تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815440085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برپایی راهپیمایی حجاب در ۸ كلانشهر كشور


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: مدیر مركز تحقیقات و طرح‌های كاربردی حجاب ریحانة‌النبی با اشاره به برگزاری راهپیمایی حافظان حجاب در هشت كلانشهر كشور گفت: هدف از این راهپیمایی‌ها این است كه نمی‌خواهیم مباحث مطرح‌شده در طول سال تحصیلی در یك فضای بسته باقی بماند.

به گزارش فارس حجت‌الاسلام محمد مهدی ابراهیم‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری كه در دفتر این مركز برگزار شده بود با اشاره به فعالیت‌های كاربردی این مركز كه از سال ۸۴ كار خود را آغاز كرده است، اظهار داشت: تمام تلاش ما در این مركز بر این پایه است كه فعالیت‌ها بدون شعارزدگی انجام شود.

وی با بیان اینكه فعالیت‌های این مركز به نسبت سال گذشته صد درصد افزایش یافته است، بیان داشت: در سال گذشته ۵۷ مدرسه و ۱۰ هزار دانش‌آموز زیر پوشش طرح‌های این مركز قرار داشتند در حالی كه امسال ۱۱۳ مدرسه و ۲۰ هزار دانش‌آموز زیرپوشش فعالیت‌های مركز قرار گرفتند.

مدیر مركز تحقیقات و طرح‌های كاربردی حجاب ریحانة‌النبی افزود: تا سال گذشته این مركز در پنج شهر ارومیه، ساری، مشهد، ری و تهران شعبه داشت كه امسال شهرهای اصفهان،‌ شیراز و كاشان نیز به آن افزوده شد و همچنین تعداد مربیان از ۱۰۰ نفر به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا كرد.

ابراهیم‌پور در ادامه به تعداد تفكیك‌شده مدارس در هر استان اشاره كرد و اظهار داشت: امسال ۱۶ مدرسه در ارومیه، ‌۲۵ مدرسه در ساری، ‌۱۴ مدرسه در مشهد، ‌۱۱ مدرسه در اصفهان، ‌۲۵ مدرسه در تهران، ‌هشت مدرسه در شهرری، ۹ مدرسه در شیراز و پنج مدرسه در كاشان زیرپوشش فعالیت‌های مركز قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری راهپیمایی حافظان حجاب در هشت كلانشهر كشور،‌ عملیاتی كردن مباحث سال تحصیلی از اهداف اصلی این راهپیمایی دانست و خاطرنشان كرد: هدف از این راهپیمایی‌ها این است كه نمی‌خواهیم مباحث مطرح‌شده در طول سال تحصیلی در یك فضای بسته صورت بگیرد زیرا هدف اصلی از حجاب حضور اجتماعی و با امنیت زن در جامعه است و نبود اینگونه برنامه‌ها در طرح‌های كاربردی موجب كم‌توجهی به این مقوله خواهد شد.

مدیر مركز تحقیقات و طرح‌های كاربردی حجاب ریحانة‌النبی ادامه داد:‌ نمایش خیابانی حجاب زیبای دختران دانش‌آموز یك مسئله كاملا اجتماعی و مهم است و در تمام هشت شهر كشور فردا به صورت متمركز انجام می‌شود.

وی با بیان اینكه كمتر مجموعه فرهنگی این روزها به این مسئله‌ها توجه می‌كند،‌ خاطرنشان كرد: در ساری ۲ هزار دانش‌آموز،‌ در تهران ۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز، ‌در ارومیه ۲ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز،‌ در شهرری یكهزار دانش‌آموز، در مشهد یكهزار و ۵۰۰ دانش‌آموز،‌ در شیراز ۹۰۰ دانش‌آموز، در اصفهان ۸۵۰ دانش‌آموز و در كاشان نیز یكهزار دانش‌آموز مقطع سوم تا پنجم ابتدایی در این راهپیمایی شركت می‌كنند.

ابراهیم‌پور با بیان اینكه طرح اصلی این مركز ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است، ادامه داد: این طرح برای دو گروه با عنوان «حافظان حجاب» و «حامیان حجاب» برگزار می‌شود.

وی افزود: مربی دانش‌آموزان كه از فارغ‌التحصیلان طلاب خواهر هستند در طول سه ماه تابستان از طرف مركز ریحانة‌النبی آموزش دیده و در سه محور اصلی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

مدیر مركز تحقیقات و طرح‌های كاربردی حجاب ریحانة‌النبی تدریس كتاب مروارید بهشتی را نخستین مرحله فعالیت‌های مربیان دانست و بیان داشت: این كتاب نخستین كتاب آموزشی حجاب است كه به طور كاملا منظم در مقطع ابتدایی تدریس می‌شود.

وی اجرای مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی در مدارس را دومین مرحله فعالیت‌های این مدارس خواند و تصریح كرد:‌ مربیان حداقل در هر ماه یك مسابقه برای دانش‌آموزان برگزار می‌كنند.

ابراهیم‌پور در پایان آخرین فعالیت مربیان را تبلیغ چهره به چهره دانست و خاطرنشان كرد: در این طرح دانش‌آموزان مشكلات فرهنگی و خانوادگی خود را با مربیان خود مطرح می‌كنند و مربیان با همكاری مدرسه به حل كردن این مشكلات می‌پردازد.
منبع: عصر ایران





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن