تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815345156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابهام در اصرار سيما براي ارائه برنامه هاي بي كيفيت سياسي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ابهام در اصرار سيما براي ارائه برنامه هاي بي كيفيت سياسي
عدم به روز رساني اطلاعات مجري برنامه در گفتگوهايي كه وي با وزير ارتباطات و برخي ديگر از مسئولان داشت به شدت نمود داشت، به طوري كه ميهمان برنامه بارها با تاكيد بر اينكه اين آمارها متعلق به گذشته و يا غلط است، ضعف آمار و ارقام مجري فوق را آشكار كرد.
سلسله برنامه هاي اخير نگاه يك با اجراي مراد عنادي نشان داد كه لزوم تجديد نظر در مشي و به كارگيري افراد در مناصب كارشناسي برنامه هاي چالشي سيما بيش از پيش احساس مي شود.

به گزارش خبرنگار تابناك؛ مراد عنادي كه با سردبيري برنامه گفتگوي ويژه خبري از شبكه دو و با اجراي مرتضي حيدري، توانست خود را نيز به مرور در زمره مجريان سازمان صدا و سيما در آورده و از كسوت قبلي خود يعني كارشناسي مسائل بين الملل و خاورميانه دربيايد، از ماه ها پيش و با اوج گرفتن شايعاتي درباره وي به صورت انفرادي به اجرا و تهيه برنامه پرداخت. هر چند در اين ميان هر از گاهي در گفتگوهايي مانند مصاحبه با رئيس جمهور نيز به همراه حيدري شركت كرده و قصد تداعي اتحاد سابق خود با اين مجري پرتوان سيما را داشت.

اما نكته اي كه در اين ميان حائز اهميت است اينكه؛ تجربه جديدي كه با به ميدان آمدن مجرياني چون مرتضي حيدري و محمدرضا شهيدي فر، تلويزيون شاهد آن بود و آن اينكه مجريان از حالت منشياني كه انشاي سردبيران پشت صحنه را روخواني مي كردند در آمده و خود كارشناساني شدند كه مسائل را به دقت حلاجي كرده و از آن نتيجه مطلوب را به دست مي آوردند، با افراط و تفريط در به كارگيري افراد بدون تخصص، موجب لوث شدن اين موضوع شده و هم اكنون برنامه هاي چالشي تلويزيون را به ميداني براي قربان صدقه رفتن مجريان و مديران تبديل كرده است.

از جمله اين برنامه ها كاري است كه از شبكه يك سيما و با عنون نگاه يك پخش مي شود. اين برنامه كه پيش از آن با اجراي احمدي، برادر مدير راديو جوان و فرزند يكي از نماينده هاي سابق مجلس اداره مي شد در موقعيت زماني خود توانسته بود تا حدودي توجهات مخاطبان را به خود جلب كند، اما پس از آنكه مجري اين برنامه به رياست شبكه خبر گذاشته شده و خبرهايي نيز از اعزام وي به خارج شنيده شد، كيفيت اين برنامه نيز به شدت افت كرده و به صورت برنامه هاي يك سويه و عليه منتقدان يكي از قواي كشور درآمد.

اين در حالي است كه به نظر مي رسد برنامه نگاه يك نيز دوباره دچار چنين وضعيتي شده و مجري برنامه با سوالات كليشه اي و عدم توان چالش - يا عدم اراده چالش! - با ميهمانان، برنامه را تا سطح سوالات روابط عمومي يك سازمان از مافوق خود تنزل داده است.

از سوي ديگر به نظر مي رسد كه نزديكي معاون سياسي سازمان به دولت، در خروجي چنين برنامه هاي نازلي بي تاثير نباشد. خصوصا آنكه تجربه به محاق فررفتن برنامه هايي چون مثلث شيشه اي و ... در همين راستا تفسير مي شود.

گفتني است كه عدم به روز رساني اطلاعات مجري برنامه نگاه يك در گفتگوهايي كه وي با وزير ارتباطات و برخي ديگر از مسئولان داشت به شدت نمود داشت، به طوري كه ميهمان برنامه بارها با تاكيد بر اينكه اين آمارها متعلق به گذشته و يا غلط است، ضعف آمار و ارقام مجري فوق را آشكار كرد. اين اشكالات مضاف بر معضلاتي است كه در عالم اجرا از آن به تپق و يا لكنت مجري در پرسش و يا ادامه سخن تعبير مي شود كه به شدت در اجراي عنادي ديده شده و پر رنگ است.

شايان ذكر است كه در شبكه دوي سيما نيز با كم رنگ شدن حضور مجريان قوي و براي تخصصي كردن و ايجاد تنوع در برنامه ها، اقدام به كار گيري مجرياني كه فاقد تسط عادي بر موضوعات مورد بحث مانند مسائل سياسي، مذهبي و ... هستند، نموده و از لكنت ها و عدم توانايي آنان بر ارائه برنامه هايي سليس وشيوا چشم پوشي شده است.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن