تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804719377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت خارجه با تأكيد برتوان دانشمندان ايراني؛ اس 300 نخريده ايم


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: سخنگوي وزارت خارجه با تأكيد برتوان دانشمندان ايراني؛ اس 300 نخريده ايم
گروه سياسي - مجيد معافي : سخنگوي وزارت خارجه از بيان زمان و قطعيت سفر رئيس جمهور كشورمان به اجلاس شوراي همكاري خليج فارس خودداري كرد و اين سفر را منوط به دريافت دعوتنامه و رايزني در اين زمينه دانست.

روابط دو جانبه
به گزارش خبرنگار سياسي روزنامه قدس، حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه در نشست خبري خود در مورد سطح و نوع روابط ايران با كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس ازتأثير سفر احمدي نژاد براين همكاريها خبر داد و گفت: همكاريهاي ما با اين كشورها در چارچوب روابط دو جانبه و همكاريهاي منطقه اي ادامه خواهد داشت.
دستيار ويژه وزير امور خارجه اضافه كرد: خوشبختانه هيچ پسرفتي دراين روابط وجود نداشته و ما به دنبال ترتيبات اجرايي سفر قبلي رئيس جمهور هستيم.

اس 300
وي درباره صحت خريد موشك اس 300 از روسيه گفت: توان موشكي و فني ما كاملاً متكي بر توان علمي دانشمندان ايراني است و چنين موضوعي درست نيست.
سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: ما برپايه توان خود و در چارچوب مشخص و مبتني بر قواعد شناخته شده به تقويت توانمندي دفاعي خود ادامه مي دهيم.

سفر به دوشنبه
وي سفر رئيس جمهور كشورمان به تاجيكستان و شركت در اجلاس شانگهاي را موفقيت آميز دانست و گفت: در اين سفر تصميمات خوبي بويژه درباره مسائل حمل و نقل و انرژي ميان سه كشور فارسي زبان گرفته شد.
قشقاوي با اشاره به سفر آقاي احمدي نژاد به چين جهت شركت در مراسم افتتاحيه پارالمپيك اظهار داشت: حضور رئيس جمهور دراين مراسم حاكي از احترام به كرامت انساني همه انسانهاست.

سفر كرينكو
وي در مورد اخباري مبني بر لغو سفر كرينكو رئيس روس اتم به ايران و زمان راه اندازي نيروگاه بوشهر با بيان اينكه من هيچ گاه تاريخ و نحوه سفر كرينكو را اعلام نكرده ام خبرداد كه بحثهاي مربوط به تمهيدات پيش راه اندازي نيروگاه بوشهر همچنان ادامه دارد و رويكردها در اين موضوع كاملاً فني است.
سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به سفر هيأت اتمي روسيه به تهران از ادامه گفتگوهاي دو طرف بين آقازاده و كرينكو خبر داد و ياد آورشد: اين پيشرفتهاي فني است كه زمان هيأتهاي روسي را مشخص خواهد كرد

مذاكرات با گروه عراقي
قشقاوي در مورد مذاكرات معاون حقوقي وزارت خارجه كشورمان با همتاي عراقي خود درباره معاهده 1975 الجزاير و روشن شدن مرز زميني و رودخانه اي دو كشور گفت: با توجه به روند سازنده و مثبت در مذاكرات، نتايج اين مذاكرات بزودي اعلام خواهد شد.

امام موسي صدر
سخنگوي وزات امور خارجه درباره سفر يك هيأت از كشور ليبي به تهران جهت گفت و گو درباره سرنوشت امام موسي صدر پاسخ به اين سؤال را منوط به پرسش از معاونت آفريقايي وزارت خارجه كرد، اما در باره امام موسي صدر تصريح كرد: ايشان يكي از شخصيتهاي ارزشمند جهان اسلام است كه متأسفانه دچار سرنوشت نامعلومي شده است، اما جمهوري اسلامي ايران از هر اقدامي كه به روشن شدن سرنوشت وي كمك كند استقبال خواهد كرد و آماده مساعدت در اين زمينه است.

سوء تفاهم ها
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبني بر شكايت امارات عربي متحده به سازمان ملل متحد درباره جزاير سه گانه تأكيد كرد: ايران از هر اقدامي براي پايان دادن به سوءتفاهمات استقبال مي كند.قشقاوي بهترين راه حل و فصل اختلافات بين دو كشور را مذاكرات دوجانبه دانست.

واكنش دانمارك
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي در مورد اهانت برخي محافل خبري به قرآن كريم در دانمارك با رد اين خبر گفت: در ديداري كه طرف دانماركي با آقاي صفري معاون وزير خارجه داشت، آنها اين موضوع را رد كردند.
وي با بيان اينكه ما اميدواريم اين كشورها علاوه برارتباط با كشورهاي مسلمان متوجه جمعيت گسترده مهاجرين مسلمان دردرون خودشان نيز باشند اضافه كرد: حساسيت مسلمانان داخل اروپا كمتر از ديگر مسلمانان نخواهد بود.به گفته وي موضوع آزادي بيان نبايد بهانه اي براي توهين به اديان شود.

بحران قفقاز
دستيار ويژه وزير امور خارجه درباره واكنش ايران در قبال بحران گرجستان نيز تصريح كرد: ما از صلح و ثبات در منطقه حمايت مي كنيم و با توجه به اينكه موضع جمهوري اسلامي ايران مستقل است، لذا موضع ما طرفداري از يك طرف ماجرا نيست.
سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به سفر احمدي نژاد به دوشنبه و ديدار با رئيس جمهور روسيه و ارائه گزارشي درباره تحولات قفقاز و گرجستان به رئيس جمهور كشورمان خاطرنشان كرد: اين منازعات بايد مديريت شود و بهترين شكل مديريت، خويشتنداري دو طرف و اتخاذ سياست در چارچوب مبادلات منطقه اي است چرا كه دخالتهاي فرامنطقه اي بحران را پيچيده تر خواهد كرد.
قشقاوي با تأكيد بر اينكه سياست مبنايي ايران سياست مستقلي است افزود: سياست ايران در راستاي منافع ملي است لذا هيچ گرايش خارجي به قدرتهاي خاصي ندارد در حالي كه نمي توان واقعيت همسايگي و عواملي را كه در آغاز اين درگيريها دخالت داشته اند را نيز ناديده گرفت.
سخنگوي وزارت خارجه درباره انفعال ايران در قبال بحران گرجستان اين ادعا را رد كرد و با بيان اينكه آقاي احمدي نژاد و دستگاه ديپلماسي كشور لحظه به لحظه در قبال اين بحران موضع گيري كرده اند يادآورشد: ما در اين زمينه بسيار فعال بوديم و مقامهاي ايراني بيشترين اظهارنظرها را در اين مورد اتخاذ كرده اند.
قشقاوي از تماسهاي ديپلماتيك ايران با طرفهاي درگير ماجرا خبر داد و اضافه كرد: شرايط منطقه و اهميت ايران در منطقه ايجاب مي كند كه ديپلماسي ما منفعل نباشد بنابراين معتقديم جمهوري اسلامي ايران يك عنصر فعال در منطقه است.

سقوط هواپيما
قشقاوي درباره علت سقوط هواپيماي حامل مسافران ايراني در بيشكك گفت: سفير ما در قرقيزستان به صورت روزانه موضوع را پيگيري مي كند.
سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه بررسي دقيق حوادث هوايي نيازمند زمان است اظهار داشت: اميدواريم هرچه سريعتر حاصل كار فني به ما اعلام شود تا بتوانيم در اين باره اطلاع رساني كنيم.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن