واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: اصلاني:مخاطب بي مطالعه فيلم خاص به وجود ميآورد خبرگزاري فارس: تورج اصلاني گفت:اطلاق عنوان فيلم خاص به فيلمي به خاطر بي مطالعه بودن مخاطب به وجود ميآيد. به گزارش خبرنگار سينمايي فارس جلسه گفتگو با تورج اصلاني جوانترين مدير فيلمبرداري سينماي ايران ديروز پس از نمايش تعدادي از آثارش در سالن سينما حقيقت مركز گسترش سينماي مستند و تجربي با حضور شهنام صفاجو مدير روابط عمومي اين مركز و تورج اصلاني برگزار شد. در ابتداي اين جلسه صفا جو اصلاني را جوانترين مدير فيلمبرداري ايران با بيش از 20 فيلم در كارنامهاش ذكر كرد و پس از او تورج اصلاني با اشاره به جمعيت كمي كه در سالن جمع شده بودند گفت: ما هميشه از نبود حرف ميزنيم اما اكنون كه در سالن 70 نفرهاي فيلم مجاني نشان ميدهند كسي نميآيد تا فيلم ببيند چون اصلا انگيزهاي براي سينما رفتن در مخاطبان ما باقي نمانده است. وي در ادامه در مورد كار خود افزود: من كارم در سينماي حرفهاي و فيلمهاي بلند است اما دلم در سينماي تجربي است. وقتي كار بلندي را انجام ميدهم دليلش اين است كه بدانم چقدر ميتوانم در آن تجربههاي جديد داشته باشم و از ضعفهاي خودم فاصله بگيرم. در اين سالها هم هميشه خواستهام تا دوستانم نقاط ضعف كار مرا به من بگويند نه اينكه از من تعريف كنند. وي در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد دليل انتخاب فيلمبرداري به جاي فيلمسازي گفت: من از 10 سالگي عكاسي ميكردم و هنوز هم دغدغه من عكاسي است. پس از آن در ورطهاي افتادم كه بايد فيلمبرداري را تجربه ميكردم و اين كار را با انيميشن آغاز كردم. بعدها زماني كه فيلمهاي داستاني يا كوتاه ميساختم نيز تمام حواسم به دوربين بود. تا وقتي كه در سال آخر دانشجويي فيلم كوتاهي را راجع به يك پسر و يك بز ساختم و زماني كه ميخواستم نگاتيوهاي فيلم را براي ظهور ببرم دزد تمام نگاتيوها را برد. سپس به مرز كردستان ايران و عراق رفتم و مستندي راجع به دختراني كه ميخواستند سوادآموزي كنند ساختم اما پس از ظهور 5 حلقه از نگاتيوها در لابراتوآر ارشاد گم شد و من همانجا تصميم گرفتم كار كارگرداني را رها كنم چون كارگردانها بسيار مظلومند و من اين همه مظلوميت را در خودم ندارم و از همانجا تا به امروز فيلمبردار شدم. اصلاني در پاسخ به سوالي در مورد گرايش كاريش در زمينههاي فيلمهاي خاص و جشنوارهاي گفت: من با اين عبارت مخالفم. چون ديدن تصوير ذهنيتي به مخاطب ميدهد كه بستگي به دريافت و مطالعه او دارد و هرقدر مخاطب كم مطالعهتر باشد كار برايش خاصتر ميشود. سينمايي كه در آن كار ميكنم سينماي دلي است چون همه با جان و دل به آن كار رو ميآورند و من نيز براي فيلمبرداري اينجور فيلمها ميروم تا تجربههاي ذهنيام را تصوير كنم و از تجربههايم در سينماي هنري بهره بجويم. انتهاي پيام/
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]