تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815583571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهوري: مجلس دانش آموزي ابتكاري سازنده و نقطه اميد ملت است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: رئيس جمهوري: مجلس دانش آموزي ابتكاري سازنده و نقطه اميد ملت است
رئيس جمهوري مجلس دانش آموزي را ابتكاري ارزشمند، سازنده و نقطه اتكا و اميد ملت خواند و گفت : امروز جوانان ما موتور حركت نظام هستند كه بايد بيشتر از گذشته براي آنها ارزش قائل شويم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران،دكتر محمود احمدي نژاد كه در سومين نشست دوره چهارم مجلس دانش آموزي كه پيش از ظهر امروز در ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي برگزار شد سخن مي گفت، با بيان اين مطلب اظهار داشت: بر خلاف بعضي ها كه فكر مي كنند جوانان ما تا به سن 18 سال نرسند هيچ چيز را نمي فهمند، بنده بر اين اعتقادم كه امروز جوانان ما از 13 سال به بعد مسئوليت هاي اجتماعي را خوب مي فهمند و نظرات پخته اي ارائه مي كنند كه در برخي موارد اين نظرات پخته تر از نظرات بسياري از كميسيون ها و نشست هاست.

وي افزود: هنر مديران ما اين است كه امروز كاري كنند تا جوانان ما با مسائل مهم و تصميم گيري هاي كلان آشنا شوند و گره بخورند و خود را براي پذيرش مسئوليت هاي بزرگ در آينده آماده كنند.

احمدي نژاد خطاب به اعضاي مجلس دانش آموزي گفت: بنده همانطور كه در گذشته به شما گفته ام اين بار نيز مي گويم كه خود را جدي بگيريد و در جلساتتان از وزرا دعوت كنيد تا درباره حوزه كاريشان به شما گزارش دهند.

رئيس جمهوري در ادامه سخنان خود به موضوع هويت نسل جوان كه موضوع سخنراني تعدادي از اعضاي اين مجلس در حضور رئيس جمهور بود، اشاره كرد و گفت: بحث هويت يك بحث بسيار مهم و حساس است چرا كه هويت رمز ماندگاري است، امروز شما جوانان بايد به گذشته خود نگاه كنيد چرا كه شناخت گذشته استراتژي ملت ماست.

وي افزود: امروز نسل جوان ما همچون يك رودخانه در حال حركت است اگر صد سال ديگر هم بياييم آدم ها عوض شده اند اما رودخانه ملت ايران همان رودخانه جوشان در حال حركت است.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه به تهاجم فرهنگي غرب اشاره كرد و گفت: امروز غرب با تخريب ريشه هاي عميق فرهنگي ما مي خواهد نظام سلطه خود را بر ما و ملت هاي جهان تحميل كند، دشمن مي خواهد ارتباط جوانان ما با گذشته قطع شود.

احمدي نژاد گفت: ما يك گذشته داريم و يك آينده روشن ، گذشته اي كه براي ما سرتاسر پر از افتخار است نه به لحاظ عملكرد حاكمان بلكه به دليل عملكرد يك ملت ، البته حاكماني هم وجود داشتند كه براي ما افتخار آفريدند.

وي خاطر نشان كرد: ملت ما ملتي است كه هر چقدر در آن كاوش شود اثري جز يگانه پرستي در آن ديده نمي شود اينكه دشمنان ما فيلم 300 را مي سازند نشان از عصبانيت آنهاست چرا كه ديدند حريف جوانان ما نمي شوند پس تصميم گرفتند با تاريخ ما به مقابله بپردازند.

رئيس جمهوري در ادامه سخنان خود افزود: بنده به عنوان كسي كه همه جاي ايران زمين را ديده ام و تاريخ تمام آن را خوانده ام اعلام مي كنم كه در كشور ما جايي وجود ندارد كه تاريخ و ميراث فرهنگي نداشته باشد. ايران موزه بزرگي از ميراث فرهنگي براي جهان است.

احمدي نژاد همچنين خطاب به اعضا مجلس دانش آموزي گفت: شما جوانان لازم نيست تا تاريخ 7 هزار ساله را بشناسيد بايد جهت گيري و معيارهاي آن را بشناسيد، چرا كه مهم اين است كه اثر تاريخي را ببينيد عمق ونگاه و فرهنگ را از دل آن پيدا كنيد.

وي تصريح كرد: شما جوانان امروزتان را بايد بشناسيد و بدانيد در حال حاضر در چه جايگاهي قرار داريد. نوع نگاه بايد نگاه فعال و سازنده باشد. البته بايد بگويم كه در 150 سال گذشته استعمارگران آمدند و به ما آسيب رساندند اما در حال حاضر نسل جوان يك نسل عميق، مومن و رو به شكوفايي است.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه سخنان خود گفت: جوانان ايران جواناني بسيار توانمند و خلاق هستند و خلاقيت آنان باعث شده كه امروز ما در عرصه هاي مختلف از جمله نانوتكنولوژي، هوافضا و موضوع هسته اي به پيشرفت هاي چشمگيري دست يابيم پيشرفت هايي كه در گذشته اجازه نمي دادند اساتيد دانشگاه ما به آن فكر كنند.

احمدي نژاد افزود: ملت ايران بعد از انقلاب خود را بازيافت به طوريكه امروز پيشرفت هاي بزرگي براي نظام ما حاصل شده كه شما اعضاي مجلس دانش آموزي بايد برويد و آنها را ببينيد.

وي در همين زمينه از علي احمدي وزير آموزش و پرورش خواست تا با هماهنگي هاي لازم بازديد اعضاي مجلس دانش آموزي را از تاسيسات نطنز و عسلويه فراهم كند تا اعضاي مجلس دانش آموزي تلاش جوانان كشور را از نزديك ببينند.

رئيس جمهوري در ادامه سخنان خود گفت: بنده از شما مي خواهم در كنار فعاليتهايتان اشكالات را هم ببينيد ولي نگاه نبايد نگاه انفعالي باشد. شما همچون رودخانه بايد با سختي ها ومشكلات بجنگيد و مسير خود را باز كنيد.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطر نشان كرد: امروز دشمن مي خواهد افق نگاه بلند جوانان ايراني را كوتاه كند از دورترين مرز جهان بشريت آن را به خواسته هاي شخصي اش محدود كند و نشاط و اميد و خنده را از آنان بگيرد. دشمن مي خواهد ياس را به جوانان ما تحميل كند ولي اينجا بنده از زبان شما به آنان مي گويم كه اگر شما نسل جوان ما را نشانه گرفته ايد مطمئن باشيد كه همين نسل تا مرزهاي شما پيش خواهد آمد و مشت محكمي بر دهان شما خواهد زد چرا كه شما هنوز جوان ايراني را نشناخته ايد.

وي در ادامه سخنان خود به موضوع هسته اي اشاره كرد و گفت: قدرتها بهتر است در موضوع هسته اي سربه سر جوانان ايراني نگذارند چرا كه اين جوانان تصميم بگيرند تا آن سر دنيا خواهند آمد و دماغ شما را به خاك خواهند ماليد البته بايد گفت كه دنيا در حال تحول و دگرگوني است پس جوانان ما خود را آماده براي هرگونه تحول كرده اند.

رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع انتظار اشاره كرد و گفت: انساني كه منتظر منجي است همچون آتش فشاني است كه مي خواهد خوبي ها در جهان حاكم شود همه شياطين عالم از روز اول براي زدن انسان تمركزشان اين بوده است كه نگذارند انسان به امام خود متصل شود امروز هم همين است. نقطه جشن شياطين اين است كه جوانان هيچ ارتباطي با امام خود نداشته باشند.

احمدي نژاد خطاب به جوانان گفت: امروز سرعت حركت شما جوانان سرعت فوق حركت ملت هاست، ملتي كه مي خواهد به اندازه تاريخ خود بدود.

رئيس جمهوري در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان تعدادي از اعضاي مجلس دانش آموزي اشاره كرد و گفت: در اين جلسه تعدادي از جوانان سخنان بسيار خوبي را بيان كردند مثلا جلسه مشترك دولت با اين مجلس كه بنده در همين جا موافقت خود را اعلام مي كنم و از آقاي علي احمدي مي خواهم جلسه اي فوق العاده را هماهنگ كنند تا ما بتوانيم در آن جلسه سخنان اعضاي مجلس دانش آموزي را بشنويم.

وي همچنين در خصوص شيطنت برخي افراد درباره مجلس دانش آموزي كه موضوع همه سخنرانان اين جلسه بود نيز گفت: بنده از آقاي علي احمدي مي خواهم كه به همكارانشان بگويند كه بنده سخت پاي مجلس دانش آموزي بوده و خواهم بود آنهايي كه نظرشان چيز ديگري است يا نظرشان را عوض كنند يا فكري به حال خود چرا كه اگر قرار باشد بنده يكي از اين دو را انتخاب كنم آنها قطعا بايد بدانند كه بنده مجلس دانش آموزي را انتخاب خواهم كرد.

احمدي نژاد همچنين ضمن تشكر از فعاليت هاي اين مجلس از تصويب دستور دو فوريتي در خصوص ميراث فرهنگي كه در اين مجلس با حضور رئيس جمهور به تصويب اعضا رسيد تشكر كرد و گفت: اين مجلس نماينده 14 ميليون دانش آموز و نسل هايي ديگر است. مجلس دانش آموزي سرمايه يك ملت است كه بايد تقويت شود چرا كه اين مجلس ياور دولت و ملت است.

رئيس جمهوري همچنين از تشكيل پارلمان دانش آموزي كشورهاي اسلامي استقبال و اعلام كرد كه بنده از وزير امور خارجه مي خواهم كه اين موضوع را پيگيري و در دستور كار خود قرار دهد.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن