تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814717429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحريم‌ها هيچ تاثيري در توليد برق نداشته است


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: تحريم‌ها هيچ تاثيري در توليد برق نداشته است
وزير نيرو :تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:وزير نيرو شنبه شب در برنامه ويژه خبري شبكه يك سيماي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد، تحريم‌ها هيچگونه تاثيري در توليد برق نداشته است.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران،"پرويز فتاح" در پاسخ به اين سوال كه آيا تحريم‌ها تاثيري در خاموشي‌هاي سال جاري داشته يا خير؟ افزود : اينكه بعضا گفته مي‌شود كه به دليل تحريم و نرسيدن قطعات مشكل خاموشي‌ها بوجود آمده است، اينطور نيست چرا كه در انبارهايمان قطعات به اندازه كافي داريم و قطعات نيروگاه‌ها تا حد امكان تامين شده است.

وزير نيرو درباره دلايل مطرح شده پيرامون قطع برق از جمله خشكسالي، عدم تكميل طرح‌هاي نيمه تمام و نيروگاه‌هاي در دست احداث، تاخير در ساخت نيروگاه‌هاي جديد و تلفات شبكه تاكيد كرد: من صادقانه خدمت مردم عزيز ايران اعلام مي‌كنم كه علت اصلي خاموشي‌هاي امسال فقط خشكسالي بوده است.

فتاح افزود: سال گذشته و سال ‪ ۸۵در سخت‌ترين شرايط ما توانستيم برق كشور را تامين كنيم و مشكلي در اين خصوص نداشتيم ، سال ‪ ۷۹دو هزار مگاوات برق آبي داشتيم كه ‪ ۱۵۰۰مگاوات آن از سدهاي دز و شهيد عباسپور و بقيه هم از سدهاي لتيان و كرج تامين شد ، اما در حال حاضر ‪ ۷۴۰۰مگاوات برق توليدي داريم يعني در واقع توليدمان را چهار برابر كرديم يعني صنعت برق را بيشتر به برق آبي وابسته كرديم .

وزير نيرو در خصوص كاهش مصرف برق از سوي مردم در ماه‌هاي اخير گفت: با تبليغاتي كه انجام شد كاهش مصرف را در خانه‌ها شاهد بوديم كه بايد از مردم صميمانه تشكر كنيم ، اما در بخش كشاورزي امسال ‪ ۳۰درصد افزايش مصرف را شاهد بوديم كه البته يك مقدار آن طبيعي است زيرا زماني كه آب رودخانه ها كم شود تامين آب از چاه‌ها به وسيله انرژي برق بيشتر مي‌شود.

فتاح با اشاره به اين كه در بخش تجاري صرفه جويي صورت نگرفته است گفت : در خيابان‌هاي تهران ملاحظه مي‌كنيد لامپ‌هاي ‪ ۸۰۰و ‪ ۵۰۰وات اصناف همانطور روشن است.

وزير نيرو در مورد توزيع لامپ‌هاي كم مصرف نيز گفت: تا امروز حدود ‪۲۰ ميليون لامپ كم مصرف توزيع شده است كه اين كار از خوزستان آغاز و در سطح كل كشور ادامه خواهد داشت و تا آخر سال سعي مي‌شود اين رقم به ‪ ۴۰ميليون برسد.

فتاح در پاسخ به سوال ديگري در مورد وضعيت صاحبان صنوف گفت: همانطور كه قبلا هم گفتم اصناف و تجار بايد قانون داشته باشند و از آن تبعيت كنند، ادارات و سازمان‌ها قانون دارند و زمان ورود و خروج آنان مشخص است ولي در حال حاضر اصناف قانوني ندارند كه چه موقع شروع به كار كنند و چه زمان كار را تعطيل نمايند.

فتاح در پاسخ به اين سوال كه راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر چقدر در تامين برق ايران تاثير دارد؟ گفت: با راه اندازي نيروگاه بوشهر هزار مگاوات به ميزان برق توليدي كشور افزوده مي‌شود.

وي در بخش ديگر از سخنان خود در پاسخ به سوال مجري برنامه مبني براين كه آيا خسارات وارده به صنايع و مصرف‌كنندگان از سوي دولت تامين و عملياتي مي شود؟ افزود: ما وقتي خاموشي مي‌دهيم همه را شامل مي‌شود از جمله صنعت ، كشاورزي، اداري، تجاري و خانگي.

وزير نيرو افزود: در صنايع ما چنين بحثي نداريم چون قبلا اعلام كرده‌ايم مي‌دانند تجهيزات و كنتور آنها با شرايط خانگي فرق مي‌كند و ممكن است توليداتشان آسيب ببيند و توليد نكنند و آن يك بحث ديگر است.

وي افزود: ما به آنها برنامه داده‌ايم همچنين با وزير صنايع نامه مشتركي را به كل كشور ارسال كرديم . وضعيت براي صنايع به خصوص صنايع سنگين بهتر شده و قرار شد كه اگر يك روز قطع برق داشتند تا پنج - شش روز خاموشي نداشته باشند.

فتاح افزود: ما از اول دولت نهم به وزارت صنايع گفتيم كه شما يك نيروگاه بسازيد و هر موقع ما نياز داشتيم از شما براي استفاده مي‌گيريم. صنايع پتروشيمي كه نيروگاه زده‌اند يك بار نگفته ا ند كه ما مشكل پيدا كرده ايم چون خودشان نيروگاه دارند.مثلا ‪ ۵۰۰مگاوات مصرف صنعت فولاد است كه ما بايد آن را تامين كنيم، اين در حاليست كه آنان مي‌توانند يك نيروگاه بزنند.

وي در مورد تغذيه نيروي برق صنايع كوچك گفت: اگر صنايع بزرگ بارشان از دوش ما برداشته شود، مي‌توانيم آن را تامين كنيم.

وزير نيرو در پايان از مصرف‌كنندگان غير مجازي نام برد كه طبق آمار ‪۵درصد مصركنندگان هستند.

وي افزود: ما ‪ ۹۰۰هزار مصرف‌كننده غير مجاز داريم، يعني اين كه آنان برق استفاده مي‌كنند و پولي در ازاي مصرف نيرو نمي‌پردازند.

فتاح با اشاره به اينكه ما استفاده‌كنندگان غير مجاز را مي‌شناسيم، افزود : ما مي‌توانيم برق آنان را قطع كنيم ولي مسايل مختلف از جمله مساله امنيتي هميشه داشته‌ايم و بحث حاشيه نشيني كه عموما در مشهد، بندرعباس، اهواز و جاهاي مختلف بوده است و شوراي تامين بايد در مورد اين مصرف كنندگان تصميم بگيرد.

انتهاي پيام//
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن