تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815585144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش قيمت سوخت از محبوبيت رييس‌جمهور اندونزي در ميان مردم كاستمحبوبيت از دست رفته


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: افزايش قيمت سوخت از محبوبيت رييس‌جمهور اندونزي در ميان مردم كاستمحبوبيت از دست رفته
مترجم: نازنين احمدي- نظرسنجي كه در ماه‌هاي اخير در اندونزي صورت گرفته،حاكي از آن است كه افزايش 30‌درصدي نرخ سوخت در ماه مه باعث شد سوسيلو بامبانگ يودهويونو رييس‌جمهور اندونزي نسبت به رقيبان اندونزيايي خود محبوبيت كمتري در بين مردم دارا باشد. اين نظرسنجي كه در ماه ژوئن توسط يك شركت اندونزيايي انجام شده است نشان مي‌دهد كه خانم مگاواتي سوكارنوپوتري كه رهبري حزب دموكرات اندونزي را بر عهده دارد ،4/30‌درصد آرا را به خود اختصاص داده و اين در حالي است كه يودهويونو تنها 7/20‌درصد از آراي كل را كسب كرده است.
اين رييس‌جمهور تا قبل از افزايش بهاي سوخت در ماه مه با فاصله قابل توجهي نسبت به رقيبان خود در صدر قرار داشت. اين نظرسنجي‌ها بارها بر اين مساله تاكيد داشته‌اند كه مشكلات اقتصادي بزرگ‌ترين چالش مردم است، بنابراين جاي تعجب نيست كه تعداد آراي يودهويونو به واسطه تغيير سياستي كه منجر به افزايش هزينه‌هاي زندگي مردم شده است، كاهش يابد.
اگر چه كاهش محبوبيت رييس‌جمهور كنوني اندونزي با افزايش بهاي سوخت و تاثيرات آن بر اقتصاد مشهودتر خواهد شد؛روندي كه بر اساس تخمين بانك مركزي اندونزي طي دو ماه تكميل خواهد شد.
در زماني كه بهاي جهاني نفت نشانه‌هايي از نزول به خود گرفته است قيمت برنج كه غذاي عمده اين كشور است مي‌تواند نقش تعيين‌كننده‌اي را در نتيجه اين گزينش‌ها داشته باشد. در حال حاضر شرايط در بازار برنج به گونه‌اي است كه به نظر مي‌رسد براي رييس‌جمهور مطلوب و مساعد باشد. برداشت اصلي برنج كه در ماه مارس انجام شد به دليل شرايط مساعد جوي سود فراواني را عايد اين كشور كرد. ديوان مركزي محاسبات همچنين توليد كل برنج اين كشور را در سال‌جاري ميلادي 58 ميليون تن برآورد كرده است، رقمي كه افزايش 2‌درصدي نسبت به سال گذشته نشان مي‌دهد.
در اين ميان هر چه ميزان توليد داخلي برنج بالاتر رود مردم در مقابل قيمت‌هاي بالاي برنج در بازارهاي جهاني حمايت خواهند شد. علاوه بر اين يك برنامه گسترده ارائه برنج يارانه‌اي را به افراد نيازمند از طريق آژانس دولتي لجستيك اندونزي در اين كشور در حال اجرا است. از طريق اين برنامه 1/19‌ميليون خانوار نيازمند ماهيانه 15‌كيلوگرم برنج را با قيمت كيلويي 1600 روپيه اندونزي (17/0دلار آمريكا) تهيه مي‌كنند. قيمتي كه مي‌توان گفت يك چهارم قيمت موجود در بازار جهاني برنج است. اين آژانس همچنين ميزان خريد برنج خود را در سال 2009 ميلادي از كشاورزان تا 18‌درصد افزايش خواهد داد يعني به عبارتي از 8/3‌ميليون تن برنج خريداري شده در سال‌جاري ميلادي به 5/4‌ميليون تن در سال آينده خواهد رساند.
اين اقدامات كه براي تقويت بازار برنج صورت گرفته است به همراه كمك‌هاي نقدي اضطراري دولت به خانواده‌هاي فقير همگي از جمله برنامه‌هاي دولت براي جبران افزايش بهاي سوخت است.
به نظر مي‌رسد كه اين برنامه‌ها بتواند محبوبيت يودهويونو را بيشتر كند و به او اين قدرت را بدهد كه در انتخابات سال آتي ميلادي از يك جايگاه ضد فقر از موقعيت خود دفاع كند. حزب خانم سوكارنو پوتري مبارزات خود را عليه حزب گلكار كه بزرگ‌ترين حزب در خانه نمايندگان ملت است و دولت ائتلافي يودهويونو آغاز كرده است. اين در حالي است كه تنها 12‌درصد از افراد شركت‌كننده در نظرسنجي حمايت خود را از حزب گلكار اعلام كرده‌اند و ميزان حمايت از يودهويونو به واسطه عملكرد ضعيفش در سال‌جاري ميلادي روبه‌رو شده است.
منبع : اكونوميست
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن