تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812984357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زنان در برابر سیگار آسیب پذیرتر از مردان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: تحقیقات روافزون نشان می دهد، زن ها در برابر مواد سرطان زا و سایر مواد سمی موجود در سیگار از مردان آسیب پذیرترند.
کارشناسان سوییسی با بررسی حدود ۷۰۰ فرد مبتلا به سرطان ریه، دریافتند، زنان بیمار با آنکه کمتر از مردان سیگار کشیده اند، هنگام تشخیص سرطان جوانتر از مردان بودند.
در مطالعه دیگری محققان “دانشگاه هاروارد” و “دانشگاه برگن” در نروژ ، بیش از ۹۵۰ مرد و زن مبتلا به “بیماری انسداد مزمن ریه” (COPD) را که با استعمال دخانیات ارتباط داشت، ارزیابی کردند.
نتیجه این مطالعه نشان داد که زنان مبتلا به بیماری انسداد مزمن ریه، در زمان ابتلا به این بیماری جوانتر از مردان بودند و کمتر از مردان مبتلا به این بیماری تنفسی، سیگار کشیده بودند.
دکتر “اینگا – سسیلی سورهایم” محقق دانشگاه برگن که ریاست این تحقیق را بر عهده داشت، گفت: احتمالا زنان نسبت به اثرات مخرب سیگار بر ریه ها، آسیب پذیرتر از مردان هستند.
وی این یافته ها را ماه مه در کنفرانس سالانه انجمن قفسه صدری ارائه کرد.
در حقیقت چند مطالعه دیگر که در ۲۰ سال گذشته انجام شده نشان می دهد احتمال ابتلا زنان سیگاری به سرطان ریه بیشتر از مردان است.
محققان دریافتند که در سال ۲۰۰۰ شمار زنانی که بر اثر ابتلا به بیماری انسداد مزمن ریوی جان خود را از دست دادند از مردان بیشتر است.
شواهد به دست آمده نشان می دهد خطر ابتلا به سرطان ریه در مردان و زنان (سیگاری و غیرسیگاری) بطور قابل توجهی مشابه یکدیگر است.
با این وجود، محققان می گویند نوع سرطان ریه در دو جنس بسته به محل بروز سرطان در ریه متفاوت است.
آنها با اشاره به این پژوهش جدید در زمینه بیماری مزمن انسداد ریوی گفتند: احتمالا عوامل دیگری در این زمینه نقش دارد.
از جمله این عوامل امید به زندگی طولانی تر در زنان است که احتمال ابتلا به این بیماری را در آنها افزایش می دهد.
وی گفت: اگر افراد سیگاری قبل از ۵۰ سالگی، سیگار را ترک کنند، از بیشتر خطرات ناشی از سیگار درامان می مانند.
همچنین محققان افزودند: زمانی که سیگاریها، اقدام به ترک می کنند، می توانند با رعایت نکات دیگری نظیر پرهیز از دود سیگار سایر افراد خطر ابتلا به سرطان ریه را در خود کاهش دهند.
طبق اعلام “انجمن آمریکایی سرطان”، سرطان ریه مهمترین علت مرگ ناشی از سرطان در مردان و زنان در آمریکا است. تعداد افرادی که بر اثر ابتلا به سرطان ریه جان خود را از دست می دهند نسبت به شمار قربانیان مجموع سرطان های روده بزرگ ، سینه و پروستات بیشتر است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن