تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812969921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست پرسش و پاسخ فيلم «فرزند خاك» عنوان شد محمد علي آهنگر: خيلي ها دلواپس ساخت چنين فيلمي در مورد شهدا بودند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در نشست پرسش و پاسخ فيلم «فرزند خاك» عنوان شد محمد علي آهنگر: خيلي ها دلواپس ساخت چنين فيلمي در مورد شهدا بودند


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: محمد علي آهنگر گفت:خيلي ها دلواپس ساخت چنين فيلمي در مورد شهدا بودند، به من گفته شد اگر من اين فيلم را بسازم خانواده شهدا جلوي من مي‌ايستند و مخاطب آزرده خاطر مي‌شود اما من به خاطر وظيفه‌اي كه داشتم اين راه را ادامه دادم.

به گزارش خبرنگار سينمايي گروه فرهنگي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز"نشست نقد و بررسي فيلم «فرزند خاك» با حضور محمدعلي ‌باشه آهنگر كارگردان، سيد احمد ميرعلائي تهيه كننده، علي‌رضا زرين دست فيلمبردار، مهدي حسيني‌وند تدوين‌گر و مهتاب نصيرپور بازيگر اين فيلم در سينماي رسانه‌هاي گروهي(صحرا) برگزار شد.
در ابتداي اين نشست، سيداحمد ميرعلايي درباره تهيه اين فيلم گفت: بهمن ماه سال گذشته لوكيشن‌هاي فيلم ديده شد و تقريبا آماده كار بوديم. وقتي قرار مي‌شود فيلمنامه‌اي سفري و حركتي را كار كنيم، با فيلمي سخت روبرو هستيم، چه برسد به اينكه اين فيلمنامه در كوهستان بگذرد. آن هم در منطقه‌اي كه سختي‌هاي بسياري دارد. البته بيشترين سهم سختي‌ها براي آقاي زرين دست بود و همه عوامل در اثر بردباري ايشان سختي‌ها را تحمل مي‌كردند.
محمدعلي باشه آهنگر در پاسخ به اين سوال كه چرا فيلم‌هاي فرهنگي از اين دست كمتر ساخته مي‌شود، گفت: پاسخي براي اين سوال ندارم و مسئولين فرهنگي بايد پاسخ دهند كه چرا براي اينگونه فيلم‌ها هزينه نمي‌كنند.
وي درباره واقعي بودن داستان فيلم گفت: فيلم در اصل زيربناي مستند دارد و اعتقاد من اين است كه وقتي فيلمي درباره عواقب جنگ مي‌سازيم، نبايد به تخيلات خودمان تكيه كنيم.
عمده مشكل سينماي دفاع مقدس ما اين است كه فيلم‌سازان فقط جنگ را از پشت تلويزيون ديده‌اند و با آن آشنايي ندارند.
وي همچنين ادامه داد: من دو سال مرزهاي غربي ايران را از شلمچه تا كردستان طي كردم و هر جا كه مردمان كرد زندگي مي‌كردند، به آنجا رفتم.
آهنگر گفت: معتقدم كه هرچقدر تحقيق و پژوهش گسترده‌تر باشد، به مرواريدهاي بيشتري دست پيدا مي‌كنيم.
مهتاب نصير‌پور درباره ارتباط خود با نقش گفت: گناه نقش جذاب و زيبايي بود و بلافاصله پس از خواندن فيلم‌نامه با اينكه نقش ديگري به من پيشنهاد شده بود، بازي در اين نقش را پذيرفتم.
وي ادامه داد: شخصيت گناه جاي كار بيشتري داشت و براي من كه نظير نقش مينا، تجارب زيادي داشتم جالب‌تر اين بود كه نقش گناه را ايفا كنم.
نصير‌پور با بيان اين نكته كه معمولا تصويري كه از زنان كرد مي‌بينيم تصويري تلخ و آميخته با زجر است، گفت: من مي‌خواستم تصويري غير از اين به مخاطب القا كنم كه اين تاثير را در رفتارش نداشته باشد. سعي كردم شخصيت گناه در عين اينكه زندگي سختي دارد از آن لذت ببرد و زندگي را دوست داشته باشد و اميدوار باشد.
عليرضا زرين‌دست مدير فيلمبرداري اين پروژه در ادامه گفت: سينمايي حرفه‌اي است كه در آن شما بتوانيد وارد جدال و يك سفر با موضوع، كارگردان و فيلمنامه فيلم‌ شويد.
وي گفت: در فيلم «فرزند خاك» ما با فيلمنامه‌اي روبرو بوديم كه مصيبت‌هاي دو زن را نشان مي‌داد و مصيبت سوم اين فيلم فيلمبرداري آن بود.لوكيشن فيلم ناهموار و كوهستاني بود و به راحتي نمي‌توانستيم از تجهيزات فيلم‌هاي شهري استفاده كنيم اما به مدد همكاري آقاي آهنگر و ميرعلائي توانستيم اين تصاوير را به مخاطب انتقال دهيم.
ميرعلائي درباره حضور اين فيلم در جشنواره فيلم فجر و كانديداتوري در بخش‌هاي مختلف آن گفت: خانم نصيرپور حدود چندين ماه روي اين فيلم كار كردند و زبان كردي را به خوبي آموختند و عاشقانه به دنبال نقش خود بودند اما متاسفانه علي‌رغم اينكه ما براي خانم نصير‌پور فرم بازيگر نقش اول را پركرده بوديم اما كانديداي نقش دوم در جشنواره شدند و نسبت به نقش ايشان بي‌توجهي شد.
وي ادامه داد خوشبختانه ما پاسخ خودمان را از مخاطب گرفتيم اما خانم نصير‌پور لايق گرفتن پنج سيمرغ هستند به‌خاطر تمام زحماتي كه كشيدند و منش هنري و حرفه‌اي كه از آن برخوردارند.
مهتاب‌ نصير‌پور نيز درباره زبان كردي نقش خود، گفت: كردي يك زبان كامل و تمام عيار است و هرگز ادعا ندارم كه توانسته‌ام به خوبي كردي صحبت كنم. من فقط تلاش كردم در فرصتي كه داشتم كردي را در حد معمول خوب صحبت كنم.
وي افزود: نكته مهم اينجاست كه زبان نمي‌تواند شاخصه مهمي براي ارزيابي كار يك بازيگر باشد اگر كسي فكر مي‌كند كه بازي من براي اينكه كردي صحبت كردم خوب بوده، متاسفانه بايد بگويم كه اشتباه مي‌كند.
آهنگر به عنوان كارگردان كار درباره روند توليد فيلم «فرزند خاك» گفت: من يك مجموعه اپيزود 10 قسمتي را آماده كرده بودم كه يكي از داستانهاي آن به اسم صادق بود درباره مردي بود كه در مرزها به دنبال استخوان‌هاي شهيدان مي‌گشت.
وي ادامه داد: در مسير تحقيق و پژوهش اين فيلم از خيلي راه‌ها گذشتم، خيلي‌ها با من همكاري نكردند و اغلب به من گفتند كه اطلاعاتي در اين مورد طبقه‌بندي شده و محرمانه است.
آهنگر گفت: به من گفته شد اگر من اين فيلم را بسازم خانواده شهدا جلوي من مي‌ايستند و مخاطب آزرده خاطر مي‌شود اما من به خاطر وظيفه‌اي كه داشتم اين راه را ادامه دادم.
كارگردان "فرزند خاك" در ادامه با تشكر از همه كساني كه در اين راه به او كمك كردند گفت:شهيد شهبازي، شهيد پازوكي و شهيد محمود وند كساني بودند كه در ساخت اين فيلم و در راه تحقيق و پژوهش فيلم به من كمك كردند كه در جريان تفحص مين‌ها شهيد شدند.
وي اظهار داشت: من در اين فيلم به دنبال يك مفهوم بودم و آن اينكه يك سري آدم به دنبال پست و جايزه و مقام نرفتند و شهيد شدند. من درحقيقت در اين فيلم به دنبال مفهوم مرگ و زندگي بودم.
احمد ميراعلايي نيز با اشاره به اين موضوع كه نسل جوان بايد از وقايع جنگ با خبر شوند، اظهار داشت: ما بايد به موضوعاتي بپردازيم كه در 8 سال جنگي كه براي ما اتفاق افتاد و جوانان ما كمتر از آن اطلاع دارند. ما در اين راه سرمايه‌هاي بزرگي پرداخت كرديم و ارزش‌هاي زيادي هم به دست آورديم.
بر اساس گزارش خبرنگار ايسكانيوز تهيه كننده فيلم "فرزند خاك" با اشاره به استقبال مخاطب از اين فيلم در جشنواره فيلم فجر گفت: ما جايزه خودمان را گرفتيم./120/120
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 377]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن