تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815080605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشبراي شركت در مراسم افتتاحيه پارا المپيكرئيس جمهور پايان هفته به چين سفر مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشبراي شركت در مراسم افتتاحيه پارا المپيكرئيس جمهور پايان هفته به چين سفر مي كند
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد سياسي .


زهرا مهدور

به گزارش موج ، حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه در نشست خبري خود با خبرنگاران و رسانه هاي گروهي از سفر دكتر محمود احمدي نژاد ، رئيس جمهور كشورمان به دوشنبه( پايتخت تاجيكستان ) براي حضور در اجلاس شانگهاي سخن گفت واظهار داشت : رئيس جمهور 3 ديدار جداگانه با روساي جمهور قزاقستان ، تاجيكستان و روسيه داشتند و در جلسه مشترك 3 جانبه روساي جمهور فارسي زبان ايران و افغانستان و تاجيكستان نيز حضور داشتند و تصميمات خوبي پيرامون همكاري حمل و نقلي و انرژي و فرهنگي گرفته شد .

سفراحمدي نژاد به چين براي شركت در مراسم افتتاحيه پاراالمپيك

وي هم چنين از سفر پايان هفته دكتر احمدي نژاد به چين براي شركت در مراسم افتتاحيه پاراالمپيك خبر داد و افزود : رئيس جمهور كشورمان با تكيه بر اين آرمان كه همه انسانها توانمند هستند و با احترام به كرامت ذاتي و شخصيت همه معلولين و جانبازان جهاني اين سفر را به چين انجام مي دهند .
وي اين گونه سفرها فرصت خوبي براي ايران عنوان كرد و افزود :مسئولين چيني در تدارك ديدارهاي دو جانبه در سطوح عاليه براي رئيس جمهور هستند كه اميدواريم علاوه بر گفت و گو پيرامون مسائل دوجانبه ايران و چين صوورت بگيرد .
قشقاوي پس ازاين به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
بحث هاي فني مربوط به تمهيد پيش راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر بين ايران و روسيه ادامه دارد و رويكرد ها هم براي اين گونه بحث ها فني است نه سياسي و بنابراين مجموعه سفر ها پيرامون همين چارچوب فني و يپشرفت كار قابل ارزيابي است .

رئيس جديد شركت اتمي روس اتم اكسپورت بامداد امروز وارد تهران شد

وي گفت : رئيس جديد شركت اتمي روس اتم اكسپورت كه با هيئت همراهش بامداد امروز وارد تهران شدند ودرسفر به بوشهر با معاون رياست انرژي اتمي ايران ، بحث مربوط به فرآيند راه اندازي نيروگاه و تمهيد مقدمات پيش راه اندازي را ادامه مي دهند .
قشقاوي متذكر شد : فرآيند فني هم چنان ادامه دارد و طرفين مصمم به پيشبرد برنامه هستند و مانعي هم در اين خصوص وجود ندارد .
وي هم چنين گفت : مذاكرات ميان معاونت حقوقي وزرات خارجه و همتاي عراقي پيرامون تركيبات اجرايي معاهده 1975 الجزاير و مسائل زميني و روخانه اي 2 كشور هم چنان ادامه دارد .
وي گفت :اين مذاكرات با روند مثبت و سازنده اي ادامه دارد و حسيني و يا همتاي عراقي ايشان نتايج را اعلام مي كنند .

نامعلوم بودن سرنوشت امام موسي صدر

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان هم چنين امام موسي صدر را از شخصيت هاي ارزشمند اسلام عنوان كرد و در مورد روشن شدن سرنوشت امام موسي صدر با اظهار تاسف از نامعلوم بودن سرنوشت وي گفت : ايران از هر گونه اقدامي را كه به روشن شدن سرنوشت ايشان كمك كند استقبال مي كند و آماده ي مساعدت و همكاري در اين زمينه است .
سخگوي وزارت خارجه كشورمان در مورد اعلام آمادگي ليبي براي حل و فصل نهايي اين مسئله اظهار بي اطلاعي كرد و گفت : در اين مورد بايد از معاونت آفريقايي وزارت خارجه سوال كنم .
قشقاوي در مورد اظهارات مقامات اماراتي در مورد جزاير سه گانه بهترين راه براي رفع اين گونه سوءتفهمات را مذاكره دوجانبه دانست واظهار داشت : نظير اين گونه بحث ها را بسياري از كشورهاي ديگر نيز در منطقه دارند و تنها راه براي برون رفت از اين مسئله نيز مذاكره است و نيازي به تبليغاتي شدن اين موضوع نيست.
وي هم چنين متذكر شد:بالا گرفتن اين گونه بحث ها نه به نفع ملت ايران و نه به نفع امارات است .

ادعاهاي بي اساس ارزش موضع گيري رسمي را ندارد

وي در مورد ادعاي يك روزنامه هلندي مبني بر انجام اقدامات جاسوسي عليه تاسيسات هسته اي و نظامي كشورمان گفت: اين گمانه زني ها پايه و اساس ندارد و ما هر روز در عرصه خبر با اين ادعاها مواجه هستيم. اين حرف ارزش آن را كه بخواهد يك موضع گيري رسمي كند را ندارد.

بحران قفقاز به نفع صلح و ثبات منطق نيست

سخنگوي وزارت خارجه در مورد خطر سوء استفاده روسيه از كارت ايران در بحران قفقاز گفت : بخش عمده اي ازگفتگوهاي احمدي نژاد و رئيس جمهور روسيه به ارائه گزارش حوادث اخير قفقاز و گرجستان از طرف رئيس جمهور روسيه گذشت موضع ما در اين خصوص كاملا روشن است ما تحولات اين منطقه را پيگيرهستيم و فكر مي كنيم ضرورت پيگيري و حساسيت ما درك مي شود.
وي تاكيد كرد :بايد با خويشتنداري و تدابير منطقه اي و عدم دخالت طرف هاي خارجي در جهت رفع اين مشكل برآمد .
قشقاوي اظهار داشت : مداخلات خارجي درمورد بحران قفقاز اين مسئله را پيچيده تر مي كند و به نفع صلح و ثبات منطقه نيست چرا كه بحران قفقاز ناشي از ارسال سيگنال هاي غلط از سوي برخي قدرت هاي فرامنطقه اي است .
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان هم چنين در مورد كمك هاي ايران به همسايه خود (گرجستان )گفت : ايران براساس مسائل انساني و ارتباط با ملت ها و دولت هاي منطقه اين گونه كمك ها را ميكند و موضع ايران دراين مورد كاملا مستقل است.
قشقاوي با بيان اين كه هيچ كس نمي تواند واقعيت همسايگي روسيه در بحران گرجستان را ناديده بگيريم خاطر نشان كرد : ايران هيچ گونه گرايشي به قدرت هاي درگير در بحران گرجستان ندارد و در چارچوب مباني انقلاب و منافع ملي عمل مي كند.

حضور ايران در اجلاس شوراي همكاري خليج فارس منوط به دعوت نامه رسمي است

وي در مورد تاثيرات سفر رئيس جمهور به اجلاس شوراي همكاري خليج فارس گفت: همكاري هاي ما با كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در چارچوب روابط دو جانبه و همكاري هاي منطقه اي ادامه دارد و هيچ گونه پسرفتي دراين روابط وجود ندارد و وزارت خارجه به دنبال ترتيبات اجرايي سفر قبلي رئيس جمهور است .
وي از قطعيت شدن حضور احمدي نژاد به اجلاس شوراي همكاري خليج فارس گفت: ابتدا بايد اصل سفر محقق شود پس ازآن در مورد فروعات سفربحث كرد اما اين گونه سفر منوط به دريافت دعوت نامه است.
سخنگوي وزارت خارجه در مورد خريد موشك از كشور روسيه براي تقويت توانمندي دفاعي ايران گفت: توان موشكي و فني ايران متكي بر توان دانشمندان ايراني است كه اين موضوع نيز اثبات شده است و ما در چارچوب هاي مشخص و مطابق با قواعد بين المللي تقويت توانمندي دفاعي خود را ادامه مي دهد .

آزادي بيان نبايد بهانه اي براي توهين به اديان باشد

قشقاوي در مورد اهانت به قرآن كريم در كشور دانمارك گفت: در ديداري كه طرف دانماركي با صفري معاون وزير خارجه داشت آنها اين موضوع را رد كردند ما اميدواريم اين كشورها علاوه برارتباط با كشورهاي مسلمان متوجه جمعيت گسترده مهاجرين مسلمان دردرون خودشان نيز باشند چون شاهد بودند كه حساسيت مسلمانان داخل اروپا كمتر از ديگر مسلمانان نيست.
وي تصريح كرد: موضوع آزادي بيان نبايد بهانه اي براي توهين به اديان باشد. توهين كار انسانهاي زبون و ضعيف است.
قشقاوي همچنين گفت: حفظ آزادي بيان در گرو احترام به عقايد ديگران است.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن