تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814797552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور رييس جمهور در گفتگوي تفصيلي با ايسكانيوز(2) تصميمات و جابجايي هاي دولت يك شبه اتفاق نمي افتد// دولت از اهرم نظارتي اصناف در كنترل تورم استفاده مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مشاور رييس جمهور در گفتگوي تفصيلي با ايسكانيوز(2) تصميمات و جابجايي هاي دولت يك شبه اتفاق نمي افتد// دولت از اهرم نظارتي اصناف در كنترل تورم استفاده مي كند


تهران – خبرگزاري ايسكانيوز: مشاور رييس جمهور همزمان با هفته دولت در گفتگوي تفصيلي با ايسكانيوز ضمن اشاره به اينكه تصميمات و جابه جايي هاي دولت يك شبه اتفاق نمي افتد ، گفت: دولت در حال حاضر 90 هزار ميليارد تومان يارانه به دهك هاي مختلف جامعه مي پردازد، در حالي كه براي بهره مندي بيشتر طبقات و دهك هاي محروم كشور و اجراي عدالت اجتماعي راهي جز هدفمند كردن يارانه ها نيست.

دكتر ابوالفضل توكلي بينا روز شنبه در گفت و گوي تفصيلي با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، با اشاره به سه نشست تخصصي رييس جمهور با اساتيد و صاحب نظران اقتصادي كشور خاطر نشان كرد: بر خلاف موج سازي برخي رسانه ها مبني بر مشاوره نگرفتن رييس جمهور با كارشناسان دانشگاه ها، در سال اخير دو جلسه طولاني با حضور كارشناسان جناح هاي مختلف سياسي كشور كه در عرصه اقتصاد صاحب قلم و نظر هستند ، برگزار شده است.
وي افزود: رييس جمهور دائما براي رويكردها و تصميمات مختلف اقتصادي با كارشناسان و مشاوران ارشد حوزه هاي مختلف اجرايي در حال تعامل و رايزني است و اين طور نيست كه يك شبه برخي تصميمات و جابه جايي ها اتفاق افتد.

** بايد سال ها پيش جراحي عظيم اقتصادي رخ مي داد
مشاور رييس جمهور با تاكيد بر اينكه بايد جراحي عظيم اقتصادي كشور سال ها پيش اتفاق مي افتاد خاطر نشان كرد: دولت در حال حاضر 90 هزار ميليارد تومان سوبسيد و يارانه به قشرها و دهك هاي مختلف جامعه مي پردازد، در حالي كه هنوز هدفمند كردن يارانه ها محقق نشده است.
وي با اشاره به اينكه اغلب افراد مرفه جامعه از اكثر يارانه هاي موجود استفاده مي كنند ، ابراز داشت: قرار است در طرح جديد دولت مبني بر حذف يارانه ها و پرداخت نقدي آن بر قشرهاي محروم و مرزنشينان مستضعف، هم بخش عمده يارانه ها هدفمند شود و هم اينكه خدمات ارائه شده دولتي منصفانه تقسيم شود.

** دولت از اهرم نظارتي اصناف در كنترل تورم استفاده مي كند
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه دولت براي مهار تورم احتمالي ناشي از طرح تحول اقتصادي و نقدي كردن يارانه ها چه تدبيري انديشيده است، پاسخ داد: دولت از همه اهرم ها از جمله اصناف تاثير گذار در فضاي بازار براي كنترل قيمت ها بر روي كالاهاي توزيع شده در بازار استفاده خواهد كرد.
توكلي بينا با بيان اينكه هدف دولت هدفمند كردن يارانه ها و بهره مند كردن دهك هاي مستحق و محروم كشور خواهد شد.
وي در پاسخ به اينكه تاكنون اهرم هاي نظارتي دولت در كنترل تورم موجود در مسكن و اقلام ضروري مردم بي تاثير بوده است ، اعلام كرد: دولت مي تواند از طريق كد گذاري و شناسنامه داركردن كالاها و با اهرم نظارتي اصناف موثر در بازار در اين بخش موفق باشد.
مشاور بازرگاني رييس جمهور اصناف فعال كشور را پر تلاش، متدين و تاثير گذار دانست و خاطر نشان كرد: دولت دكتر احمدي نژاد عنايت خوبي نسبت به اصناف دارد و اصناف مي توانند نظارت تاثير گذاري در سراسر كشور داشته باشند.

** ايستادگي دولت و مواضع قاطعانه رييس جمهور جايگاه ايران را در پرونده هسته اي تثبيت كرده است
وي در خصوص دستاوردهاي دولت نهم در عرصه سياست خارجي و به خصوص پرونده هسته اي ايران اظهار داشت: ايستادگي دكتر احمدي نژاد و موضع گيري هاي قاطعانه او در مقابل سياستمداران غربي در طول سه سال گذشته جايگاه ايران را امروز در فضاي بسيار مقتدرانه بالا برده است.
توكلي بينا با اشاره به اينكه استراتژي ايران در پرونده هسته اي بدست آوردن زمان بيشتر براي انجام تحقيقات انديشمندان هسته اي خود در مراكز پژوهشي بوده است ، خاطر نشان كرد: سرگرم كردن سياستمداران غربي با انجام مذاكرات طولاني آژانس در سه سال اخير و عقب نشيني نكردن از مواضع قاطعانه قبلي ايران را برنده پرونده هسته اي كرده است.
وي با خاطر نشان كردن اين نكته كه دولت احمدي نژاد هيچ گاه بر خلاف مشي و سياست هاي كلي نظام كه در شوراي امنيت ملي تجلي مي يابد تخطي نكرده است ، خاطر نشان كرد: ايستادگي دكتر احمدي نژاد و دولت او جايگاه ايران را در غرب و آژانس بسيار رفيع و مترقي كرده است.
وي با تاكيد بر اينكه در طول اين سه سال گذشته هيچگاه در پرونده هسته اي عقب نشيني نكرده ايم ، ابراز داشت: ملت ايران همه تحريم هاي سي سال اخير را تحمل كرده است و اين مقاومت و ايستادگي ملت ايران نشان اعتقاد و همبستگي ملت ايران دارد.

** كسي تصور نمي كرد روزي خود مردم آمريكا شعار بر عليه رييس جمهور خود بدهند
مشاور رييس جمهور به جايگاه ايران در حوزه آمريكاي لاتين اشاره كرد و در عين حال خاطر نشان كرد: زماني كه امام خميني (ره) شعار مرگ بر آمريكا را سر مي داد كسي تصور نمي كرد روزي فرا رسد كه در خود كشور آمريكا مردماني اين شعار را همراه با ملت ايران سر دهند./02/146/125
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن