تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815551545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت‌وگو با كارشناسان بررسي شد: چالش‌هاي پيش‌رو براي استفاده از اينترنت پرسرعت و كم‌هزينه در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در گفت‌وگو با كارشناسان بررسي شد: چالش‌هاي پيش‌رو براي استفاده از اينترنت پرسرعت و كم‌هزينه در كشور


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

طبق اصول رايج در حوزه‌ي اينترنت در جهان، استفاده‌ي كاربران از اينترنت بايد در هر مكان و زماني مهيا باشد كه اين امر عرضه‌ي پهناي باند بيش‌تري نسبت به آنچه در حال حاضر در كشور وجود دارد را طلب مي‌كند، ضمن اين كه پهناي باند كافي براي كاربران خانگي سبب توسعه و فراهم كردن زمينه‌هاي اشتغال نيز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علاوه بر پهناي باند و سرعت، هزينه‌ي اينترنت و قطعي‌هاي گا به گاه آن نيز از جمله دغدغه‌هاي كاربران حرفه‌يي اينترنت در كشور است كه دلايل مختلفي از سوي كارشناسان براي آن‌ها ذكر مي‌شود.

ارزاني هزينه‌ها‌ي اينترنت سبب كاهش كيفيت مي‌شود

محمودرضا خادمي - عضو كميسيون اينترنت سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور - در اين باره مي‌گويد: تعيين ميزان پهناي باند به منظور مصرف كاربر خانگي مغاير با قوانين جهان است و اين امر بر عهده‌ي خود آن‌هاست؛ همچنين لازمه‌ي بهبود وضعيت اينترنت كشور، پشتيباني نيروهاي متخصص به صورت 24 ساعته است.

او افزود: ارزاني هزينه‌ي اينترنت سبب كاهش كيفيت شده به طوري كه درخواست كيفيت بالا، افزايش قيمت تمام شده را شامل مي‌شود.

خادمي هم‌چنين درباره‌ي قطعي اينترنت تصريح كرد: دلايل قطعي اينترنت شامل منبع تامين كننده اينترنت كشور (دولت) و مبادي ورودي مي‌شود؛ قطعي فيزيكي و قطعي در شبكه‌ي استان تهران به دلايل مختلفي مانند (بين ترانزيت‌ها و قسمت مادر شبكه) است.

تنها دليل مخابرات براي كم بودن سرعت اينترنت پايين بودن ظرفيت‌هاست

ناصرعلي سعادت - رييس كميسيون اينترنت سازمان نظام صنفي رايانه‌يي استان تهران - نيز در اين‌باره معتقد است: متاسفانه در حال حاضر تقاضا و خريد شركت‌هاي اينترنتي از مخابرات بيش از ظرفيت موجود است و مخابرات بيش‌تر از خريد مجدد به فروش اقدام مي‌كند لذا تنها دليل مخابرات براي پايين بودن سرعت اينترنت شركت‌ها، پايين بودن ظرفيت‌هاست.

وي با بيان اينكه كيفيت پهناي باند اينترنت قابل توجه و مهم‌تر از بحث هزينه‌ي دسترسي به آن است اظهار كرد: با توجه به تماس‌هاي مكرر شركت‌هاي اينترنتي مبني بر پايين بودن سرعت اينترنت، تنها دليل مخابرات پر بودن ظرفيت گيت‌وي پهناي باند است.

به عقيده‌ي تحليلگران در بحث عرضه‌ي پهناي باند، كيفيت تاثير مستقيم برروي قيمت دارد و اگر كيفيت پهناي باند به عنوان شرط اساسي و مهم اصلاح نشود، تاثير 50 درصدي برروي قيمت‌ها دارد همچنين در حال حاضر شاهد گران‌تر بودن قيمت‌ها در ايران نسبت به دنيا هستيم همچنين براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، گيت ‌وي پهناي باند بايد در دست دولت باشد در اين امر جاي شكي نيست اما خريد و فروش پهناي باند توسط دولت يك اشتباه است.

عرضه‌ي پهناي باند اينترنت توسط مخابرات بايد رايگان شود

اما باقر افخمي - بازرس انجمن شركت‌هاي اينترنتي ايران - هم در اين باره مي‌گويد: مخابرات بايد پهناي باند را به صورت رايگان در اختيار ISPها قرار دهد و ادعاي بالا بودن هزينه‌ي دسترسي به اينترنت يك اشتباه است.

به گفته‌ي وي مخابرات ادعاي بالا بودن دسترسي به اينترنت را دارد در حالي كه بايد پهناي باند را به صورت رايگان در اختيار ISPها قرار دهد.

بازرس انجمن شركت‌هاي اينترنتي ايران، ادامه داد: شركت‌هاي اينترنتي به عنوان عناصر پياده نظام مخابرات عمليات ميداني را انجام مي‌دهند به اين معنا كه شركت‌هاي مذكور با هزينه خودشان به مشتريان خدمات اينترنتي مي‌دهند در حالي كه اين امر وظيفه دولت است اما در حال حاضر دولت نه تنها يارانه ارايه نمي‌كند بلكه هزينه‌اي هم از شركت‌ها دريافت مي‌كند.

هزينه‌ي اينترنت پرسرعت در ايران سه برابر ديگر كشورهاست

مهران صالحيان - رييس انجمن شركت‌هاي اينترنتي استان فارس - نيز در اين باره معتقد است: به دليل هزينه‌ي بالاي دسترسي به ديتا، شاهد كيفيت مناسبي در اين اينترنت نيستيم و بايد نسبت به پايين آمدن اين هزينه‌ها اقدام شود.

وي اضافه كرد: اينترنت پرسرعت مستلزم گرفتن اينترنت خوب از مخابرات است كه به دليل انحصار آن، اينترنت پرسرعت و با كيفيت ارايه نمي‌شود.

او در ادامه تاكيد كرد: هزينه‌ي ارايه‌ي اينترنت پرسرعت در ايران با كشورهاي ديگر حدود 3 برابر گران‌تر بوده كه اين امر جاي تاسف دارد.

هزينه‌ي دسترسي به ديتا در كشور بالاست

كاظم قنبري - عضو كميسيون اينترنت سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور - هم در اين باره مي‌گويد: بحث شكستن قيمت‌هاي اينترنت در حال حاضر به دليل انحصاري بودن پهناي باند و مديريت آن توسط مخابرات حتي با افزايش لينك‌هاي جديد هم اتفاق نمي‌افتد.

وي با اشا ره به اين كه هزينه‌ي دسترسي به ديتا در كشور بالاست، افزود: طبق قوانين خصوصي‌سازي كشور، دولت تنها وظيفه‌ي اعمال سياست روي مبادي ورودي و خروجي كشور را دارد.

به گفته‌ي قنبري با خصوصي شدن اين امر با مبحث عرضه و تقاضا و تضمين كيفيت و كاهش قيمت‌ها به وجود مي‌آيد كه همگي در پيشبرد اقتصاد كشور موثر است و قطع شدن لينك اصلي يك بحران ملي است و براي جلوگيري از اين بحران بايد اين امر به دست شركت‌هاي خصوصي با نظارت دولت سپرده شود.

به گفته‌ي اين فعال حوزه‌ي اينترنت قطعي‌هاي اينترنت به مخابرات مربوط داست و در طول شش ماه اخير بارها درخواست افزايش پهناي باند از طرف ‌ISPها شده بود اما متاسفانه به علت پر شدن ظرفيت پهناي باند مخابرات هنوز به اين درخواست جواب مثبتي داده نشده است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن