تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804585019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعمید چیست


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: 222821.jpg]
تعميد يک سئوال مهم

نزد يهوديان :
سخنان : آنان به خداي واحد اعتراف مي كنند.
نام ذكر شده : خداوند خدا، خداوند (يهوه ).
روش : سه بار غسل كامل (فرو رفتن كامل ).
نزد كاتوليكها:
سخنان : آنها به تثليث سه نفر اعتراف مي كنند.
نام ذكر شده : عنوان هاي پدر، پسر و روح القدس (متي 19:28).
روش : آب پاش با آبي موسوم به آب متبركه .
نزد پروتستانها:
سخنان : به تثليث سه نفر اعتراف مي كنند.
نام ذكر شده : عنوان پدر، پسر و روح القدس (متي 19:28).
روش : دسته اي فرو مي برند و برخي نيز به صورت آب پاش تعميد مي دهند.
نزد شاگردان مسيح :
سخنان :آنها به خداي بزرگ و نامحدود در يك شخصيت اعتراف مي كنند.
نام ذكرشده : عيسي مسيح (اعمال 38:2)، همان كاري كه همه شاگردان عيسي مسيح ، يعني مسيحيان راستين انجام داده اند.
روش :تنها يكبار فرو رفتن كامل

آيا تعميد يك موضوع مهم است ؟چرا لازم است كه ما دقيقا بر طبق آموزه رسولان تعميد بگيريم ؟ اين سوالي است كه در طي صدها سال ، همواره براي رهبران روحاني مطرح بوده است . آيا رسولان از اين دستور عيسي مسيح كه به آنها امر فرموده بود كه به همه جاي دنيا بروند و شاگرد سازي كنندو اين شاگردان را به نام پدر، پسر و روح القدس تعميد بدهند، عمد تخطي كرده اند؟ آيا زماني كه آنها نو ايمانان را تعليم داده و به آنان امركرده اند كه توبه كنند و به نام عيسي مسيح براي آمرزش گناهان خود تعميد يابند، به ابتكاري كه فاقد اساس كتاب مقدسي است دست زده اند؟ و در صورتي كه رسولان از دستور عيسي سرپيچي كرده باشند اين پرسش مطرح مي شود كه چه كسي و در چه زماني اطاعت كرده است ؟ اين سوال مهمي است كه هر كدام از ما مي بايست از خود بپرسيم . ما نبايد مانند پنطيوس پيلاطس عمل كنيم ، او روزي ناگزيرشد تصميم مهمي درباره عيسي ،اين كلمه مجسم شده بگيرد(يوحنا 4:1)، اما در عين حال او ظرف آبي را خواسته و دستهاي خودراشست و تصور كرد كه با اين كار مبرا شده است . او نمي توانست گناهان خودرا بشويد و اين امر درباره هر كدام از ما نيز صدق مي كند.آزادي از گناه مستلزم اين است كه از كلام خدا دقيق همانگونه كه مطرح مي شود اطاعت كنيم ، پس لازم است كه با دقت به دنبال پاسخ اين سوال باشيم .[/b]
آيا تعميد به نام "عيسي مسيح " يك عمل كتاب مقدسي است ؟ تعداد آيات موجود در كتاب مقدس كه به تعميد اشاره مي كنند به مراتب بيشتر از آياتي است كه درباره آموزه هاي اساسي ديگر آمده است . ما در اينجا به هشت آيه اشاره خواهيم كرد كه در آنها از تعميد به نام عيسي مسيح سخن گفته شده است و نشان خواهيم داد كه هيچ تعميد ديگري به غير از اين تعميد نمي تواند صحيح و كافي باشد.
1- اعمال 38:2، يهوديان در پنطيكاست .
2- اعمال 12:8-16، سامريان ، كه اختلاطي از اسرائيليان و اقوام ديگر بودند.
3- اعمال 48:10، غير يهوديان خانه كرنيليوس ، پطرس به آنها امر كرد كه به نام خداوند تعميد بگيرند (نام خداوند، عيسي مسيح است ).
4- اعمال 14:9، پولس كه گرفتار افراط گري مذهبي شده بود همه كساني را كه نام خداوند را مي خواندند زنداني مي كرد. در اعمال 5:9 عيسي از آسمان صحبت مي كند و پولس به خداوندي او اعتراف مي كند و در اعمال 16:22 پولس با خواندن نام خداوند تعميدگرفت . همچنين در روميان 3:6 پولس با كاربرد ضمير "ما" اعلام مي كند كه به نام عيسي مسيح تعميد يافته است :"يا نمي دانيد كه جميع ماكه در مسيح عيسي تعميد يافتيم ، در موت او تعميد يافتيم .".
5- در روميان 5:3-6 مقدسين روم به نام عيسي مسيح كه مرد، دفن شد و قيام فرمود تعميد يافته اند. آن دوازده شاگرد يحيي تعميددهنده كه پولس در افسس با آنها برخورد كرد تا آن زمان در مرگ مسيح ، دفن او و قيام او شريك نشده بودند.
6- در اول قرنتيان12:1-13 سه پرسش ازكليساي قرنتس شده است :
الف ) آيا مسيح منقسم شد؟
ب ) آيا پولس بخاطر شمامصلوب شد؟
ج ) آيا به نام پولس تعميد گرفته ايد؟
عنوان اين مساله قطعا بدين مفهوم است كه مخاطبان به يك نام تعميد گرفته بودند.تعميد به نام پولس بي فايده بود، چون پولس نمرده ، دفن نشده و زنده نشده بود. تعميد شما را در مرگ و قيام كسي كه مرده و زنده شده است سهيم مي سازد. پولس در همان رساله از گناهاني كه مانع از ورود به ملكوت خدا مي شوند صحبت مي كند و در پايان چنين مي گويد:"و بعضي از شما چنين مي بوديد لكن غسل يافته و مقدس گرديده (جدا شده ) و عادل كرده شده ايد به نام عيسي خداوند و روح خداي ما."(اول قرنتيان 11:6). توجه داشته باشيد كه در اين فرايند دو عنصر دخالت دارند اول ، نام عيسي مسيح و دوم ، عمل روح خداي ما.
7- غلاطيان 27:3، كليساي غلاطيان به نام خداوند ما عيسي مسيح تعميد گرفته بودند. زيرا كه همه شما كه در مسيح تعميدگرفته ايد مسيح را در بركرده ايد (مكاشفه كلام )، (روميان 14:13).
8- كولسيان 12:2، اين آخرين نكته است كه چندان هم كم اهميت نيست . كليساي كولسي در تعميد با مسيح دفن شده بود. دراينجا پولس همان اصطلاحي را بكار مي برد كه در روميان 3:6-4 بكار برده است . پولس در رساله به روميان از تعميد در عيسي مسيح (يك شخص ) صحبت كرده است ، ولي در رساله به كولسيان به جنبه تازه اي از تعميد اشاره مي شود، ما ضمن دفن شدن با مسيح ختنه مي شويم . به همين دليل است كه پولس به غلاطيان گفته است كه ختنه فايده اي ندارد چون تعميد در مسيح جاي سنت ختنه را گرفته است (مراجعه شود به كولسيان12:2-13). پولس با بيان زيبايي ، كليساي كولسي را متوجه اين نكته مي كند كه تعميد در مسيح كه به مفهوم دفن شدن با وي است (نه با آنها) انسان را از روش گذشته و گناه آلود خود جدا مي سازد. به ياد داشته باشيد كه ختنه ، مفهوم جدايي وقطع كردن دربر دارد زيرا در عمل ختنه غلفه را با يك كارد تيز جدا مي كنند. تعميد به نام عيسي مسيح يك فرمان است . تعميد به نام مسيح ختنه عهد جديد است .
ممكن است عده اي تصور كنند كه اين مساله به تعميد روح مربوط مي شود، در حالي كه اصلا مساله تعميد روحاني مطرح نشده است . در هيچ جايي از كتاب مقدس گفته نشده است كه تعميد روح شما را به مسيح منصوب مي سازد. روح نمرد، دفن نشد و قيام نكرد، بلكه همانطوري كه پولس به قرنتيان مي گويد اين مسيح است كه در روز سوم از مردگان قيام فرمود (اول قرنتيان 4:15). همه آياتي كه ذكر كرده ايم از دفن شدن در آبهاي مرگ صحبت مي كنند. تعميد نشانه مرگ و رستاخيز شما با مسيح است . در اينجا به هيچ وجه از يك تعميد روحاني صحبت نشده است . تنها كسي كه مكاشفه عيسي مسيح را دريافت كرده است حق دارد تعميد دهد. اين يگانه تعميدمسيحي و تنها تعميدي است كه مي تواند شما را با پري مسيح در مرگ ، دفن شدن و قيام او شريك كند.
حال فرمول تثليثي تعميد را بررسي مي كنيم . تثليثي ها معتقدند كه پدر يك شخص است ، پسر يك شخص ديگر و روح القدس يك شخص سوم (به عبارتي سه فرد در الوهيت ). در صورتي كه اين باور شما هم باشد بايد متذكر شويم كه شما تنها مي توانيد به پسرمنصوب شويد زيرا همانطوري كه گفته شدتعميد نشانه مرگ ، دفن شدن و قيام است . پدر كي مرد؟ كي دفن شد؟ و كي قيام كرد؟روح القدس كي مرد؟ كي دفن شد؟ و كي قيام كرد؟ اي دل مشتاق و حق جو آيا نمي توانيد اين مساله را درك كنيد؟ پدر و روح القدس نمي توانند اشخاصي متمايز از پسر باشند. تعميد كتاب مقدسي شما را به كسي كه مرد، دفن شد و قيام كرد منسوب مي سازد، درصورتي كه اين تعميد سري در آب كه به نام عيسي مسيح خداوند براي آمرزش گناهان صورت مي گيرد و همان ختنه مسيحي بشمارمي آيد- با فرض تمايز شخصيت - شما را نه با پدر و نه روح القدس ، بلكه تنها با مسيح متحد مي كند. پس اگر پدر و روح القدس دوشخص متمايز از پسر باشند- كه چنين نيست - ممكن نيست كه شما از طريق تعميد به پدر و روح القدس منسوب شويد.
اگر فرض كنيم كه رسولان مكاشفه متي 19:28 را نيافته باشند و اين حكم ، در اعمال 38:2 تحقق نيافته باشد، مبني بر اينكه اسم عيسي مسيح نام پدر و پسر و روح القدس است ، بايد بپذيريم كه رسولان و ما با دوازده اشتباه وحشتناك مواجه شده ايم :
1- عيسي يك شخص دروغگو است . چون گفته است كه ذهن شاگردان را گشوده است تا كتب را از تورات موسي گرفته تا صحف انبياء و مزامير درك كنند(لوقا 44:24-45).
2- زماني كه پولس دعا كردتا ذهن افسسيان باز شود، وقت خودرا تلف كرده است (افسسسيان 18:1).
3- آن سه سال و نيمي كه مسيح وقف آموزش شاگردان خود كرد، تمام به هدر رفته است .
4- مرگ و دفن شدن و قيام مسيح به درد رسولاني كه سعي كردند پس از صعود وي ادامه دهنده كار او باشند نخورده است .
5- همه سفارشاتي كه مسيح در آن چهل روز پس از قيام خود به شاگردان خود كرد پوچ و بي معني بوده اند.
6- نه تنها ريزش روح القدس كه در اورشليم انتظار آن را مي كشيدند به درد آنها نخورد، بلكه باعث شد تا آنها به ناراستي كشيده شوند.
7- مسيح در برنامه ريزي خود براي نجات گمراهان دچار اشتباه شده است ، زيرا افراد نالايقي را به خدمت گماشت كه قادر نبودنددستوراتي را كه در طول سه سال و نيم به آنان داده بود درك كنند.
8- پطرس سه هزار يهودي صادق را گمراه كرد و تعليم غلطي را در اورشليم ارائه داد.
9- عيسي يك فرد نامتعادل بود، چرا كه كليد ملكوت را به فرد ناداني چون پطرس سپرده است (متي 19:16)، زيرا پطرس در اولين موعظه اش به هنگام استفاده از كليدها، زماني كه در فيض را براي يهوديان و سپس غير يهوديان خانه كرنيليوس باز مي كرد دچار اشتباه شد.
10- همين تشويش آسمان را نيز فرا گرفته است . زيرا پس از واقعه پنطيكاست فرشته اي به نزد كرنيليوس آمده و به وي گفت كه به سراغ پطرس بفرستد تا پطرس بگويد كه او و اهل خانه اش چطور مي توانند از نجات برخوردار شوند (اعمال 14:11).
11- خداي پدر نيز عقل خودرا از دست داده است زيرا فرد نالايقي مانند عيسي مسيح را به چنين ماموريت عظيمي فرستاد كه فقط توانست آن را به دوازده شخص نادان بسپارد كه حتي يك پيغام ساده را هم در زماني كه خدا شرايط را مهيا كرد كه يهوديان از هر امت جمع بشوند تا پيغام او را بشنوند، نتوانستند به مردم بگويند( اعمال 5:2).
12- پطرس نيز دچار جنون موقت شد، زيرا فكر كرد كه پيغام توبه ، تعميد و پذيرش روح القدس ، همانطوري كه در اعمال 38:2آمده است براي همه يهوديان و امتها مي باشد:"زيرا كه اين وعده است براي شما و فرزندان شما و همه آناني كه دورند يعني هر كه خداوندخداي ما او را بخواند." (اعمال 39:2). با اين اوصاف خداوند خداي قادر مطلق چقدر بايد از كنستانتين امپراطور روم ، از كليساي كاتوليك و دختران فاحشه اش كليساهاي پروتستان ممنون باشد كه با اين چنين غيرتي با آموزه رسولان مبارزه كرده و آن را از بين برده اند.
طبق دايره المعارف جديد collier (جلد 10 صفحه 3)، كلمه تثليث در كتاب مقدس يافت نمي شود و اين عبارت را براي اولين بارشخصي به نام تئوفيل كه در سده دوم اسقف انطاكيه بود بكار برد.
دايره المعارف بريتانيكا(جلد 3، صفحه -365 366): عبارت تثليثي "يكي در سه شخص " در ابتدا به كار نمي رفت و اين وضع تاسده سوم ادامه داشت . تعميد به نام عيسي مسيح به قدري رواج داشت كه پاپ استيفان عليرغم مخالفت سيپرين (cypriem) قديس ،آن را معتبر اعلام كرد. اما با اين حال ميسيونرهاي كاتوليكي كه يك يا دو شخصيت ديگر اشخاص تثليث را در زمان تعميد به زبان نمي آوردند از كليساي كاتوليك طرد مي شدند. هم اكنون فرمول تثليثي كليساي روم از اين قرار است :"تو را به نام پدر و پسر و روح القدس تعميد مي دهم ."

تعميد آب

دفتر اطلاع رساني واشنگتن DC
اطلاعات زير براي اثبات اين نكته است كه تعميد به نام عيسي مسيح هم در تاريخ كليسا و هم كتاب مقدس تا سيصد سال پس ازمسيح رواج داشته است و سپس توسط كليساي كاتوليك رومي عوض شد.
1- قاموس كتاب مقدس اسكرايبنرز (scribners)، (جلد اول ، صفحه 241): "فرمول اصلي عبارت بود از:"به نام عيسي مسيح ، يابه نام خداوند عيسي " و تعميد تثليثي بعد مطرح شد."
2- دايره المعارف canney، صفحه 53:"در كليساي اوليه هميشه به نام خداوند عيسي تعميد مي دادند ولي پس از اين كه آموزه تثليث شكل گرفت تعميد به اسم پدر، پسر و روح القدس مرسوم شد."
3- دايره المعارف |nouvelle|encyclopedie|internationale، صفحه 476:"آموزه تثليث ، اعتقاد كليساي كاتوليك از اين قرار است :"ما يك خدا در تثليث را مي پرستيم ، پدر يك شخص است ، پسر يك شخص است و روح القدس يك شخص ديگر، آنها درجلال مساوي هستند و هر كدام از آنها سرمدي مي باشند."در حالي كه ما آن را به صورت يك آموزه روشن و آشكار در كتاب مقدس نمي بينيم .و در حال حاضر الهي دانان جديد ديگر سعي نمي كنند كه تثليث را در عهد عتيق بجويند. در زمان اصلاحات كليساي پروتستان بدون مطالعه عميق ، تثليث را پذيرفت ."
4- encyclopedie|mondiale جلد 16، صفحه 727:"آموزه "سه در يك " به عنوان سري مطرح شد كه قابل توضيح دادن نيست . اولين اعلان ايمان به پدر، پسر و روح القدس كه به عنوان مرجع شناخته شد، توسط شوراي نيقيه در سال 325 عنوان گرديد. دراين شورا اعلام شد كه پسر هم ذات با پدر است ." حال در صورتي كه شما آموزه رسولان را درباره تعميد به نام خداوند عيسي مسيح كه مودي به مكاشفه حقيقت است و با علم به اين واقعيت كه خود عيسي دعا كرد تا همه به واسطه سخنان رسولان ايمان بياورند (يوحنا20:17) رد كنيد و همچنان از تعميد تثليثي در سه شخص متمايز حمايت كنيد ،شما خودبه خود به كليساي كاتوليك رومي مرتبطمي شويد، چون تعميد اين كليسا را يافته ايد[font=] [/font]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 447]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن