تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813242373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*‌11شهريور روز صنعت چاپ* رييس اتحاديه چاپخانه‌داران مشهد: درصنعت چاپ استاندارد جهاني نداريم فرسودگي ماشين آلات صنعت چاپ رانيز گرفتار كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *‌11شهريور روز صنعت چاپ* رييس اتحاديه چاپخانه‌داران مشهد: درصنعت چاپ استاندارد جهاني نداريم فرسودگي ماشين آلات صنعت چاپ رانيز گرفتار كرده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: بازرگاني

اختراع چاپ را مي توان انقلاب فرهنگي بشر در طول تاريخ دانست، به گونه اي كه هم اكنون عده‌اي آن را صنعت مادر دانسته و نبود آن را نقطه ضعفي در روند بازار صنعت مي دانند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با توجه به تمدن غني ايران، ورود صنعت چاپ به اين كشور تحول شگرفي در آثار ادبي، فرهنگي آن و هم چنين اسلام به حساب مي‌آيد. با اين وجود مشكلات متعددي نيز بر سر راه اين صنعت وجود دارد.

محمود مافي نژاد مدير يك چاپخانه در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با اشاره به حذف يارانه‌ها در جهت طرح تحول اقتصادي گفت: در حال حاضر نيز يارانه به كاغذ تعلق نمي گيرد و كاغذ را به صورت آزاد تهيه مي كنيم.

اين چاپخانه دار افزود: كاغذهاي مورد استفاده جهت چاپ معمولا هم اكنون به صورت وارداتي از كشورهاي كره و اندونزي تامين مي شود و وضعيت تامين كاغذ مناسب است و با كمبود آن مواجه نشده ايم.

مافي نژاد اظهار كرد: ماشين آلات صنعت چاپ غالبا به صورت دسته دوم از آلمان وارد مي شود كه داراي كارايي مطلوبي هستند و كيفيت مناسبي دارند.

وي با بيان اينكه محصولات چاپ استان خراسان گاها به كشورهاي افغانستان و عراق صادر مي شود، عنوان كرد: برخي از چاپخانه‌هاي ايران داراي محصولات چاپي ايده‌آلي از لحاظ كيفيت هستند كه ممكن است حتي از كارهاي مشابه خارجي نيز مطلوب تر باشند.

وي تصريح كرد: صنعت چاپ يك صنعت مادر است، به طوريكه تمام توليد كنندگان، به اين صنعت جهت معرفي كالاهاي خود نيازمند هستند.

فريدون بهارلو، مدير يك چاپخانه ديگر در مشهد نيز در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه در حال حاضر يارانه‌اي به كاغذ تعلق نمي گيرد، بيان كرد: نرخ كاغذ در بازار نوسان دارد و به نسبت قيمت كاغذ، بهاي محصولات چاپي نيز تغيير خواهد كرد.

بهارلو از كيفيت ماشين آلات چاپي در چند سال اخير در مشهد ابراز رضايت كرد و گفت: در گذشته ماشين آلات واراداتي از اروپا معمولا چند سال كاركرده بودند در حالي كه در حاضر علاوه بر وارادات ماشين آلات دسته دوم محصولات سال هاي 2008- 2007 آلمان نيز به ايران وارد مي شود.

وي كيفيت ماشين‌هاي چيني را مطلوب ندانست و بيان كرد: ماشين آلات چيني معمولا داراي عمر محدودي هستند و كيفيت مناسبي از لحاظ ارائه محصول چاپي ندارند.

وي با اشاره به اينكه صادرات محصولات چاپي در مشهد به كشورهاي افغانستان، عراق و پاكستان صورت مي گيرد، افزود: صنعت چاپ به نوعي با تمام مشاغل در ارتباط است و حرفه ها و مشاغل گوناگون در برخي موارد وابسته به صنعت چاپ هستند.

وي تصريح كرد: كيفيت محصولات چاپي در مشهد هنوز به سطح مطلوبي نرسيده است و براي رسيدن به استاندارد جهاني بايد تكنولوژي مدرن روز به كار برده شود.

حسين حسين پور، رييس اتحاديه صنعت چاپ مشهد در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه دو سال است كه به كاغذ يارانه‌اي تعلق نمي گيرد، گفت: حذف يارانه‌ها در جهت طرح تحول اقتصادي تاثير قابل ملاحظه اي بر نرخ كاغذ ندارد اما به نسبت هزينه‌ها بر قيمت‌ها تاثير گذار خواهد بود.

وي اذعان كرد:90 تا 95 درصد از كاغذ مورد استفاده واراداتي است و تاكنون كمبود كاغذ نداشته‌ايم، اگر چه نرخ كاغذ داراي نوسان است.

حسين پور با اشاره به اين كه تعداد ماشين آلات مدرن در كشور بسيار پايين است، بيان كرد: ماشين آلات دسته دوم تعداد بالايي از ماشين آلات چاپي را به خود اختصاص داده‌اند كه به تبع بر كيفيت محصولات تاثير مطلوبي نخواهد داشت.

وي با بيان اين كه صنعت چاپ در بين صنايع مختلف جايگاه خاصي دارد، يادآور شد: صنعت چاپ در كانادا چهارمين صنعت مهم اين كشور است و اين صنعت در ژاپن نيز رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

وي اظهار كرد: در صنعت چاپ استاندارد جهاني نداريم و كيفيت محصولات به سطح مطلوب نرسيده است.

حسين پور با اشاره به اين كه مشكلات بسياري در صنعت چاپ وجود دارد، گفت: هزينه بالا جهت خريد ماشين آلات چاپ، وجود ماشين آلات دسته دوم و نداشتن بازدهي لازم از مشكلات عمده در اين صنعت است.

ايرج فرشته پور، مدير يكي ديگر از چاپخانه‌هاي مشهد نيز در پاسخ به سطح كيفيت محصولات چاپي، به ايسنا گفت: از لحاظ كيفيت در سطح پاييني هستيم و محصولات مان تا رسيدن به كيفيت محصولات اروپايي فاصله دارد.

وي يادآور شد: جهت رفع عيب و نواقص ماشين آلات اروپايي از لحاظ تعمير كار در ايران تامين هستيم و از اين بابت مشكلي وجود ندارد.

وي با بيان اينكه هم اكنون سرمايه گذاري در اين صنعت با منافع مادي در تناقض است، گفت: جهت ايجاد رشد و پيشرفت صنعت چاپ در مشهد هماهنگي همكاران چاپخانه دار بسيار موثر خواهد بود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 786]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن