تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815380312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي ازتازه‌هاي نشر ديني كتاب تمثيل‌هاي برگرفته از قرآن منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گزارشي ازتازه‌هاي نشر ديني كتاب تمثيل‌هاي برگرفته از قرآن منتشر شد
فرهنگي. معارف . كتاب
كتاب تمثيل‌هاي برگرفته از قرآن نوشته ناهيد شهيدي دربرگيرنده تمثيل‌ها و ضرب المثل‌هاي برگرفته از قرآن كريم به همت انتشارات آرون منتشر شد.

نويسنده دراين كتاب با بهره‌گيري از متون ادبي كهن فارسي اعم از نثر شيوا و نظم بليغ، ضرب المثل‌هايي را كه با وحي قرآني ارتباط دارد، جمع آوري كرده است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، انگيزه نويسنده از جمع آوري اين گونه تمثيلات، آشنايي بيشتر با قرآن و احياي جان با ياد و كلام الهي است.

شيوه مولف در كتاب مذكور آن است كه پس از ذكر آيه مورد نظر و ترجمه آن، با آوردن اشعاري از شاعران غزل سرا و نثر شيوايي از حكيمان سخن دان به تشريح و توضيح آن تمثيل مي‌پردازد.

كتاب تمثيل‌هاي برگرفته از قرآن با شمارگان دو هزار نسخه و قيمت ‪۲۵‬هزار ريال به تازگي به چاپ رسيده است.

*** كتاب تفسير موضوعي چيستي ، بنيان‌ها و پيش فرض‌ها نوشته سيد هدايت جليلي از سوي موسسه بوستان كتاب دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم منتشر شد.

در مقدمه اين كتاب آمده است: تفسير موضوعي، به معناي فراهم آوردن آيات هممضمون و دستهبندي مجموع آن آيات و بحث و بررسي آنهاست.

اين شيوه تفسير نوپاست، از اين رو به معرفي بيشتر نياز دارد اثر حاضر اين روش تفسيري را از جنبههاي مختلفي به تفصيل معرفي كرده است.

كتاب تفسير موضوعي چيستي، بنيان‌ها و پيش فرض‌ها با قيمت ‪۲۵‬هزار ريال روانه بازار نشر شده است.

*** كتاب جهان شناسي در قرآن به قلم ابوالفضل كيا شمشكي منتشر شد.

نويسنده در اين كتاب سعي دارد مباني متا فيزيكي و بعد الطبيعه را كه در قرآن كريم مطرح شده با زباني رسا بيان كرده و مورد بررسي قرار دهد.

اين نوشتار در يك مقدمه و سه بخش تنظيم شده كه مقدمه آن به مباحث شناخت پيرامون انواع جهان شناسي علمي، فلسفي، عرفاني و قرآني و بيان ويژگي‌هاي معرفت شناختي هريك از اين جهان شناختي‌ها اختصاص دارد.

در بخش اول اين كتاب نويسنده بر آن است تا دورنمايي از تصوير جهان در هريك از جهان شناسي‌هاي چهارگانه علمي، فلسفي، عرفاني و قرآني به دست دهد در بخش دوم اين كتاب ويژگي‌هاي كلي جهان از نگاه قرآن و در بخش پاياني نيز مباحث جزئي تر و ساختار دروني جهان از نگاه قرآن مورد بررسي قرار گرفته است.

كتاب جهان شناسي در قرآن در دو هزار نسخه و با قيمت ‪۴۲‬هزار ريال به چاپ رسيده است.

*** جلد سيزدهم از سلسله ارزشمند تسنيم، تفسير آيات اول تا سي ام سوره مباركه آل عمران، اثر آيت الله جوادي آملي از سوي مركز نشر اسرا منتشر شد.

اين مجلد به موضوع‌هايي چون خاستگاه حيات و پايندگي، راز كاربرد متشابه در قرآن، معجزه و خبر غيبي، جايگاه شيطان در نظام توحيد ربوبي، ادب اهل تقوا و تفاوت درجه شهادت‌ها پرداخته است.

جلد سيزدهم تفسير تسنيم در ‪ ۸۰۰‬صفحه و با شمارگان سه هزار نسخه به چاپ رسيده است.

*** كتاب امام مهدي(عج) موجود موعود جديدترين اثر آيت الله جوادي آملي به زودي منتشر خواهد شد.

اين كتاب مجموعه مباحث و نوشته‌هاي اين استاد حوزه علميه درباره حضرت بقيه الله(عج) است كه با مقدمه‌اي ارزشمند از وي به دوستداران امام زمان( عج) ارائه شده است.

اين كتاب با يك پيشگفتار، در سه بخش كلي سامان يافته كه دربخش اول با عنوان امام شناسي مساله شناخت امام و بررسي ويژگي‌هاي آن مورد بررسي قرار گرفته است.

در بخش دوم، موضوع انتظار مورد بررسي قرار گرفته و حقيقت انتظار و وظيفه منتظران تبيين شده و بخش سوم كتاب نيز در بردارنده مطالبي درباره دوران پس از ظهور امام زمان(عج) و تشكيل مدينه فاضله مهدوي است.

كتاب امام مهدي (عج) موجود موعود با تنظيم و تحقيق حجت‌الاسلام سيدمحمد حسن مخبر در ‪۳۲۰‬صفحه به زودي به بازار نشر ارايه مي‌شود.

*** كتاب يكصد موضوع از قرآن كريم نوشته عليرضا زكي زاده رناني توسط انتشارات پرتو خورشيد منتشر شد.

نوشتار حاضر شامل يكصد موضوع قرآني در زمينه‌هاي اعتقادي، اخلاقي، معارف و مفاهيم قرآن كريم است.

مولف در اين كتاب كه در پنج فصل تهيه و تدوين شده، ابتدا به بحث نبوت، امامت و مقامات ابراهيم(ع) و موسي(ع) و اولوالامر پرداخته و در بخش دوم از قيامت، مواقف آن، بهشت و موجبات ورود به آن سخن مي‌گويد.

بررسي فضايل و رذايل اخلاقي ومفاهيم قرآني از جمله ايمان، شرك، رحمت الهي، عزت و ذلت، شيطان و ملائكه موضوع‌هاي ديگر بخش‌هاي اين كتاب است.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن