تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814683843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تينار مستند برگزيده دوازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: "تينار" مستند برگزيده دوازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران شد
جشن مستقل سينماي مستند ايران شامگاه دوشنبه 11 شهريورماه با تقدير از برگزيدگان و اهداي جايزه بهترين مستند به "تينار" مهدي منيري در مجموعه فرهنگي هنري آسمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در اين مراسم كه اجراي آن بر عهده جمشيد گرگين بود، اهالي سينماي مستند خانه سينماي ايران گرد هم آمدند تا برگزيدگان خود را معرفي كنند. امين تارخ دبير جشن خانه سينما در ابتداي اين مراسم تقارن جشن را با روز سينماي مستند به اهالي سينماي مستند ايران تبريك گفت.

وي ادامه داد: سال 1895 برادران لومير هديه‌اي تاريخساز را به انسان هديه كردند. سال 1900 ابراهيم‌خان عكاسباشي اين هديه را تاريخي‌تر كرد و باعث شد انسان با چشمي ساخته دست خود رويدادهاي واقعي را ببيند. اينگونه بود كه موهبت مستند به سينما هديه داده شد.

اين بازيگر سينما افزود: شرافت و نجابت در طول تاريخ از ويژگي‌هاي سينماي مستند بود. سينماي مستند از سينماي داستاني فاصله گرفت زيرا سينماي سرگرمي، قصه‌پرداز و ستاره‌پرور نيست. مستند سينماي مستقيم است. دوربين هنرمند مستند واقعيتي را روايت مي‌كند كه تابع رويدادهاي نمايشي يا روايت يك قصه نيست، بلكه چشم به ارائه منظم رويدادها دوخته است.

مهدي منيري تنديس بهترين كارگرداني و بهترين مستند بلند را براي "تينار" دريافت كرد

تارخ توليد، ارائه و شيوه توزيع مناسب فيلم مستند را آرزوي خانواده مستند سينماي ايران ذكر كرد و گفت: اختصاص سالن‌هاي خاص براي پخش فيلم مستند يك نياز است و اميدواريم سيماي جمهوري اسلامي ايران نيز توليد، پخش و نظرسنجي فيلم مستند را بيشتر مد نظر قرار دهد.

دبير دوازدهمين جشن خانه سينما درباره آمار آثار شركت‌كننده در بخش مسابقه سينماي مستند گفت: 232 اثر در قالب 9 هزار دقيقه فيلم به دبيرخانه جشن ارائه شد كه از اين ميان در 17 روز با حضور هفت بازبين 40 اثر به مرحله پاياني راه يافت. در نهايت 17 داور جشن چهار ديپلم افتخار و پنج تنديس جشنواره به برگزيدگان جشن اهدا كردند.

بعد از گزارش دبير جشن، نوبت به اهداي ديپلم افتخار به آثار برگزيده مستند رسيد. در اين قسمت با حضور نظام‌الدين كيايي، همايون پايور و هوشنگ آزادي‌ور ديپلم افتخار بهترين طراحي صحنه، بهترين تدوين و بهترين فيلمبردازي به علي خطيبي‌نيا و محمد صالحي‌ نوروزنژاد، محمدامين كريمي و سيدحسين سيدي پريشان براي فيلم "تينار" اهدا شد.

سپس در بخش بهترين پژوهش تنديس جشن و نشان طلا خانه سينما با حضور محمد تهامي‌نژاد و علي دهباشي به مهرداد زاهديان براي مستند "ميدان بي‌حصار" رسيد. در بخش بهترين كارگرداني فيلم كوتاه مستند نيز روح‌الله مولوي كارگردان "غريب‌تر از بهشت" تنديس جشن و نشان طلا را از دستان ابراهيم مختاري و حسين خسروجردي دريافت كرد.

در بخش بهترين كارگرداني فيلم بلند مستند تنديس جشن و نشان طلا با حضور محمدرضا اصلاني و محمدرضا درويشي به مهدي منيري كارگردان مستند "تينار" اهدا شد.‌ ارد عطار‌پور نيز تنديس جشن و نشان طلا بهترين فيلم كوتاه مستند را براي "ميدان بي‌حصار" برد و جوايز خود را با حضور اكبر عالمي و حسن كياييان دريافت كرد.

در بخش پاياني اهداي جوايز تنديس جشن و نشان طلا بهترين فيلم بلند مستند سينماي ايران با حضور مرتضي رزاق‌كريمي و هوشنگ مرادي كرماني به مهدي منيري تهيه‌كننده مستند "تينار" اهدا شد.

اجراي موسيقي زنده توسط گروه داركوب از جمله برنامه‌هاي اجرا شده در مراسم بود كه با حضور محمدرضا جعفري جلوه معاون سينمايي وزير ارشاد برگزار شد.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن