تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815308916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنج چهره سارا پيلين - كاوه شجاعي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: پنج چهره سارا پيلين - كاوه شجاعي


اولين فرماندار زن: پيلين اولين زني است كه در اردوگاه جمهوريخواهان به عنوان معاون و همراه انتخاباتي يك كانديدا انتخاب مي‌شود. (در تاريخ آمريكا او پس از جرالدين فرارو معاون نامزد حزب دموكرات در سال 1984 نفر دوم به حساب مي‌آيد.) پيلين اولين زني بود كه به فرمانداري آلا‌سكا رسيد و جوان‌ترين فرماندار تاريخ اين ايالت به حساب مي‌آيد. (در سال 2006 هنگامي كه 42 سال داشت سوگند ياد كرد.) در آيداهو به دنيا آمد، اما خانواده‌اش هنگامي كه او نوزاد بود به آلا‌سكا مهاجرت كردند و سارا در شهر كوچك واسيلا‌ با 9 هزار نفر جمعيت بزرگ شد با پيروزي در انتخابات شوراهاي محلي وارد صحنه سياسي شد. هنگامي كه تنها 32 سال داشت به سمت شهرداري واسيلا‌ انتخاب شد و پس از دو دوره براي پست معاونت فرمانداري كانديدا شد اما با اختلا‌ف فقط 2000 راي باخت. پيلين هيچ سابقه‌اي در حد ملي ندارد و از دو سال پيش بود كه فرمانداري آلا‌سكا را برعهده گرفت.

او خودش مشكلي با اين قضيه ندارد و به تايم گفته است: !

فرار دختر شايسته با عشق دوران دبيرستان

در دوران نوجواني به شكار گوزن، ماهيگيري در يخ و پياده‌روي علا‌قه داشت و كاپيتان جنگنده تيم بسكتبال دبيرستان بود. پيلين هنگامي كه 20 سال داشت در مسابقه دختر شايسته شركت كرد تا كمك مالي ورود به كالج را دريافت كند. پيلين در مسابقه دختر شايسته كانادا نفر دوم شد. او در سال 1987 از دانشگاه آيداهو در رشته روزنامه‌نگاري فارغالتحصيل شد و مدت كوتاهي هم به عنوان گزارشگر ورزشي يك شبكه تلويزيوني كار كرد. سارا يك سال بعد بدون اطلا‌ع يا اجازه خانواده با تاد پيلين عشق دوران دبيرستانش ازدواج كرد. تاد، يك اسكيمو تبار، در شركت بريتيش پتروليوم ناظر توليد بود.

‌ يك نوزاد در دفتر خانم شهردار

سارا و تاد 5 فرزند دارند؛ سه دختر و دو پسر كه آخري، تريگ در ماه آوريل به دنيا آمد. خودش مي‌گويد هم به وظايف مادري‌اش مي‌رسد و هم كارش را انجام مي‌دهد. سارا تنها سه روز پس از تولد تريگ به سر كار برگشت، هنگامي هم كه شهردار واسيلا‌ بود دختر نوزادش را هر روز با خود به دفتر مي‌برد. ترك، پسر بزرگ پيلين يازدهم سپتامبر 2007 در ارتش اسم نوشت و قرار است به زودي به عراق اعزام شود.

او يك محافظه‌كار است

پيلين مخالف سقط جنين و ازدواج همجنس‌گرايان است، البته مدعي شده كه چندين نفر از دوستانش همجنس‌گرا هستند. در سال 2006 كه براي پست فرمانداري نامزد شده بود اعلا‌م كرد از طرحي حمايت مي‌كند كه مزاياي زوج‌هاي همجنس‌گرا را رد مي‌كند، اما پس از آنكه در انتخابات پيروز شد اين طرح را وتو كرد. (او غيرقانوني اعلا‌م شدن طرح توسط ديوان عالي را دليل وتوي آن اعلا‌م كرد.) پيلين مسيحي است ولي از كنترل جمعيت حمايت مي‌كند. او عضو است كه يك سازمان ضد سقط‌جنين به شمار مي‌آيد. پيلين معتقد است ديدگاه دينداران درباره آفرينش و تئوري تكامل داروين بايد همزمان در مدارس تدريس شوند. او عضو انجمن اسلحه آمريكا و از هواداران نظام وظيفه اجباري است. در جريان رقابت بر سر فرمانداري آلا‌سكا كه بحث بر سر قانوني شدن ماريجوانا بالا‌ گرفته بود، رقيب پيلين اعلا‌م كرد تا به حال اين ماده مخدر را تجربه نكرده است. پيلين هم در پاسخ يك خبرنگار گفت: ‌

سوءاستفاده از قدرت؟

اوايل سال جاري، وزارت دادگستري، تحقيقاتي 100 هزار دلا‌ري را آغاز كرد تا معلوم شود كه آيا پيلين تلا‌ش كرده شوهر سابق خواهرش را از ارتش بيرون بيندازد يا نه. بنا بر گزارش‌ها پيلين پس از خودداري يكي از مقامات ايالتي از اخراج شوهرخواهرش او را از كار بركنار كرده است. ازدواج مايك ووتن با خواهر پيلين به طلا‌قي پر سر و صدا در سال 2005 منجر شده بود. پيلين بارها اين اتهامات را رد كرده است و مي‌گويد در ده‌ها تلفني كه از طرف شوهرش و مقامات دولتي به روساي ووتن شده نقشي نداشته است.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن