تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815572517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آكسفام: افغانستان با بحران انساني مواجه خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آكسفام: افغانستان با بحران انساني مواجه خواهد شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

يك موسسه خيريه مشهور در انگليس اعلام كرد، افغانستان نيازمند دريافت كمك‌هاي ضروري براي ممانعت از رويارويي با بحران انساني در زمستان سال جاري است. اين موسسه همچنين اعلام كرد كه ميليون‌ها تن در اين كشور بيش از 20 سال است كه با بدترين شرايط زندگي دست و پنجه نرم مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويترز، افغانستان يكي از فقيرترين كشورهاي جهان است كه در آن بيش از نيمي از جمعيت زير خط فقر زندگي مي‌كنند و ميليون‌ها تن از آنها با مشكل كمبود دائم مواد غذايي مواجه هستند.

در زمستان سال گذشته همزمان با بارش سنگين برف و برودت شديد هوا،‌ حدود يك هزار تن در افغانستان جان خود را از دست دادند.

مت والدمن رييس بخش سياست‌هاي موسسه خيريه آكسفام انگليس در افغانستان، با صدور بيانيه‌اي اعلام داشت: اين مسابقه با زمان است. مجامع بين‌المللي بايد تا قبل از آغاز فصل زمستان و وخيم‌تر شدن اوضاع، خيلي فوري به نيازهاي مردم افغانستان پاسخ دهند.

وي افزود: در صورت ناكافي بودن يا كند بودن امداد رساني، مردم مجبور به فروش دارايي‌هاي خود و يا ترك خانه و روستاي‌شان خواهند شد كه در اين صورت شرايط رو به وخامت خواهد رفت و تاثيرات منفي بر ثبات كشور خواهد گذاشت.

آكسفام همچنين اعلام كرد: استان "داي كندي" در مركز افغانستان، با بدترين شرايط خود در طول 20 سال گذشته رو به رو خواهد شد. چنين شرايطي نيز در استانهاي ديگر حكمفرما مي‌شود. بسياري از مناطق در افغانستان به دليل بارش سنگين برف، نامطلوب بودن وضعيت راهها و شرايط بد امنيتي، غير قابل دسترس است و ارسال غذا و كمك‌هاي امدادي به اين مناطق غير ممكن خواهد شد.

موسسه آكسفام با ارسال نامه‌اي به وزراي توسعه بين‌المللي در سراسر جهان، خواستار پاسخ مثبت آنها براي ارسال كمك به افغانستان شده است.

آكسفام همچنين اعلام داشت: با وجود كمك‌هاي آمريكا، انگليس، كانادا و كميسيون اروپا تنها يك پنجم نيازها برطرف خواهد شد و هنوز به مشاركت ديگران نيازمنديم وجود دارد.

آكسفام اعلام كرد، كمبود كاركنان امدادرساني نيز به اين معناست كه افراد كافي براي سازمان‌دهي و هماهنگ كردن امدادرساني وجود ندارد.

در حال حاضر نيز افزايش قيمت مواد غذايي و افزايش ناامني‌ها دست به دست هم داده‌اند و شرايط زندگي مردم وخيم‌تر شده است.

انتهاي پيام
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن