تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804147267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*گزارش ويژه رمضان* سيماي رسانه‌ي ملي در سال نوآوري و شكوفايي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *گزارش ويژه رمضان* سيماي رسانه‌ي ملي در سال نوآوري و شكوفايي
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

رقابتي سخت براي ساخت سريال‌ها و ديگر برنامه‌هاي مناسب ماه مبارك رمضان، از مدت‌ها قبل برنامه‌سازان و مديران شبكه‌هاي سيما را به اهتمامي جدي‌ براي ورود موفق به اين عرصه واداشته و از مدت‌ها قبل تمامي شبكه‌هاي سراسري تلاش مي‌كنند تا در ايامي كه تماشاي تلويزيون به بالاترين حد خود در طول سال مي‌رسد، آمار بيشترين تعداد بيننده را به خود اختصاص دهند.

به گزارش سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در حالي كه يك روز بيشتر تا آغاز ماه مبارك رمضان باقي نمانده‌است، نگاهي اجمالي به اين برنامه‌ها نشان مي‌دهد كه علي‌رغم نامگذاري سال 87 با نام «نوآوري و شكوفايي»، ويژه‌برنامه‌هاي ماه رمضان سيما با نوآوري و تغيير چنداني نسبت به سال‌هاي گذشته مواجه نيست. بر اين اساس همانند سال گذشته شبكه اول سريالي ماورايي و شبكه سه سريالي با مضمون طنز را آماده پخش دارند؛ عواملي كه براي توليد سريال‌هاي مناسبتي سيما انتخاب شده‌اند نيز تقريبا همان افرادي هستند كه در سال گذشته هم نامشان در تيتراژ سريال‌هاي ماه رمضان ديده مي‌شد.

به نظر مي‌آيد در ساير قالب‌ها و چينش برنامه‌ها نيز تلويزيون تغيير چنداني را در ويژه‌هاي خود ايجاد نكرده‌است و در حقيقت رسانه ملي با پرهيز از هرگونه ريسك‌پذيري، بر تكرار قالب‌هاي جا افتاده و موفق گذشته تاكيد كرده‌است.

***

بر اساس آماري كه شبكه هاي مختلف سيما ارائه كرده‌اند، شبكه اول سيما با آغاز ماه رمضان از شنبه تا پنج‌شنبه سريال مناسبتي «روز حسرت» كه پيش از اين «خواب‌زده» نام داشت، را ساعت 22و10 دقيقه پخش مي‌كند.

«روز حسرت» را سيروس مقدم براساس فيلم‌نامه‌اي از عليرضا افخمي و سجاد ابوالحسني كارگرداني مي‌كند. مهران رسام تهيه‌ي اين سريال را برعهده دارد و فرامرز قريبيان، افسانه بايگان، مهراوه شريفي‌نيا و پوريا پورسرخ از جمله بازيگران آن هستند.«روز حسرت» داستاني ماورايي دارد و به عالم برزخ مي‌پردازد.

اين شبكه همچنين با برنامه «چهره‌ها» و ويژه برنامه «ماه خدا» سعي دارد حال و هوايي معنوي و متناسب با اين ماه را براي مخاطبان خود فراهم سازد.

ويژه برنامه «ماه خدا » ويژه سحرهاي ماه رمضان، در 30 قسمت 120 دقيقه ايي در گروه فرهنگ و معارف اسلامي شبكه يك سيما تهيه مي شود و شامل آيتم ها و بخش هاي مختلف مانند بحث كارشناسي، فرازهايي از دعاي ابوحمزه ثمالي، احكام، حكايتها وهدايتها، قرائت يك حزب از قرآن كريم، دعاي سحر و غيره خواهد بود. در اين برنامه آيت اله خوش وقت، حجه الاسلام سيد مجتبي طباطبايي و دكتر مرتضي آقاتهراني به عنوان كارشناس حضور خواهند داشت.

***

به گزارش ايسنا، شبكه دو سيما نيز با تهيه و توليد برنامه‌هايي مانند سريال «مثل هيچ كس»، «ماه من سلام»، «مستند نقش گوهران» و برنامه «و خدايي كه در اين نزديكي است» سعي دارد بيينندگان اين شبكه را در ماه پر فيض رمضان نيز با خود همراه ‌كند.

سريال «مثل هيچ كس» در ايام ماه مبارك رمضان از شنبه تا پنجشنبه ساعت 21 و 40 دقيقه از شبكه دو پخش خواهد شد و روزهاي جمعه علاقمندان سريال «مرگ تدريجي يك رؤيا» مي‌توانند شاهد پخش اين سريال باشند.

هر شب با «ماه من سلام» به استقبال اذان مغرب مي‌رويم. «ماه من سلام» نام ويژه برنامه شبكه دو سيماست كه هرروز 75 دقيقه قبل از اذان مغرب به استقبال اذان و افطار مي‌رود. «ماه من سلام» با اجراي داريوش كاردان و اميرحسين مدرس سعي دارد تا لحظات معنوي و شيريني را قبل از اذان مغرب براي مخاطبان شبكه دو فراهم آورد، اين برنامه در چند بخش روي آنتن خواهد رفت؛ «داستان دست‌ها» كه مستند كوتاهي درباره كار و تلاش قشرهاي مختلف براي كسب روزي حلال است، بخشي با نام «سي نما از سي نماز» يكي ديگر از آيتمهاي اين برنامه است كه نمازهاي به تصوير كشيده شده در 30 فيلم سينمايي مختلف همچون «خيلي دور، خيلي نزديك»، «ميم مثل مادر» و «آژانس شيشه‌اي» را نشان مي‌دهد، بخش گفتگوي ويژه نيز با حضور ميهمانان شاخصي از حوزه‌هاي مختلف خواهد بود، يكي از ويژگي‌هاي اين برنامه حضور ميهمانان ويژه با خانواده‌هايشان است كه رويكرد خانوادگي بيشتري داشته باشد.

«دفتر معرفت» نيز عنوان برنامه‌اي 5 دقيقه‌اي از تأمين برنامه شبكه دو سيماست كه تهيه كننده و كارگردان آن اردشير طلوعي است. اين برنامه هر روز به بخشي از جنبه‌هاي نگاه به طبيعت و علت خلقت خداوند از پيدايش زمين مي‌پردازد و هر شب بعد از اخبار 20 و 30 پخش خواهد شد.

از ديگر برنامه‌هاي ماه مبارك رمضان مي‌توان به «مستند نقش گوهران» اشاره كرد كه به مدت 10 شب ساعت21 و 10 دقيقه از اين شبكه پخش مي‌شود. اين مستند كاري از گروه تلويزيوني روايت فتح است و تهيه كنندگي آن را حبيب الله والي نژاد و كارگرداني آن را محمود سلاميان عهده‌دار است.

موضوع اين برنامه گفتگومحور درخصوص نقاشي‌ها و طراحي‌هاي دفاع مقدس است. با اتمام اين مستند از روز يازدهم ماه رمضان، مستند ديگري از گروه تلويزيوني روايت فتح پخش خواهد شد كه «سردار خيبر شهيد همّت» نام دارد. اين مستند در 6 قسمت 30 دقيقه‌اي تهيه شده است.

در شب‌هاي ماه رمضان برنامه‌اي گفتگو محور تحت عنوان «و خدايي كه در اين نزديكي است» با اجراي رسالت بوذري از شبكه دو سيما پخش خواهد شد؛ اين برنامه كه هر شب بجز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 23 و 30 دقيقه روي آنتن مي‌رود، قصد دارد تا با حضور كارشناسان مختلف مباحث مطرح در حوزه دين و دين‌داري در عصر معاصر را مورد بررسي قرار دهد و كارشناساني با حوزه‌هاي تخصصي روانشناسي، مذهبي، حقوق و جرم شناسي در اين برنامه حضور خواهند داشت. اين برنامه هرشب به صورت زنده و به مدت 75 دقيقه از شبكه دو پخش خواهد شد. در روزهاي پنجشنبه و جمعه نيز در همين ساعت به ترتيب فيلم سينمايي هفته و«ورزش از نگاه دو» پخش خواهد شد.

شبكه سه سيما نيز رمضان امسال با سريال «بزنگاه» با كارگرداني رضا عطاران، برنامه‌هاي ويژه زمان افطار و سحر، برگزاري مسابقات قرآني و بخش تلاوت قرآن سعي در پر كردن اوقات روزه داران در اين ماه مبارك داشته است. به گزارش ايسنا، سريال «بزنگاه» از سه‌شنبه تا پايان ماه رمضان هر شب ساعت 19 و 55 دقيقه از شبكه سه سيما پخش مي‌شود. در شبهاي قدر نيز سريال «زماني براي پشيماني» در همين ساعت از اين شبكه پخش خواهد شد. اسماعيل فلاح پوركارگرداني اين مجموعه را به عهده دارد.

امسال نيز شبكه سه با برنامه «ماه محبوب» از دوشنبه (11 شهريور) به مدت يكساعت قبل از افطار ميهمان خانه‌هاي روزه داران است كه با دعوت از جوانان موفق به همراه خانواده‌هايشان و يك گفتگوي خانوادگي، مسابقه تلفني و گزارش سعي دارد در آن ساعات روحاني دقايق زيبايي را براي بيينندگان خود رقم بزند. اين برنامه كاري است از گروه فرهنگ و معارف اسلامي شبكه سه و خواننده تيتراژ آن مجيد اخشابي است.

برنامه « شميم باران» درباره تفسير موضوعي كلام الله مجيد است و از سه شنبه ساعت 10 صبح پخش مي‌شود. برنامه « گذرگاه فرشته» نيز كه درباره آشنايي با مسلمانان كشورهاي تايلند، هند وتركيه از نظر شخصيتي، آداب و رسوم، فضاي زندگي، مناسك و تغذيه در ماه مبارك رمضان است از ديگر ويژه برنامه‌هاي شبكه سه در ماه مبارك رمضان است.

برنامه « زلال احكام» با آغاز ماه رمضان هر روز 12 و 30 دقيقه از اين شبكه پخش مي‌شود و هر بامداد بعد از اذان صبح تكرار پخش خواهد داشت. مسابقه حضوري «فانوس» كه نيمي از سئوالات مسابقه از آثار و شخصيت استاد مطهري و مابقي از منابع معارفي ، قرآني وادبيات فارسي است نيز هر روز قبل از ظهر و برنامه «من، تو، او » هر شب ساعت 22 و 15 دقيقه از اين شبكه پخش مي‌شود.

مسابقه تلفني « نسيم وصل» هم از ديگر ويژه‌هاي شبكه سه براي ماه رمضان است، نسيم وصل مسابقه اي است تلفني كه سئوالات مسابقه از منابع معارفي و قرآني است.

***

به گزارش ايسنا، «معرفت»، «ادبيات مقاومت»، «معناي زندگي»، «نامه ها»، «مستند در سايه آتش» و مجموعه «گروه 23 » از جمله ويژه هاي شبكه چهار سيما در ماه ضيافت‌الله است.

مجموعه هفت قسمتي «معرفت» كه از برنامه هاي مناسبتي گروه فرهنگ وانديشه ديني شبكه چهار است وظيفه بزرگداشت و معرفي وبازخواني انديشه هاي شيعي و اسلامي و زندگينامه ائمه اطهار ومعصومين (ع) را دارد. رويكرد ديگر اين برنامه شناخت ومعرفي بزرگان و انديشمندان تمدن اسلامي مانند ابن سينا،خواجه نصير ،شيخ طوسي و نيز برخي متفكران و اساتيد معاصر است، از اول ماه رمضان پخش اين مجموعه شروع مي‌شود.

در برنامه «اخلاق در قرآن»، حجت الاسلام دكتر محمديان به شرح وتفسير بعضي سوره هاي قرآن خواهند پرداخت. نكات اخلاقي ، عرفاني و علمي وتفسيري آيات قرآن كريم در اين برنامه مورد موشكافي قرار خواهند گرفت و كوشش مي شود كه تفسير و ترجمه قرآن به شكلي امروزين و آكادميك به مخاطبان شبكه چهار سيما ارائه و عرضه مي گردد.

«ادبيات مقاومت»، كاري از گروه سياسي شبكه چهار است كه در 13 قسمت 30 دقيقه‌يي به بررسي نقش مقاومت مردم فلسطين بر ادبيات معاصر اين كشور و همچنين ادبيات و شعر ديگر كشورهاي منطقه و جهان ميپردازد. اين برنامه از ابتداي ماه رمضان پخش خود را آغاز مي‌كند.

معناي زندگي (2) در 60 قسمت 30 دقيقه‌يي سعي دارد باحضور اساتيد دانشگاه به مباحثي همچون چيستي معناي زندگي، بحران بي معنايي در جهان معاصر ،نقش ايمان و اميد و لطف ورحمت الهي درمعنا بخشيدن به زندگي را بپروراند، در ضمن قصص الانبياء و برخي حكايات پند آموز اخلاقي و عرفاني متون كهن ادب پارسي مثل مثنوي مولانا وغيره مورد بررسي قرار خواهند گرفت.

مجموعه داستاني «نامه ها»، كاري از گروه ادب و هنر شبكه چهار كه د ر30 قسمت 30 دقيقه يي توليد شده است؛ در ارتفاعات تهران بازمانده هواپيمايي است. كه بيست سال پيش دچار سانحه شد ه است پست چي با سابقه مامور رساندن نامه ها به مقصد مي شود اما چون بيست سال از نوشتن نامه ها گذشته با رسيدن آنها به دست گيرنده ها زندگي برخي از آنان دست خوش تغيير وتحولاتي ميشود كه پديد آورنده زندگي تازه اي براي آنان است درهر قسمت داستان يك خانواده و روبروشدن آنها بانامه مطرح مي شود كه گاهي يك راز واتفاق جديدي مطرح است.

«مستند در سايه آتش» نيز در 10 قسمت 28 دقيقه يي به بررسي ادبيات داستاني دفاع مقدس و جنگ مي پردازد و در آن به موضوعاتي چون تعريف ادبيات داستاني،تاريخچه ادبيات جنگ درجهان ايران ،جايگاه و موقعيت ادبيات داستاني دفاع مقدس در ادبيات داستاني معاصر،نگاه طيف ها و گروه هاي مختلف داستان نويسان ايراني به آثار داستاني جنگ از نظر كارشناسان و صاحبنظران پرداخته خواهد شد.

در مجموعه «گروه 23 » نيز يك گروه 23نفري از افرادي كه هنگام جنگ اسير بودند و هريك ماجراي اسارتش را بازگو ميكند، سفر اين گروه 23نفره از منطقه عملياتي در در زمان حال آغاز مي شود و همراه آنان همان مسيري راطي مي كنيم كه از زمان اسارت تا بازگشت طي كرده اند.

***

به گزارش ايسنا، سريال «مامور بدرقه»، «مجموعه تلويزيوني فلسطين غريب»، «جشن رمضان» ، «نان و ريحان» ، «رمضان در ادب فارسي»، «ترتيل قرآن» ، «تفسير اخلاق»، «سخنراني مذهبي»، «شرح احكام»، «مداحي ومولودي» و غيره ويژه هاي شبكه تهران در ماه مبارك رمضان ا ست.

برنامه «نان وريحان» (ويژه لحظات افطار) هر روز از ساعت 19 تا 20 با آيتم هاي متنوعي چون مسابقه زيباترين پيامك، كارشناسي مذهبي در زمينه هاي موضوعات اخلاقي و رفتاري ،(آلائ الرحمن)، بخش تصويري معرفي نعمت هاي پروردگار، پخش گزارش هاي احساسي از اقشار مختلف جامعه با عنوان خلوت دل،نقل تصويري عبادت سرداران شهيد دفاع مقدس (معنويت جبهه ها)،قرائت قرآن كريم و... از آخرين روز ماه شعبان به پيشواز ماه مبارك رمضان مي رود.

«جشن رمضان» جنگ ويژه اي است كه هرشب با حضور تماشاگران حاضردر سالن بزرگ كشور تهيه و پخش ميشود، دراين برنامه كه با همكاري كميته امداد امام خميني (ره) تهيه و پخش مي شود، بخش ها و آيتم هاي متنوع و متفاوتي در نظر گفته شده است، بازارچه خيريه و استوديوي راديويي، پخش زنده برنامه‌هاي كودك راديو، حضور پيشكسوتان راديو دراين بخش ، تئاتردفاع مقدس به مناسبت تقارن ماه مبارك رمضان با هفته دفاع مقدس به كارگرداني امير بختياري، تئاتر طنز اجتماعي به كارگرداني حميد هدايتي، گفتگو با هنرمندان، خوانندگان و كارشناسي مذهبي با حضور حجج اسلام نقويان، مرادي، شيخ الاسلام و...از ديگر بخش‌هاي اين برنامه است. مجريان اين برنامه امسال محمود شهرياري وسيد كاظم احمد زاده هستند، موضوع كلي برنامه جشن رمضان اخلاق علوي است كه در آيتم ها و مباحث مختلف ارائه مي شود، گفتار متن اين برنامه را جهانگير الماسي و دكتر محمود عزيزي ارائه نموده‌ا ند و مجيد اخشابي نيز تيتراژ برنامه را خوانده است. از بخش‌هاي ويژه اين برنامه مي توان به مسابقه فيلم كوتاه 120 ثانيه اي با موضوع انتظار حضرت مهدي اشاره كرد كه چندي است فراخوان آن اعلام شده است.

«تلاوت ترتيل قرآن كريم» هر روزيك جزء ـ ساعت 13 و 30 دقيقه ظهر و 1 و 30 دقيقه نيمه شب ـ با صداي استاد كريم منصوري و استاد سعود الشريم تهيه و پخش مي شود .

«سخنراني مذهبي» نيز هرروز در دو نوبت ساعت 5 و 30 صبح و 14 ظهر) با حضورو بيانات حجج اسلام نقويان ،مرادي ،شجاعي ،قرني،صديقي ،طباطبايي،مير باقري،ابوالقاسمي در خصوص موضوعات مختلف تهيه و پخش ميشود ، علاوه براآين برنامه اي با موضوع مباحث اخلاقي با كارشناسي حجج اسلام حائري شيرازي ،علم الهدي ،نظري منفرد ،خوشبختي وجاودان هر روز به مدت 60 دقيقه پخش مي شود.

«شرح احكام وپاسخ به سوالات شرعي» به مدت 10 دقيقه هر روزا ز شبكه تهران پخش مي شود.

همچنين در ايام شهادت مولاي متقيان حضرت علي(ع)، وفات حضرت خديجه(س)، ولادت امام حسن (س) پخش مولودي و مداحي با صداي مداحان اهل بيت آقايان بختياري، بني فاطمه، حداديان، سليم موذن زاده و...تهيه و پخش خواهدشد .

برنامه «تا نيايش» كه هر روز قبل از اذان ظهر به مدت 60 دقيقه به صورت زنده تهيه و پخش مي شود در ماه مبارك رمضان نيز با حضور كارشناسان ويژه به بحثهاي مرتبط با مقوله هاي عبادت ، روزه و...مي پردازد.

«رمضان در ادب فارسي» عنوان برنامه اي از گروه اجتماعي شبكه تهران است كه در برگيرنده بخشهاي مختلفي است از جمله نقل قصه هاي قرآني و انعكاس آن درادبيات گذشته، پخش تصنيف عرفاني به صورت نماهنگ ،گفتگو با صاحب نظران فرهنگ وادب فارسي ،ترجمه صحيفه سجاديه و... است، اين برنامه با اجراي سيد علي موسوي گرمارودي وتهيه كنندگي حسين مناجاتي ارائه مي شود .

«سريال مامور بدرقه» ويژه ماه مبارك رمضان، هر شب ساعت 23 پخش مي شود؛ داستان مامور بدرقه درباره يك مامور نيروي انتظامي است كه در شرف بازنشستگي مامور مي شود مجرمي را تحويل بدهد ، اما مجرم فرار مي كند و اين تعقيب و گريزها، با مضمون طنز در اين سريال به تصوير كشيده مي شود. اين سريال در27 قسمت 35 دقيقه‌اي به تهيه كنندگي اسماعيل عفيفه وكارگرداني سعيد سلطاني است و بازيگراني چون سيروس گرجستاني، جواد رضويان، مهرانه مهين ترابي، بهاره رهنما، زهره مجابي، كيانوش گرامي در آن ايفاي نقش مي كنند .

«سريال فلسطين غريب» (التغريب الفلسطينيه)، محصول كشور سوريه هر روز ساعت 16پخش مي شود؛ داستان سريال درباره روستايي نزديك منطقه حيفا است اكثرا اهالي روستا كشاورز هستند، باورود نيروهاي انگليسي زمينه‌اي براي فروش زمين‌هاي فلسطيني‌ها به اسرائيلي‌ها بوجود مي آيد، در اين ميان احمد ابوصالح يكي از ساكنان روستا با همكاري عزالدين قسام مبارزه‌اي را عليه اسرائيلي ها آغاز مي‌كند.

درگروه كودك ونوجوان شبكه تهران نيز در ماه مبارك رمضان برنامه‌هاي ويژه‌اي با مضامين آموزشي و اخلاقي در قالب برنامه‌هاي عادي و ويژه اين گروه تهيه و پخش مي شود.

در برنامه «رنگين كمان» مجموعه كلاغها، آقاي خوش خيال، مدادهاي رنگي، قصه‌هاي حسني و فلفلي، سرزمين توپكها، هماي رحمت، مجموعه سيماي حضرت علي در آينه پخش مي شود، همچنين برنامه نردبان نيز به صورت ويژه و با توجه به موضوع روزه و رمضان تهيه و ارائه مي شود وتماشاخانه كه هروز يك فيلم سينمايي ويژه رده سني كودك ونوجوان ارائه مينمايد تا آخر شهريور ادامه دارد و فهرست فيلم‌هاي آن به صورت هفتگي معرفي مي شوند.

***

به گزارش ايسنا، گروه‌هاي مختلف شبكه‌ي خبر نيز ويژه برنامه‌هاي خود را به‌مناسبت ماه مبارك رمضان اعلام كردند.

گروه اجتماعي با ‌ مستند اثرات اجتماعي روزه به استقبال اين ماه مي رود؛ برنامه ي مستند اثرات اجتماعي روزه، به تهيه‌كنندگي دادور به بررسي آثار و پيامدهاي اجتماعي روزه درايام مبارك ماه رمضان مي‌پردازد.

اين برنامه در جهت نيل به اهدافي همچون اشاعه‌ي فرهنگ روزه‌داري، تقويت و تشويق به سوي تعالي و رشد و بيان علمي و روانشناسانه و جامعه‌شناسانه روزه‌داري توليد و پخش خواهد شد. برخي از موضوعات مورد بحث دراين برنامه شامل روزه و نظم و انظباط اجتماعي، روزه و خود كنترلي و خود مديريتي روزه و مقابله با تكبر و خودخواهي و استحكام پيوندهاي خانوادگي، روزه و اميد به زندگي و ... است.

اين مجموعه به‌صورت مستند و با استفاده از روانشناسان و جامعه‌شناسان و هم‌چنين كارشناسان مذهبي از ديدگاه علمي و كارشناسانه به فريضه‌ي روزه و روزه‌داري و اثرات معنوي و مادي آن خواهد پرداخت.

مجموعه‌ي مستند اثرات اجتماعي روزه در 15 قسمت 10 دقيقه‌اي و به‌صورت روزانه از تاريخ 12 شهريور ماه از شبكه‌ي خبر پخش مي‌شود.

گروه علمي فرهنگي هنري شبكه خبر با برنامه‌ي «قرآن در آيينه‌ي هنر» ويژه برنامه رمضان دارد.

برنامه‌ي مستند قرآن در آيينه هنر، كاري است از گروه علمي فرهنگي شبكه‌ي خبر كه با محوريت هنرهاي قرآني و باهدف معرفي و بررسي اين هنرها نزد افراد هنرمند و آثاري كه توليد كرده‌اند از شبكه‌ي خبر پخش مي‌شود.

اين برنامه در 13 قسمت به هنرهاي قرآني و در 13 قسمت ديگر به هنرمندان فعال دراين زمينه مي‌پردازد.

تذهيب، نستعليق، رواقف معرق، نگارگري، خاتم‌كاري، كاشي‌كاري، تابلو فرش، جلد و نقاشي قرآن... از جمله هنرهايي است كه دراين برنامه به آن پرداخته مي‌شود و از اول ماه مبارك رمضان به جز روزهاي جمعه در هرقسمت به مدت 10 دقيقه از شبكه‌ي خبر به روي آنتن مي‌رود.

همچنين برنامه‌ي «سي‌افطار سي‌ مسجد» كاري از گروه علمي، فرهنگي و هنري شبكه‌ي خبر است كه از سال 83 تاكنون با هدف تبليغ نماز اول وقت در مسجد و اكرام و اطعام افطاري ساده از مساجد مختلف استان تهران و با ساختاري مستند و تركيبي از شبكه ي خبر پخش مي‌شود. اين برنامه به تهيه‌كنندگي عليرضا توحيدي به مدت 35 دقيقه است كه 10 دقيقه قبل از اذان مغرب با برقراري ارتباط مجري، گزارشگر و تلاوت زنده‌ي قرآن آغاز مي‌شود و با اذان و اذان نماز جماعت مغرب ادامه مي‌يابد و از اول ماه مبارك رمضان هرشب تا پايان اين ماه بزرگ از شبكه‌ي خبر پخش خواهد شد.

همچنين واحد طرح و تامين برنامه به‌مناسبت ماه مبارك رمضان موسيقي، تصوير، كليپ و وله‌هايي متعددي در دست تهيه و آماده‌ي پخش دارد.

شبكه‌ي خبر با ايجاد ارتباط با استوديوهاي خارج از كشور و مراكز استان‌ها تصاوير و خبرهاي مربوط به حضور مردم روزه‌دار كشورمان و مسلمان ديگر كشورها در آيين‌هاي بزرگداشت ماه نزول قران را پوشش وسيع خواهد داد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن