تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804698021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا بانک مرکزی سکه را به قیمت واقعی عرضه نمی‌کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: 101160.jpg]
آیا بانک مرکزی این ارزیابی را داشته که بتواند بازار را اشباع کند و به جایی برسد که تعادل در بازار پدید آید؟
تابناک:اقدام بانک مرکزی در عرضه سکه در بازار برای پایین آوردن بهای سکه، تنها یک مسکن است. تا چه زمانی بانک مرکزی می تواند این کار را انجام دهد؟ آیا بانک مرکزی این ارزیابی را داشته که بتواند بازار را اشباع کند و به جایی برسد که تعادل در بازار پدید آید؟ فرهاد دلق‌پوش ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کارها موضعی است. بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، باید سیاست همیشگی و درازمدتی برای کنترل بازار پولی و مالی به ویژه درباره ارز داشته باشند.

بانک مرکزی باید سیاست مدونی داشته باشد تا بتواند این عرصه را مدیریت کند، چرا که اینها برگرفته از مسائل و متغیرهای گوناگونی است. این مشکلات ناشی از خلأهای موجود در جامعه و اقتصاد کشور است، چرا که نظارت کامل از سوی نهادهای گوناگون اعمال نمی شود. ناگفته نماند که به دلیل سیاست های انقباضی و انبساطی اعمال شده، این بخش از ثبات بیرون شده است؛ مثلا در مقطع خاصی، بانک مرکزی بر بنیان نهادن صندوق های مالی و اعتباری نظارت نکرد و به دنبال آن است که موسسات مالی و اعتباری مانند موسسه مهر میهن، نمی توانند تعهدات خود نسبت به مردم را انجام دهند و مشکلات عدیده ای برای مردم درست کرده اند.

در کنار این، حتی موسسات بدون مجوز در جامعه نیز هستند و حتی نهاهای دولتی مبادرت به راه اندازی چنین موسساتی کرده اند؛ بدون اینکه مجوزی از بانک مرکزی داشته باشند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی افزود: موسسات مالی و اعتباری بدون پشتوانه و مجوزهای قانونی در جامعه رشد پیدا کرده اند و باعث بر هم خوردن تعادل بازار پولی و مالی شده اند. بخشی از این موضوع را در بازار مسکن، طلا و ارز می بینیم. دولت باید برای حفظ حاکمیت و حفظ حقوق مردم، قاطعانه وارد عمل شود، چرا که در غیر این صورت، این آسیب جدی است که سودجویان و فرصت طلبان در این عرصه وارد شده اند و رفع این معضل، عزم جدی دولت و نهادهای نظارتی را می طلبد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأیید این نکته که حجم بالایی از منابع مالی کشور صرف حراج سکه می شود و روزانه نزدیک سی تا چهل میلیارد تومان صرف این موضوع می شود و هشدار درباره این که این موضوع، احتمال بحران در سایر بازارهای کشور را در پی خواهد داشت، گفت: صاحبنظران و اقتصاددانان باید آینده این مسأله و آسیب ها و تأثیرات آن را ارزیابی کنند. این موضوع نشان دهنده آن است که در بازار سکه، آشفتگی است و این بی ثباتی بر همه بخش های اقتصادی تأثیر خواهد داشت. عرصه اقتصادی و پولی و مالی کشور به شدت متأثر از یکدیگر هستند و طبیعی است که آسیب در هر یک از این بخش ها، تأثیر نامطلوب خود را بر دیگر بخش ها خواهد داشت.

اکنون بخش مسکن دارای مشکلات ویژه ای است؛ سرمایه های مردم به جای آنکه به سمت تولید و اشتغال برود، به سمت بازارهای کاذب و ساخت و ساز رفت و باعث پدید آمدن تورم در بخش مسکن شد و دولت نیز توانایی کنترل بازار را نداشت؛ بنابراین، چون بخش تولید امکان جذب سرمایه مازاد سرمایه گذاران را نداشت و بدون سیاست مدون و بدون اینکه بسته های سیاستی و تعرفه ای در بخش مسکن فعال شود، قیمت مسکن به شدت بالا رفت. متأسفانه باید گفت، در این کشور وقتی بهای کالایی بالا رفت، پایین آمدنی نیست.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم امور را کنترل کنیم، چرا که با اجرای هدفمندی یارانه ها نوسانات بازار تأثیرات نامطلوبی بر زندگی مردم خواهد داشت.

دلق پوش درباره قیمت گذاری سکه از سوی بانک مرکزی و این که این قیمت ها با نرخ واقعی همخوانی ندارد، گفت : این ناهمخوانی به دلیل آن است که سیاست خاصی برای این موضوع نیست.
بانک مرکزی مقطعی وارد بازار می شود و این پرسش پیش می آید که چرا در این سیاست مقطعی، بانک مرکزی سکه را با بهای واقعی آن عرضه نمی کند؟!

اگر ما به ثبات قیمت و حضور واقعی در عرصه کار باور داریم که باید اجازه اجحاف در حق مردم را ندهیم و خودمان نیز قیمت واقعی را رعایت کنیم؛ ناگفته نماند که این کار، نیاز به نظارت و اعمال حاکمیت قوی دارد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن