تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815444257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روايت تازه شاه حسيني از دانه درشت هاي فوتبال: برخي آرا به راحتي تغيير مي كنند; اين عين بي عدالتي است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: روايت تازه شاه حسيني از دانه درشت هاي فوتبال: برخي آرا به راحتي تغيير مي كنند; اين عين بي عدالتي است
پرونده اسرار آميز «علي مولايي» بازيكن پيشين مس كرمان سرانجام در هاله اي از ابهام به بايگاني فدراسيون فوتبال رفت، تا عبدالرحمن شاه حسيني مردي كه دوست و دشمن در زمان صدارتش بر كميته انضباطي فدراسيون فوتبال او را به عدالت مي شناختند; فاتحه «عدل» را براي فوتبال بخواند.
به گزارش ايسنا; عبدالرحمن شاه حسيني رييس پيشين كميته انضباطي اصرار دارد كه صحبت هايش چنين آغاز شود: «تاكنون بيش از 20 بار به طور مفصل و شفاف درباره مسائل انضباطي فوتبال صحبت كردم، تمامي رسانه ها و فوتبال دوستان جزييات تمامي پرونده هايي كه كميته انضباطي براي آن راي صادر مي كرد اما، پس از مدتي دست خوش تغيير و تحول مي شد را مي دانند، با اين حال معتقدم صحبت هايم سودي ندارد، چرا كه مسوولان فدراسيون بدون كوچك ترين توجهي كار خود را انجام مي دهند و به اين كه عمل شان صحيح است يا نه; حق است يا نيست وقعي نمي نهند».
وي ادامه داد: «تفاوتي ندارد كه اين صحبت ها را يك منتقد منصف انجام مي دهد يا فرد ديگري. حاكمان فدراسيون هر تصميمي مي خواهند مي گيرند، چرا كه كسي نيست تا آنها را بازخواست كند. به عنوان نمونه در همين فدراسيون بود كه دبير كل به صورت رسمي و با صراحت اعلام كرد كه راي پرونده علي دايي را نگه داشته و اجازه نداده اين حكم اجرا شود; حال به آيين نامه فدراسيون مراجعه كنيد اين اظهارات صددرصد خلاف قانون است و دبير كل در برابر يك راي انضباطي چنين حقي نداشته و خلاف قانون است اما، كدام مقام بالاتر حاضر شد او را مواخذه كند. كدام يك از مديران عالي ورزش تا كنون در برابر اين رفتارها واكنش نشان داده و مسوولان فدراسيون فوتبال را بازخواست كرده اند؟»
شاه حسيني سپس در ادامه به سراغ پرونده «علي مولايي» رفت و با تاكيد بر اينكه صحبت هايش هيچ سودي جز آگاهي مردم نخواهد داشت گفت: پس از آن كه تست دوپينگ يك سري از بازيكنان مثبت اعلام شد، طبق آيين نامه انضباطي دوپينگ، شوراي صدور راي با حضور رييس كميته انضباطي، دبير كل فدراسيون و رييس كميته ضد دوپينگ تشكيل شد و در نهايت با توجه به اينكه بازيكن مسووليتش در قبال استفاده از داروهاي نيروزا مطلق است، علي مولايي را همراه با چند بازيكن از جمله افشين كمايي و بازيكني به نام «فرحناك» به مدت دو سال از حضور در ميادين محروم كرديم كه اين راي به آنها و فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) نيز ابلاغ شد.
رييس پيشين كميته انضباطي در ادامه گفت: با گذشت چند ماه از اين راي «علي مولايي» و نيك نفس بازيكن و مدير عامل وقت باشگاه مس كرمان، هم چنين مسعود رضاييان مدير عامل وقت باشگاه فولاد خوزستان كه «مولايي» سابقه بازي در آن باشگاه را داشته و دهكردي رييس وقت هيات فوتبال خوزستان در تماس هايي با من اعلام كردند كه مولايي قصد دارد تا واقعيت هاي تازه اي را پيرامون موضوع دوپينگش بيان كند كه پس از آن «علي مولايي» با حضور در كميته انضباطي با دست خود مطالبي را پيرامون تجويز داروهاي نيروزا از سوي سرمربي سابق اش و پزشك تيم فوتبال مس عنوان و اسامي آنها را اعلام كرد.
شاه حسيني ادامه داد: «زماني كه از مولايي براي ادعايش دليل خواستيم، او از كميته انضباطي درخواست كرد تا در جلسه اي با حضور اين افراد توضيحاتي را ارائه كند. به همين دليل سرمربي و پزشك آن زمان تيم مس به كميته انضباطي دعوت شدند اما، دو جلسه به دليل عدم حضور دبيركل فدراسيون فوتبال انجام نشد و در واقع با نيامدن «نبي» جلسه از اكثريت خارج مي شد و هنوز هم دليل غيبت هاي «نبي» بر من آشكار نشده است.»
وي افزود: در نهايت توانستيم نشستي را با حضور تمامي اعضا، مربي وپزشك تيم فوتبال مس تشكيل دهيم اما، اين بار علي مولايي در نشست حاضر نشد و حتي عنوان شد كه مولايي را تهديد كرده اند تا در اين جلسه شركت نكند; ما نيز درباره ادعاي مولايي پيرامون تخلف صورت گرفته و همين طور تهديد احتمالي مولايي از مربي و پزشك مس سوال كرده و تذكر داديم كه احتمال محروميت وجود دارد اما، آن دو با انكار موضوع، اعلام كردند كه اگر مولايي شاهدي براي حرف هايش بياورد، محروميت را مي پذيرند. با اين حال تا زماني كه من رييس كميته انضباطي بودم، مولايي براي اثبات حرف هايش شاهدي نياورد و نمي دانم كه آيا او را تهديد كرده بودند كه اين كار را انجام ندهد يا نه؟
عبدالرحمن شاه حسيني گفت: پس از اين علي مولايي از كميته انضباطي درخواست تخفيف كرد كه با توجه به آيين نامه دوپينگ اين تخفيف بايد به تصويب هيات رييسه فدراسيون فوتبال مي رسيد، به همين دليل در نشستي با حضور من به عنوان رييس كميته انضباطي، دبير كل فدراسيون و «شريف» مسوول كميته ضددوپينگ; هم چنين اعضاي هيات رييسه فدراسيون فوتبال (كفاشيان، فتح الله زاده، بهروان، شفق، آيت اللهي، گنجعلي خاني، تاج و خانم فريده شجاعي) تشكيل شد و من در اين نشست گزارش كاري را ارايه داده و بحث تخفيف مولايي، كمايي و فرحناك از دو به يك سال مطرح شد كه به تصويب اعضاي هيات رييسه رسيد و نبي با دست خط خودش صورت جلسه را نوشت و در واقع همان جا آخرين تصميم گرفته شد و محروميت مولايي و آن دو بازيكن ديگر از دو به يك سال كاهش يافت. اين حكم توسط مديران فعلي فدراسيون نيز قابل تغيير نيست اما، بسيار جالب است كه فدراسيون در تقابل با تصميم هيات رييسه خود باز هم حكم محروميت اين بازيكن را دو سال اعلام كرده است.
وي افزود: بايد پرسيد چگونه است كه در حكم «مولايي» تا اين اندازه قاطعيت به خرج داده مي شود و او بايد 2 سال محروم شود اما در احكام مربوط به پرسپوليس، مجتبي جباري از باشگاه استقلال و علي دايي حكم محكوميت به راحتي تغيير مي كند، بي ترديد پاسخ اين است به دليل آن كه علي مولايي كسي را در پشت سرش ندارد، فوتبال ايران پر از مولايي هايي است كه در حال گذراندن محروميت هاي خود هستند. رييس پيشين كميته انضباطي درباره اظهار بي اطلاعي همتاي فعلي اش در فدراسيون از وجود پرونده دانه درشت ها گفت: در ميان باشگاه ها، مديران و بازيكنان دانه درشت داريم و همه مي دانند كه اين دانه درشت ها چه كساني هستند كه هرگاه رايي بر ضد آنها صادر مي شود، بلافاصله معترض شده و زمين و آسمان را به هم مي دوزند تا راي خود را بر گردانند، كه آخرين نمونه آن نيز تغيير راي باشگاه پرسپوليس است.
شاه حسيني افزود: كميته انضباطي در فصل گذشته سپاهان را از بازي هاي خانگي محروم كرد و اين حكم اجرا شد، اكنون چگونه است كه راي محروميت براي دو بازي خانگي پرسپوليس به راحتي نقض مي شود، اين عين بي عدالتي است. وي افزود: داستان پرونده مولايي با كاهش محروميت پايان يافته بود، تنها پرونده سرمربي و پزشك وقت تيم مس باز بود اما، اكنون مطلبي عنوان مي شود كه در تضاد با راي واقعي است، كدام يك از اعضاي هيات رييسه يا حتي رييس و دبير كل فدراسيون حاضر هستند تا تصميم خود را درباره اين پرونده رد كنند، مگر آن كه خداي ناكرده بخواهند خلاف واقع صحبت كنند. شاه حسيني افزود: در اين مدت تمامي آرا مربوط به پرسپوليس، استقلال يا بعضي از ملي پوشان; برخي آقايان را به تكاپو انداخت تا به دنبال تخفيف باشند. در ليگ هفتم كميته انضباطي «كريم باقري» را احضار كرد كه اين بازيكن با جان و دل محروميت خود را پذيرفت و آن را سپري كرد، حال اين راي را مقايسه كنيد با نوع رفتاري كه پس از آراي افرادي چون مجتبي جباري، علي دايي، ساكت و هادي عقيلي اتفاق افتاد، هر رايي كه كميته انضباطي مي داد با مقاومت برخي در فدراسيون رو به رو مي شد تا در نهايت اجرا نشود. شاه حسيني در بخش پاياني صحبت هاي خود با تاكيد بر مظلوم واقع شدن «علي مولايي» در اين پرونده گفت: بر طبق آيين نامه فدراسيون فوتبال هر بازيكني كه از احكام فدراسيون متضرر شود، مي تواند به فيفا شكايت كند و مولايي نيز مي تواند اين كار را انجام دهد.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن