تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813054524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به طور غيابي؛دادگاه سوريه عبدالحليم خدام را به حبس ابد محكوم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به طور غيابي؛دادگاه سوريه عبدالحليم خدام را به حبس ابد محكوم كرد
دستگاه قضايي نظامي سوريه، عبدالحليم خدام معاون سابق رئيس جمهوري اين كشور را به طور غيابي به حبس ابد با اعمال شاقه محكوم كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، حسام الدين الحبش يك وكيل سوري گفت : دادگاه نظامي جنايي اول دمشق به رياست قاضي محمد قدور، 13 حكم درباره عبدالحليم خدام صادر كرد كه شديدترين آن حبس ابد با اعمال شاقه است.

دادگاه همچنين حكم بازداشت خدام و محروميت وي از حقوق مدني و جلوگيري از اقامت وي در استانهاي دمشق و طرطوس را صادر كرد.

در پاريس يكي از اعضاي خانواده عبدالحليم خدام گفت كه وي هنوز اين حكم را دريافت نكرده است.

دادگاه نظامي سوريه چندين اتهام به خدام از جمله افترا بستن به رهبري سوريه و ارائه شهادت دروغين در برابر كميته بين المللي تحقيق درباره ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان و نوشته ها و سخنراني غيرمجاز بر ضد دولت سوريه وارد كرد.

به گفته اين وكيل سوري، خدام همچنين به توطئه چيني براي غصب نظام سياسي و مدني و روابط غيرقانوني با دشمن صهيونيستي و ضربه زدن به اقتدار دولت و غرور ملي و دسيسه چيني با دولتهاي بيگانه براي كشاندن آنها به جنگ با سوريه متهم شد كه مجازات آن حبس ابد است.

حبش گفت : اين اولين گام براي احضار اجباري خدام به دستگاه قضايي سوريه است و همكاري با اينترپل(پليس بين المللي) براي اجراي حكم قضايي نياز است.

وي درباره علت صدور حكم از دو هفته پيش و اعلام نشدن آن اظهار داشت : اين حكم به اقدامات اداري و قضايي و امضاي نهايي حكم رسمي و ارائه آن به دادستان نظامي نياز دارد.

حبش گفت : افرادي كه عليه خدام در برابر دستگاه قضايي سوريه شهادت داده اند شامل خود وي(حبش)، سعيد دودين رئيس يك مركز استراتژيك، يورگن كولبل رئيس مركز تحقيقات جنايي آلماني و نيز مصاحبه هاي خدام با شبكه هاي العربيه و المستقبل و راديو صوت السلام اسرائيل و روزنامه هاي السناره اسرائيلي و السياسه كويتي و كنفرانسهاي مطبوعاتي وي در لندن را شامل مي شود.

حبش به خدام توصيه كرد داوطلبانه خود را تسليم نمايد، زيرا در اين صورت براي وي محاكمه عادلانه و حق وكيل تضمين مي شود.

حبش پيش از اين عليه وليد جنبلاط رئيس حزب سوسياليست ترقيخواه لبنان به اتهام تهديد امنيت ملي عربي به سبب درخواست از آمريكا براي اشغال سوريه كيفرخواست و حكم بازداشت غيابي صادر كرده بود.

عبدالحليم خدام در سال 2005 پس از انتقاد از سياست خارجي سوريه، خود را از اين نظام جدا كرد و در سال 2006، جبهه نجات ملي را شامل مخالفان سوري تشكيل داد.

خدام خواستار تغيير نظام سياسي سوريه با سرنگوني آنچه وي آنرا نظام ديكتاتوري خوانده، شده است.

وي پس از پناهنده شدن به فرانسه گفته بود كاملا متقاعد شده است كه بشار اسد دستور ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان را در فوريه 2005 صادر كرده است.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن