تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815083555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك كارمند محلي برنامه جهاني غذا در سومالي زخمي شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: يك كارمند محلي برنامه جهاني غذا در سومالي زخمي شد
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 87/06/09
شاهدان و منابع خبري مستقل اعلام كردند يك كارمند محلي برنامه جهاني غذا وابسته به سازمان ملل متحد امروز شنبه در حمله مهاجمان مسلح ناشناس در جنوب سومالي به شدت زخمي شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از موگاديشو؛ منابع خبري و شاهدان اعلام كردند مردان مسلح ناشناس در شهر مركا در يكصد كيلومتري جنوب موگاديشو پايتخت سومالي، به طرف خودرو علي نصير شيح عبدالرحمان كه با برنامه جهاني غذا همكاري مي كرد اتش گشودند. در اين حمله كارمند محلي برنامه جهاني غذا زخمي شد و به بيمارستان انتقال يافت.
حسن محمد از شهروندان سومالي نيز ضمن تائيد اين خبر تصريح كرد به محض حمله مهاجمان ناشناس راننده شيخ عبدالرحمان سرعت خودرو را افزايش داد و موفق شد از صحنه فرار كند. عدن ياسين محمد، مسئول پليس شهر مركا نيز خبر زخمي شدن شيخ عبدالرحمان را كه به تازگي فعاليت خود را با برنامه جهاني غذا اغاز كرده بود تائيد كرد. وي افزود تحقيقات درباره اين حمله براي شناسايي عاملان ان اغاز شده است.
برغم توافق نامه اتش بس كه ژوئن گذشته ميان دولت انتقالي سومالي و بخشي از جناح مخالف اسلامگراي اين كشور امضا شد، درگيريهاي مسلحانه ميان شبه نظاميان اسلامگرا و نظاميان دولتي سومالي همچنان در سراسر اين كشور به ويژه موگاديشو ادامه دارد. سومالي واقع در شاخ افريقا از سال هزار و نهصد و نود و يك و درپي سرنگوني دولت محمد زياد باره درگير جنگ داخلي است. ناامني و هرج و مرج در سومالي پس از ان تشديد شد كه نيروهاي دولتي با حمايت ارتش اتيوپي اوايل سال گذشته ميلادي شبه نظاميان اسلامگراي وابسته به گروه دادگاههاي اسلامي را از مناطقي كه تصرف كرده بودند بيرون راندند. اين رويداد موجب گسترش ناامني
در سومالي شد.
كارمندان سازمانهاي بشردوستانه بين المللي و اتباع خارجي در ماههاي اخير بيش از پيش هدف حملات شبه نظاميان قرار گرفته و برخي از انها ربوده شده اند.
163
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن