستان را يكي از دلايل اين انتقادات عنوان مي كند و مي گويد: شايد باخت به حريف افغاني يكي از دلايل اين انتقادات بود كه هر روز در رسانه ها از نظرات كارشناسان مختلف براي كوبيدن من استفاده مي كردند اما در همان زمان كسي از من سئوال نكرد چرا باختي؟ بارها و بارها كارشناسان و آدم هاي مختلف را به تلويزيون آوردند و از عملكرد من انتقاد كردند اما يكبار خودم را نبردند تا بپرسند چرا به اين حريف باختي؟ در مبارزه با حريف افغانستاني در شرايطي كه چند امتياز من را در آن بازي ندادند و داور به اشتباه به من اخطار داد و البته به همين دليل هم شش ماه محروم شد، من شكست خوردم ولي متاسفانه همه كارشناسان يكطرفه به قاضي رفتند و بدون اينكه از خودم دلايل اين شكست را بپرسند فقط انتقاد كردند.

المپيك شگفتي ها

مرد طلايي ورزش ايران در المپيك پكن اشاره اي هم به سطح فني اين دوره از مسابقات مي كند: اين دوره از رقابتها در سطح فني بسيار خوبي برگزار شد و برخي از نامداران جهان از رسيدن به مدال محروم شدند. هيچ كس فكر نمي كرد به جاي "موين" چين تايپه اي يا "راموس" اسپانيايي دومنيكن و مكزيك در وزن اول به فينال راه پيدا كنند. و يا در وزن چهارم حذف تكواندوكار مالي دور از ذهن بود. در تمامي اوزان همين شرايط پيش آمد و برخي ها مانند تكواندوكار نيجريه اي مدال گرفتند كه انتظار نمي رفت. در مجموع فكر مي كنم در اين المپيك شاهد شگفتي هاي زيادي بوديم.

لوپز را رسانه هاي ايران بزرگ كرده بودند

ساعي با انتقاد از بزرگ كردن بيش از حد لوپز از سوي رسانه هاي ايران گفت: لوپز گفته بود دوست داشت در فينال با من مبارزه كند. من هم چنين علاقه اي داشتم. ولي باخت لوپز هم غيرعادي نبود چرا كه شرايط المپيك متفاوت است و هيچ ورزشكاري حاشيه امنيت ندارد. المپيك امثال لوپز فراوان دارد. متاسفانه لوپز را در داخل ايران بزرگ كرده بودند. او بازيكن خوبي است كه دو المپيك طلا كسب كرده اما به هر حال در المپيك همه حريفان براي قهرماني مي آيند و نمي شود روي يك نفر تكيه كرد. من براي رسيدن به مدال طلا براي تك تك رقيبانم برنامه داشتم و هيچ تكواندوكاري را حريف ساده نگاه نكردم. هيچ وقت تمام برنامه من براي لوپز نبود و براي ايتاليايي و آذربايجاني هم برنامه داشتم و به لطف خدا نتيجه هم داد.

چيني ها مرا دوست دارند

كاپيتان تيم ملي تكواندو كشورمان در بازيهاي المپيك تكواندوكار چيني را مقابل چشم تماشاگران هموطنش شكست داد اما بازهم از سوي آنها تشويق شد. ساعي در اين مورد مي گويد: بعد از اينكه حريف چيني را شكست دادم تمام حاضرين در سالن مرا تشويق كردند. هم اينكه نمي خواستند من بازنده شوم تا نماينده چين حذف شود و هم اينكه مرا دوست دارند. سال قبل هم درمسابقات جهاني كه در چين بوديم همين شرايط حكمفرما بود.

نادريان بهترين گزينه بود

اميد ديگر مدال آوري ايران در المپيك رضا نادريان بود كه انتظارات را برآورده نكرد. هادي ساعي به اين انتخاب هم اشاره مي كند: در آن مقطع زماني كه بحث انتخاب يك نفر در وزن اول به وجود آمد بهترين گزينه در اين وزن رضا نادريان بود كه واقعا خيلي زحمت كشيد و پا به پاي من تلاش كرد و هيچ چيزكم نگذاشت. نادريان جوان است و المپيك ميدان بزرگي است. ميداني كه خيلي از قهرمانان باتجربه نتوانستند نتيجه بگيرند و ما نمي توانيم بگويم باخت نادريان ناكامي بود. او جواني است كه مي تواند تا سه المپيك ديگر كار كند. در وزن اول بهزاد خداداد خيلي خوب بود و اگر برايش مشكل پيش نمي آمد مطمئنا مي توانست مدال كسب كند.

جراحي زانو و خداحافظي از دنياي قهرماني

بايد پاي آسيب ديده خود را جراحي كنم چرا كه خيلي اذيت مي شوم. بعد از عمل جراحي كه فكر نمي كنم زياد طول بكشد در مورد آينده ورزشي ام تصميم خواهم گرفت. اگر قرار باشد از ورزش خداحافظي كنم به هيچ عنوان بازگشتي نخواهم داشت. اگر قرار به كناره گيري باشد يك بار بايد رفت و اگر خواستم تا المپيك بعدي مبارزه كنم كه همين روند را ادامه خواهم داد.

همه المپيك براي ما ناكامي نبود

هادي ساعي به تحليل عملكرد كاروان ورزشي ايران در المپيك مي پردازد و مي گويد: به لحاظ كسب مدال در المپيك نتيجه نگرفتيم و از اين نظر ناكام بوديم. ولي اين المپيك نكات مثبت هم داشت كه توانستيم در پكن به آن دست پيدا كنيم. ورود تيم بسكتبال به المپيك يك نكته مثبت بود. در رشته هاي مانند بدمينتون، تنيس روي ميز، قايقراني و.... شركت كرديم كه اين هم از اتفاقات مثبت اين دوره بود. حضور سه بانوي ايراني كه توانستند بدون استفاده از "وايت كارت" با سهميه خود به پكن بروند نيز يك موفقيت بزرگ بود.

حضور پرتعداد يك حسن است

مرد طلايي ورزش ايران در پاسخ به اين سوال كه " حضور پرتعداد ورزشكاران در المپيك با كسب مدال كم بهتر است يا حضوركم تعداد اما پرمدال"؟ گفت: حضور پرتعداد براي ورزش ما يك حسن محسوب مي شود چرا كه ما بازيهاي آسيايي را داريم و ورزشكاراني كه به المپيك اعزام مي شوند ازخيلي جهات تغييرمي كنند و تجربه بزرگي را در المپيك به دست مي آورند. هر چند اين تجربه گران به دست مي آيد ولي ارزش دارد كه به المپيك رفته و اين ميدان بزرگ را تجربه كنند. از همين نفرات در بازيهاي آسيايي استفاده خواهيم كرد. من مطمئن هستم همين نفرات كه در پكن حضور داشتند در "گوانگجو" خيلي راحت مسابقه مي دهند و مطمئنا بهتر از دوحه نتيجه خواهند گرفت.

رشته هاي المپيكي متحول مي شوند

ساعي ادامه مي دهد: وقتي يك رشته به المپيك راه پيدا مي كند در آن رشته تحول ايجاد مي شود. همين بسكتبال دو نفر را بعد از المپيك به ليگ هاي معتبر دنيا ترانسفر كرد و اين براي بسكتبال يك فتح باب جديد است. همين دو نفر سرمايه هاي بزرگي هستند و مي توانند راه را براي ديگران باز كنند. در ساير رشته ها نيز وقتي سهميه المپيك كسب مي شود تحول بزرگي در آن رشته ايجاد مي شود كه مي تواند پتانسيل بزرگي براي آنها باشد.

سرمايه گذاري براي المپيك بعدي

ساعي از طرز تفكر مسئولان، كارشناسان و حتي مردم نسبت به نتايج كاروان ورزشي ايران انتقاد مي كند و مي گويد: ما فقط به كسب مدال و تعداد آنها فكر مي كنيم. اگر مدال كسب كنيم مي گوييم موفق بوديم و اگر مدال نگيريم مي گوييم ناكام بوديم. ولي من معتقدم حضور در المپيك 2008 سرمايه گذاري خوبي بود براي المپيك 2012 لندن بود. ما در اين المپيك جوانگرايي خوبي داشتيم و فكر مي كنم مي توانيم با برنامه ريزي دقيق و نظارت كافي بر عملكرد تيم هاي ورزشي در المپيك بعدي موفق باشيم.

كشتي ورزش ايران را ناكام جلوه داد

ساعي با با بيان اينكه از رشته هايي مثل دووميداني ، تنيس روي ميز يا بسكتبال در المپيك انتظار كسب مدال نداشتيم گفت: فقط يك رشته ما كه انتظارات از آن زياد بود در المپيك خوب كار نكرد آن هم كشتي بود. اگر كشتي گيران خوب كار مي كردند و دو يا سه مدال مي گرفتند همه از نتايج خوب سخن مي گفتند. معمولا جايگزيني جوانان به جاي با تجربه ها بعد از المپيك ها انجام مي شود ولي اين جريان براي ما قبل از المپيك اتفاق افتاد. ورزشكاراني كه اعزام شدند خيلي تلاش كردند و زحمت كشيدند ولي اتفاقاتي در المپيك پيش مي آيد كه قابل پيش بيني نيست. اگر اين تيم با همين شرايط به مسابقات جهاني اعزام شود، مطمئن باشيد نتايج بهتري مي گيرد. ضمن اينكه اختلافاتي كه بين اعضاي كادر فني كشتي نيز بود به اين ناكامي لطمه زد و تاثير مستقيمي در شكست هاي كشتي گيران داشت.

دو هفته از برنامه ريزي عقب هستيم

ساعي با هشدار نسبت به از دست رفتن زمان براي المپيك بعدي مي گويد: براي موفقيت در المپيك 2012 لندن بايد از فرداي روز پاياني المپيك كار را شروع مي كرديم. با اين وجود دو هفته عقب افتاده ايم. اگر از همين امروز هم شروع كنيم فكر مي كنم در المپيك لندن هم به مشكل بخوريم چرا كه برنامه ريزي براي ورزش دو، سه ساله نتيجه نمي دهد. چهار ساله مدت زمان خوبي براي مديريت است. ولي ما اين چنين فكر نمي كنيم و هيچ فدراسيوني نمي آيد از همين الان كه المپيك تمام شده تا المپيك بعدي برنامه ريزي كرده و با آن حركت كند. چيني ها از 16 سال قبل، روزي كه به ميزباني الميك فكر كردند براي قهرماني المپيك نيز برنامه ريزي كردند تا از ميزباني بهترين بهره را ببرند كه اينجا نتيجه گرفتند. آنها سيستم ورزش شان را درست كرده اند و با رفت و آمد مديران خللي در كارشان ايجاد نمي شود اما ما هر مديري كه مي آيد برنامه ديگري را قبول ندارد و بايد خودش در نو شروع كند!

آينده روشن تكواندو بانوان

هادي ساعي با بيان اينكه مربيان در راه نيافتن مهروز ساعي(خواهرش) به المپيك مقصر بودند به رشد ورزش بانوان و خصوصا تكواندو اشاره كرد و گفت: بانوان تكواندوكار ما خيلي تلاش مي كنند و اكنون هم رو به جلو حركت مي كنند. در رده سني نوجوانان چند تكواندوكار خوب داريم كه مي توان گفت نسل طلايي بانوان به زودي از راه مي رسد.

ماجراي هادي ساعي و فعاليتهاي سياسي

هادي ساعي پرافتخارترين ورزشكار ايران در المپيك از چند سال پيش وارد سياست شد و با حضور در شوراي شهر عملا در دو جبهه به فعاليت پرداخت. حتي برخي ها افت قبل از المپيك او را به شركت در برنامه هاي شوراي شهر و ساير برنامه هاي سياسي نسبت مي دادند اما او با مدال طلاي المپيك پاسخ همه آنها را داد.

حالا هادي ساعي كه سالهاي پاياني ورزش قهرماني را سپري مي كند، فكرهاي جديدي در سياست دارد. او مي گويد: به هر حال انسان پيشرفت را دوست دارد و من هم حالا كه وارد اين بخش شده ام دوست دارم پيشرفت كنم.

ساعي اما در پاسخ به اين سوال كه اگر قرار باشد از بين ورزش و سياست يكي را انتخاب كند مي گويد: اگر قرار باشد بين ورزش و سياست يكي را انتخاب كنم به طور حتم ورزش را انتخاب مي كنم چرا كه هم تجربه عملي دارم و هم درس اين كار را خوانده ام. اگر در ادامه كار نتوانم ورزش قهرماني را دنبال كنم در كنار تكواندو خواهم بود و به ورزش مورد علاقه ام درهرجايي كه لازم باشد كمك مي كنم. اگر هم مرا نخواستند كه مي روم شهرري و يك باشگاه داير مي كنم و به آموزش نوجوانان و جوانان اين منطقه مي پردازم.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن