تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813150244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رضوي در نشست شوراي فني: جودو پشت ديوار المپيك مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رضوي در نشست شوراي فني: جودو پشت ديوار المپيك مانده است
خبرگزاري فارس: رئيس فدراسيون جودو گفت: قبول دارم كه اين رشته مدت هاست پشت ديوار المپيك باقي مانده است.


به گزارش خبرگزاري فارس، عبدالجليل رضوي در نشست كارشناسي بررسي علل ناكامي جودو افزود: زماني جودو ايران آرزوي كسب يك مدال برنز در آسيا را داشت و اگر اكنون دنبال مدال المپيك هستيم به دليل اين است كه از ديوار مسابقات آسيايي گذشته ايم. حتي توانستيم در عرصه هاي جهاني نيز به مدال طلا و برنز دست يابيم، بنابراين اكنون تنها ديوار المپيك است كه ما پشت آن مانده ايم.

*نبايد زحمات كادر فني را ناديده گرفت
زحمت ميراسماعيلي و كادر فني را در پكن نبايد ناديده گرفت اگرچه آنها نتوانستند مدالي كسب كنند؛ اما چيزي از عيارشان كاسته نمي شود. همين كادر فني در مسابقات آسيايي توانست با معلومات و رودكي به مدال طلا دست يابد.

*روي تغييرات در حال مطالعه هستيم
زمان كافي مي خواهيم تا به روي نيروهاي انساني مطالعه كرده و بتوانيم از نفرات در مكان هاي مناسب خود استفاده كنيم.ما براي ايجاد تغييرات در حال مطالعه هستيم. اكنون 2 جودوكار قدرتمند داريم كه از دنياي قهرماني خداحافظي كرده اند(ميران و ميراسماعيلي) تصميم داريم از آنها در كادر فني استفاده كنيم. به هر حال اين بخش تقويت و بازسازي خواهد شد.

*مربي كره اي در كنار تيم ملي
به زودي يك مربي كره اي در كنار تيم ملي قرار خواهد گرفت. او از مربيان المپيكي و داراي رزومه خوبي است؛ اما بايد قبول كرد كه اين روزها تمايل به رشته هاي پرمخاطره مثل جودو بسيار كم شده است و خيلي ها ترجيح مي دهند به جاي پرداختن به اين رشته به ورزش هاي ديگر رو بياورند شايد يكي از دلايلي كه تصور مي شود استقبال از جودو كم است همين باشد.

*چوخه كارها به ضعف هاي ساده مي بازند
به عقيده من يك جودوكار به راحتي مي تواند در كشتي چوخه، كار كند چون جودو يك رشته كامل است؛ اما يك چوخه كار حداقل بايد يكسال در تيم هاي ملي تاكتيك هاي خود را اصلاح كند تا بتواند جودو كار كند. آنها معمولاً بر اثر ضعف هايي بسيار ساده تن به شكست مي دهند به عنوان مثال علي معلومات و عباس فلاح آنها از شگردهاي چوخه استفاده مي كنند ولي معمولا بر اساس همين ضعف ها هم تن به شكست مي دهند بنابراين تصور نمي كنم مربيان چوخه بتوانند چندان براي تيم ملي جودو موثر باشند.

*مربيان تيم هاي ملي مشاوران فني باشگاه ها
در گذشته 50 درصد از تيم هاي حاضر در ليگ هاي جودو را تيم هاي استاني تشكيل مي دادند؛ اما از امسال تنها باشگاه ها اجازه حضور در اين مسابقات را دارند و بر اساس ابلاغ بنده مربيان تيم ملي مجازند تا به عنوان مشاوران فني باشگاه ها در كنار ملي پوشان و ساير جودوكار حضور يابند. ما مي خواهيم به نقطه اي برسيم كه اين مربيان در باشگاه ها نيز علاوه بر ارنج نفرات به استعداديابي نيز بپردازند و در كنارش دستمزدي هم بگيرند باشگاه ها نيز به وجود اين مربيان نيازمندند.

* با جوانان نمي توانيم راهي جام جهاني شويم
اگر بخواهيم با نفرات جوان خود در جام جهاني ژاپن شركت كنيم از آنجا كه نماينده قاره آسيا در اين مسابقات هستيم، در صورت عدم كسب نتيجه لازم حيثيت قاره اي ما زير سوال مي رود به هر حال ايران چند ماه پيش در كره عنوان قهرماني را بدست آورد.به همين دليل با توجه به آماده نبودن نفرات اصلي تيم ملي تصميم گرفتيم كه در اين رقابت ها شركت نكنيم.

*بودجه فدراسيون را صرف توسعه ملي مي كنيم
استعداديابي در جودو را از امروز با طرح توسعه ملي آغاز مي كنيم. بايد بودجه فدراسيون را بيشتر در اين بخش صرف كنيم.واقعيت اين است كه تيم ملي صاحب منابع نيست بلكه مصرف كننده است و من سعي كرده ام در اين مدت چيزي را براي تيم ملي كم نگذارم. البته در كنار استعداديابي بايد به مدال آوري نيز فكر كنيم. بعد از المپيك نمي شود به قهرماني اسيا شش ماه آينده و تكرار مقام نخست در آنجا فكر نكرد بنابراين همه اين مسائل نياز به برنامه ريزي دقيق دارد.

*در گذشته اعزام ها تعريف نشده بود
آناليز حريفان از نكات بسيار مهم در بحث تيم هاي ملي است؛ اما در گذشته مشكل اصلي ما اين بود كه اعزام ها تعريف نشده صورت مي گرفت و هميشه در كنار تيم هاي ملي تنها سرمربي و مربي داشتيم در حاليكه آناليزور نقش بسيار مهمي دارد. در المپيك تيم فرانسه يك نفر را مامور كرده بود تا كنار تلويزيون تمامي حريفان را آناليز كرده و با بيسيم به كادر فني اطلاع دهد به هر حا ما نيز بايد به اين مسائل دقت كنيم و راه حلي برايش بيابيم.

*در گوانگجو ركورد مي شكنيم
اگر در استان ها كارها به درستي صورت گيرد شايد بسياري از مشكلات ما حل شود. تاكنون كارهاي پايه اي را به درستي صورت نداده ايم و انتظار داريم اين نواقص در تيم هاي ملي رفع شود كه روش غلطي است. در ساختار جديد كارها را طوري تقسيم بندي كرده ايم كه بار به دوش افراد خاص نباشد.سعي خواهيم در گوانگجو ركورد بشكنيم و در المپيك لندن مدال آور باشيم.

* اختلافي بين كادر و شوراي فني وجود ندارد
هيچ اختلافي بين كادر و شوراي فني فدراسيون جودو وجود ندارد و ميان آنها تنها يك نوع تعامل سازنده حاكم است. طرح هاي شوراي فني را كادر فني اجرا مي كند و از زماني كه من آمده ام، تعامل خوبي بين آنها صورت گرفت.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن