تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802942735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسوولان كميته المپيك بايد عذرخواهي كنند ارشدي: فرافكني نكنيد؛ جوابگو باشيد سخن يزداني خرم را قبول ندارم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مسوولان كميته المپيك بايد عذرخواهي كنند ارشدي: فرافكني نكنيد؛ جوابگو باشيد سخن "يزداني خرم" را قبول ندارم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - سازمان ورزش

معاون سازمان تربيت بدني گفت: با توجه به اين كه مسئوليت تدارك و آماده‌سازي كاروان اعزامي ايران به المپيك بر عهده كميته ملي بود، مسوولان اين كميته بايد از مردم عذر‌خواهي مي‌كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ "احمد ارشدي" و "عبدالرضا ساور" معاونين سازمان تربيت بدني در نشست خبري در خصوص عملكرد كاروان ايران در المپيك پكن سخن گفتند.

احمد ارشدي در اين نشست گفت: رياست سازمان تربيت بدني با وجود اين كه در مقابل نتايج به دست آمده در المپيك مسئوليتي ندارد از عموم مردم عذرخواهي كرد. ما نيز به تبعيت از علي‌آبادي از مردم عذرخواهي مي‌كنيم. متاسفانه با اين كه مسئوليت تدارك و آماده‌سازي كاروان اعزامي به المپيك بر عهده كميته ملي بود علي‌رغم نتايج به دست آمده، كميته از مردم معذرت‌خواهي نكرد، در حالي كه بايد اين كار را مي‌كرد.

وي اظهار كرد: كميته ملي المپيك طبق اساسنامه موظف است امكانات و تدارك لازم براي اعزام كاروان ملي المپيك را فراهم كند و وظيفه‌ي بررسي نتايج به عهده اين بخش است. شايد دوستان ما در كميته اين وظيفه را انجام داده باشند. IOC به دولت و سازمان تربيت بدني هيچ كشوري اجازه نمي‌دهد در كار كميته ملي دخالت كند. در جلسات مختلف مسئولان كميته به صراحت اين موضوع را عنوان كردند.

معاون توسعه منابع و مديريت سازمان تربيت بدني ادامه داد: بايد توجه كنيم كه هر كس كار خود را انجام دهد و در حيطه‌ي وظايفش بر طبق قانون پاسخ‌گو باشد. هيات‌ها و فدراسيون‌ها بايد شامل علاقمنداني به ورزش باشند. شرايط اعتباري سازمان باعث شده است كه آن‌ها علي‌رغم زحمات بسيار هيچ حق‌الزحمه‌اي نگيرند. اعتبار سازمان تربيت بدني در سال 83، در حدود 2 ميليارد تومان بوده كه اين رقم در سال 86 به 23 ميليارد تومان رسيده است البته تلاش كرديم 70 درصد اين اعتبارات كه شامل هيات‌هاي ورزشي مي‌شد را به شهرستان‌ها دهيم.

ارشدي ادامه داد: اعتباراتي كه صرف مناطق محروم و روستاها شده، ده برابر اعتبارات گذشته افزايش داشته است. فدراسيون‌ها در سال 83 حدود پنج ميليارد تومان از سازمان تربيت بدني بودجه دريافت مي‌كردند و اين در شرايطي است كه تعدادي از فدراسيون‌ها هنوز تاسيس نشده بودند. ولي درسال 86 اين آمار به 40 ميليارد تومان رسيد. شايد اين رقم باعث شده است تصور كنيم 40 ميليارد تومان صرف آماده سازي كاروان اعزامي ايران به المپيك شده است، اين رقم به همه‌ي فدراسيون‌ها اختصاص يافته است نه تنها فدراسيون‌هاي المپيكي. اعتبارات جاري سازمان به اندازه‌اي اعتبارات عمراني افزايش نداشته و از محل ساير منابع مانند بند "ب" به سختي و با خواهش و التماس پيگيري و نامه‌نگاري افزايش داشته است.

معاون سازمان تربيت بدني با اشاره به اين كه چوبه‌ي اعتبار ورزش اندك است، تصريح كرد: اعتبارات تخصيص يافته به ورزش به همه خواسته‌ها جامه عمل نمي‌پوشاند، روند رو به رشدي را طي مي‌كنيم و اميدوارم همه كمك‌ها صرف پيشرفت ورزش شود.

وي درباره مباحثي مبني بر اقتدار نداشتن كميته در عزل و نصب كادر فدراسيون‌ها كه توسط مسوولان كميته‌ي ملي المپيك اعلام شده بود، خاطر نشان كرد: ما جلسات مختلفي با كميته ملي المپيك داشتيم كه همه آن‌ها صورت جلسه شده و مكتوب است. درست است كه مجمع فدراسيون‌ها بالاترين ركن را دارد، رييس مجمع فدراسيون‌ها رياست سازمان تربيت بدني است ولي آيا آن‌ها نبايد در جلسات مي‌گفتند كه فدراسيون‌ها در ارتباط با گزارشات كميته عملكرد مناسبي نداشتند. گزارش‌هاي ناظران به عنوان مرجع هم‌اكنون قابل استفاده است. قره‌خانلو به عنوان رياست كميته‌ي ملي المپيك موظف بود از آنجايي كه كار آماده سازي كاروان اعزامي به المپيك را برعهده داشت اگر در جايي با فدراسيون‌ها مشكلي داشت بايد به علي‌آبادي اعلام مي‌كرد و خواستار برخورد مي‌شد.

معاون توسعه منابع و مديريت سازمان تربيت بدني با بيان اين كه كميته ملي المپيك وظيفه اعزام و تدارك كاروان اعزامي را بر عهده داشته است، يادآور شد: علي‌آبادي وظيفه نداشت عذرخواهي كند چرا كه هيچ وظيفه‌اي در مقابل آماده سازي كاروان اعزامي ايران به المپيك و نتايج كسب شده ندارد. ولي متاسفانه رياست كميته ملي المپيك نمي‌پذيرد و مي‌گويد كه فدراسيون‌ها زير نظر ما نيستند، اگر اين گونه است چرا قبلا نگفتند، چرا گزارش‌ها حاكي از شرايط ايده‌آل است مي‌توانيم با تعامل كارها را بهينه انجام دهيم پس از بازگشت از پكن با مسئولان كميته ملي المپيك در سازمان تربيت بدني جلسه‌اي داشتيم، با هم ارتباطات خوبي داريم ولي نبايد فرافكني كرد، بايد در چارچوب وظايفي كه قانون تعيين كرده است جوابگو باشيم. مختار نبودن در برخورد با فدراسيون‌ها از نظر ما اساسا قابل قبول نيست.

ارشدي درباره برنامه‌هاي سازمان تربيت بدني براي المپيك 2012 لند متذكر شد: در اهداف ميان مدت سازمان ديده شده است كه با 114 ورزشكار در المپيك لندن حاضر شويم. اين بحث‌ها كه تيم ملي جودو در مسابقات جهاني به دليل آسيب‌ديدگي حاضر نمي‌شود بحث فني دارد و به المپيك مربوط نمي‌شود، يقينا در المپيك لندن با قدرت تمام حضور خواهيم داشت تا زماني كه زيرساخت‌ها ايجاد نشود نمي‌توانيم در ورزش قهرماني شاهد توسعه باشيم. در سيزده دوره گذشته به جز دو دوره اخير كه تكواندو نيز به جمع رشته‌هاي مدال‌آور المپيكي اضافه شده است تنها در كشتي و وزنه‌برداري اميد مدال داشتيم اگر مي‌خواهيم مردم، مسئولان، مربيان و ورزشكاران بدون استرس در مسابقات حاضر شوند بايد در بيش از 10 رشته مدال‌آور باشيم. درخشش در دووميداني، قايقراني و جودو؛ يعني ما در اين رشته‌ها به سوي مدال‌آوري حركت مي‌كنيم.

معاون سازمان تربيت بدني درباره عملكرد كشتي در المپيك پكن و اظهارات يزداني‌خرم مبني بر اين كه كشتي ايران در سطح آسياست، اظهار كرد: حدود 70 درصد از مدال‌هاي المپيكي را توسط كشتي كسب كرده‌ايم.

يزداني‌خرم در جلسه‌اي اعلام كرد كه كشتي‌گيران در اين دوره از بازي‌ها در حد آسيا كشتي گرفتند و نه اين كه كشتي ما در حد آسياست. كشتي ورزش اول ماست و در المپيك‌ها جور ساير رشته‌ها را كشيده است و هنوز هم پراميدترين رشته‌ي المپيكي محسوب مي‌شود. سازمان مي‌پذيرد كه كشتي ضعيف ظاهر شده است، ما حرف‌هاي ورزشكاران، كارشناسان و يزداني‌خرم را مي‌شنويم و بعد درباره كشتي تصميم مي‌گيريم چرا كه كشتي ورزش ملي ماست. يزداني خرم گفته است كه در هر هفت وزن جوان‌گرايي كرديم و كشتي‌گيران براي نخستين بار المپيك را تجربه كردند.

وي ادامه داد: اجازه دهيم تا در يك دوره كوتاه علل شكست كارشناسي شود و شتاب زده تصميم نگيريم. اگر هم او كشتي ايران را در حد آسيا مي‌داند به صراحت مي‌گويم او نظرش را اعلام كرده و ما نبايد چنين سخني را بپذيريم. آمارها نشان مي‌دهد كه 34 مدال از مجموع 50 مدالي كه تاكنون در المپيك كسب كرديم از كشتي است، پس كشتي ما در حد آسيا نيست. به جز فردين معصومي و مراد محمدي ساير كشتي‌گيران نيز اين امكان را دارند كه در المپيك بعدي شركت كنند.

ارشدي در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اين كه آيا سازمان تربيت بدني با كميته ملي المپيك اختلاف دارد، گفت: هيچ اختلافي وجود ندارد، كميته تلاش خود را كرده است، انتظار داشتيم كه قره‌خانلو به عنوان مسئول اعزام كاروان ايران به المپيك هم از مردم عذرخواهي كند، قطعا عذرخواهي به تنهايي كافي نيست. اجازه دهيم با توجه به ميزان كوتاهي افراد در انجام وظايف با آن‌ها برخورد شود، ما در سازمان تربيت بدني اعلام كرديم كه در حد توان تلاش نموديم ولي به دليل نتايج به دست آمده از مردم عذخواهي مي‌كنيم و قطعا با كم‌كارها برخورد خواهيم كرد.

ارشدي در پاسخ به خبرنگار ايسنا، مبني بر اين كه با وجود نتايج به دست آمده، دنبال مقصر گشتن در اين شرايط دردي از دردهاي ورزش دوا مي‌كند، تصريح كرد: پاسخ اين سوال را از منظر نمايندگان مجلس اعلام مي‌كنم، در اين محيط متشنج كه برخي به دنبال تسويه حساب شخصي هستند نبايد تصميم‌گيري كرد، بايد كار كارشناسي انجام دهيم، اين را نمي‌پذيرم كه كميته ملي المپيك بدون اعلام نتايج بگويد كه فلان شخص مقصر است، اگر طبق وظيفه‌شان نتايج را بررسي و اعلام كردند كه چه كسي و به چه دليل مقصراست، سازمان با كساني كه كوتاهي كردند برخورد مي‌كند ولي اكنون كه نتايج اعلام نشده است از مقصر كردن هم پرهيز مي‌كنيم. مسئولان كميته وظيفه تدارك، نظارت و اعزام كاروان المپيك را بر عهده داشتند و بايد بر اساس شرح وظايفشان پاسخ‌گوي نتايج به دست آمده باشند.

وي با اشاره به اين كه اعلام رقم 30 الي 40 ميليارد تومان براي آماده سازي كاروان اعزامي ايران به المپيك صحت ندارد، گفت: اين پول‌ها را به عنوان بودجه به فدراسيون‌ها پرداخت كرديم. وظيفه سازمان تامين اعتبارات و توسعه ورزش است بودجه‌ي ما تعريف شده است خوشبختانه هيچ ورزشكار المپيكي از بحث بودجه گله‌مند نبوده است. برخي از نمايندگان در مجلس اعلام كردند كه حق ما در بحث اعتبارات داده نشده است.

معاون سازمان تربيت‌بدني در پايان به كاروان پارالمپيك اشاره كرد و گفت: به عنوان عضو هيات رييسه فدراسيون جانبازان و معلولين اعلام مي‌كنم كه نيازهاي ما در اين فدراسيون كاملا مهيا شده است با برنامه‌ريزي مناسبي كه انجام داديم نتايج بسيار خوبي را در پارالمپيك شاهد خواهيم بود. تمام جوايز مسابقات "پسفيك" را به ورزشكاران و مربيان پرداخت كرديم، به دستور علي‌آبادي در پاي سكو به قهرمانان سه ميليون تومان، به نايب قهرمانان دو ميليون و به كساني كه در مكان سوم قرار بگيرند يك ميليون پرداخت مي‌شود. پس از بازگشت كاروان پارالمپيك نيز طبق قولي كه داديم جوايز قهرمانان به سرعت پرداخت خواهد شد. اميدوارم در پكن نتايج خوبي بگيريم تا مردم را راضي وخوشحال كنند.

در ادامه اين نشست نيز ساور معاون فرهنگي، حقوقي سازمان تربيت بدني گفت: جلسات خوبي را در مجلس داشتيم، بايد جلوي نارسايي‌ها را با كارهاي كارشناسي بگيريم، نبايد فراموش كنيم كه دست‌آوردهاي خوبي در اين المپيك داشتيم و سهميه‌هاي بسياري گرفتيم. كميته‌ي ملي المپيك بايد در بحث تدارك و آماده سازي تيم‌ها پاسخ‌گو باشد.

وي ادامه داد: در بحث زيرساخت‌ها كمبودهايي وجود دارد كه بايد اصلاح شود، سازمان تربيت بدني اين روند را در پيش گرفته است و تاكنون دو هزار و 650 پروژه افتتاح گرديده است كه نسبت به سال‌هاي قبل نزديك به يك و نيم برابر توسعه داشتيم و تا پايان سال 88 اين رقم به پنج هزار مكان ورزشي خواهد رسيد. اگر مي‌خواهيم ورزش توسعه پيدا كند بايد اين نياز را رفع كنيم چرا كه كتمان‌ناپذير است.

معاون فرهنگي حقوقي سازمان تربيت بدني در پاسخ به خبرنگار ايسنا، مبني بر اين كه در روزهاي اخير مسئولان اعلام كردند كه نبايد ملاك ارزشيابي كاروان، مدال باشد؛ در اين شرايط ملاك ارزشيابي كاروان ما چيست؟ خاطر نشان كرد: بايد ديد تا چه حد آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به ورزش كمك مي‌كنند. ما بايد زيرساخت‌ها و تجهيزات را به موقعيت مطلوب برسانيم و در مقابل از امكانات استفاده بهينه كنيم. تشويق، ترغيب و استعداديابي را با راه‌اندازي المپياد ورزشي ايرانيان آغاز كرديم.

انتهاي پيام
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن