تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814802874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشگاه زير ذره‌‌بين برنا


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دانشگاه زير ذره‌‌بين برنا
ديدار يك هزار نخبه با مقام معظم رهبري، وزارت‌‌خانه ها نخبه دار مي شوند، اختصاص مسكن براي سه هزار نخبه، ارائه تسهيلات به نخبگان خارج كشور، نقض كنندگان آزادي مدعيان شعار چند صدايي در دانشگاه‌‌ها هستند، دانشگاه‌ها نبايد به پايگاه گروه‌هاي سياسي تبديل شوند، واهمه دانشجويان دانشگاه آزاد از بيان مشكلات، هشدار در مورد تمايل شديد دانشجويان به مصرف ريتالين و ...


به گزارش سرويس دانشگاه و تشكل برنا، دانشگاه زير ذره‌بين برنا اين هفته با توجه به ديداري كه نخبه ها با مقام معظم رهبري داشتند، بيشتر به نخبه ها و مسائل نخبگان پرداخت و از جمله موارد ديگري هم كه كنار مسائل نخبه ها به آن توجه شد، بحث نشست سالانه انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه ها و درگيري با انجمن اسلامي دانشگاه تهران بود كه اهم اخبار اين هفته را تشكيل مي دهد و در گزارشي ارائه مي شود.

بهره‌مندي نخبگان خارج كشور از خدمات بنياد ملي نخبگان

معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور گفت: هيچ تفاوتي ميان نخبگان علمي ايراني خارج از كشور و داخل كشور وجود ندارد و آن‎ها هم مي‌توانند از خدمات اين بنياد استفاده كنند.

محمد صادق واعظ زاده در خصوص نخبگان ايراني خارج از كشور و خدمات بنياد ملي نخبگان به آنان گفت: هيچ تفاوتي ميان نخبگان علمي ايراني خارج از كشور و داخل كشور وجود ندارد و آن‎ها هم مي‌توانند از خدمات اين بنياد استفاده كنند.

وي همچنين افزود: البته از اين امكانات و خدمات بايد در داخل كشور استفاده شود، به عنوان مثال بودجه هاي پژوهشي كه به اين افراد تعلق مي گيرد، بايد در يكي از دانشگاه هاي داخل كشور و به همراه همكاران ايراني خود صرف پروژه هاي داخل كشور شود.

واعظ زاده ادامه داد:براي حمايت بيشتر از نخبگان صندوق نوآوري وشكوفاي كه جزو موارد پيشنهاد شده براي طرح در جلسه هيئت دولت است، قدم بزرگي براي حمايت از تجاري سازي و همچنين ابداعات محسوب مي شود.

جوانان نخبه از دغدغه هايشان براي هيات دولت گفتند

همانطور كه مقام معظم رهبري اشاره كرده اند، علم گرايي بايد به عرف جامعه تبديل شود كه اين امر نيازمند تربيت نيروهاي انساني است... امروز براي ادامه حركت علمي به گسترش شتابناك ظرفيت‌هاي علمي كشور نياز است و بايد به نخبگان و جوانان به عنوان سرمايه‌هاي معنوي توجه كرد و نبايد به هيچ عنوان آنها را از دست داد...هدف تمامي پژوهش‌ها و تحقيقات پيشرفت كشور است كه جوانان ايراني اين توانايي را در خود دارند.

چند تن از نخبگان در جلسه هيئت دولت كه صبح امروز در سالن سران اجلاس تهران به پشت تربيون رفتند و به عنوان يك نخبه حرف‌ها و دغدغه هاي خود را با رييس جمهور و وزرا مطرح كردند.

علي اكبر ابوالحسني، رتبه برتر المپياد دانشجويي فيزيك، با بيان اين كه پيشرفت علمي نياز واقعي كشور است، گفت: همانطور كه مقام معظم رهبري اشاره كرده اند، علم گرايي بايد به عرف جامعه تبديل شود كه اين امر نيازمند تربيت نيروهاي انساني است.

وي افزود: امروز براي ادامه حركت علمي به گسترش شتابناك ظرفيت‌هاي علمي كشور نياز است و بايد به نخبگان و جوانان به عنوان سرمايه‌هاي معنوي توجه كرد و نبايد به هيچ عنوان آنها را از دست داد.

مدعيان شعار چندصدايي خود نقض‌كنندگان آزادي در دانشگاه هستند

جاي بسي تأمل است كه اين افراد كه سال‌ها شعار چندصدايي و آزادي بيان و ابراز عقيده سر مي‌دادند، چرا در شرايطي كه آزمون عملي پيش مي‌آيد به نقض كنندگان آزادي در دانشگاه تبديل مي شوند... از نشانه‌هاي زنده ماندن اصول ارزشي در جامعه ايراني همين است كه وقتي خطايي از كسي در اين باره سر مي‌زند و مي‌خواهد مرز اين گفتمان را مخدوش كند، بدنه جامعه از گرايشات مختلف و اقشار گوناگون همگي عليه او موضع مي‌گيرند و...

دو تن از فعالان اسبق انجمن هاي اسلامي دانشجويي درمورد ادعاي دروغين برخي از دانشجو نماها در مورد آزادي و نمود آزادي واقعي در انقلاب اسلامي صحبت كردند.

ميثم نيلي عصر ديروز (يكشنبه) پس از جريان آشوب كشيده شدن نهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل، در جمع اعضاي اين انجمن‌ حضور يافت و گفت: در ابتداي شكل‌گيري جامعه اسلامي دانشجويان در همين دانشگاه تهران نيز شبيه آنچه امروز اتفاق افتاد، اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران، اعضاي جامعه اسلامي دانشجويان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

دانشگاه‌ها نبايد در زمان انتخابات به پايگاه گروه‌هاي سياسي تبديل شوند
محمد مهدي زاهدي در چهل و سومين گردهمايي معاونان دانشجويي و فرهنگي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي با اشاره به در پيش بودن دو مناسبت در سال تحصيلي جديد دانشگاه ها گفت: امسال دو مناسبت مهم در تقويم سال تحصيلي دانشگاه ها داريم كه شامل سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و برگزاري انتخابات رياست جمهوري در اواخر سال تحصيلي است.

وي افزود: براي برگزاري هر چه باشكوه تر برگزار شدن جشن هاي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي معاونت هاي دانشجويي بايد برنامه ريزي را از ابتداي سال آغاز كرده و در كنار برنامه هاي معمول مي توان برنامه هاي متنوع ديگري همانند مسابقات ورزشي، هنري و علمي در آن گنجاند.

دانشجويان دانشگاه آزاد از بيان مشكلات واهمه دارند

وقتي نسبت به مشكلات موجود در دانشگاه اعتراض كنيم فورا ما را به كميته انظباطي برده و مشكلات زيادي برايمان پيش خواهد آمد. به همين خاطر اغلب دانشجويان سعي مي كنند مشكلات را تحمل كنند تا دوران تحصيلشان به پايان برسد... نمي‌خواهم بيسواد باشم. پايان هر ترم كلي شهريه پرداخت مي كنم اما اساتيد مطلب علمي جديدي ارائه نمي كنند كه سطح علمي دانشجويان افزايش پيدا كند. منابع درسي براي چندين سال پيش است...

مسائل و مشكلات دانشگاه آزاد اسلامي از بدو تاسيس تاكنون كه بيش از 25 سال از عمر آن مي گذرد به موضوعي تكراري تبديل شده است كه هر از چند گاهي توسط تحليل گران، منتقدان و متوليان آموزش عالي كشور مطرح مي شود، اما آنچه كه بيشتر مورد بحث است، تاكيد اين دانشگاه بر اطلاع رساني و ايجاد ستاد اطلاع رساني است.
اين درست است كه دانشگاه آزاد اسلامي توانسته تاكنون يك ميليون و 400 هزار دانشجو و دو ميليون و 500 هزار فارغ التحصيل داشته باشد و از خروج ميلياردها دلار و ارز از كشور جلوگيري كند، اما به چه قيمتي؟

مكاني براي حضور نخبگان در وزارتخانه‌ها ايجاد كنيد

رئيس جمهور به وزيران و اعضاي هيات دولت پيشنهاد كرد مكاني را در وزارتخانه ها ايجاد كنند كه محل تردد نخبگان باشد و نخبگان در جريان تصميمات قرار گرفته و در خصوص مسائل اظهار نظر كنند.

محمود احمدي نژاد صبح امروز در دومين همايش نخبگان جوان كه در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد با اشاره به ديدار روز گذشته مقام معظم رهبري با نخبگان تصريح كرد: رهبر عزيز جهت را روشن كردند چرا كه دهه آينده دهه پيشرفت و عدالت است.

وي با بيان اين مطلب كه يك جامعه زماني مي‌تواند سرافراز باشد كه جامعه پيشرفته و آباد باشد، ادامه داد: زماني مي‌توانيد پيشرفت كنيد كه بر پايه عدالت متكي بر يكتاپرستي باشيد چرا كه اگر عدالت نباشد استعدادها به درستي شكوفا نمي‌شود.

3 هزار نخبه صاحب مسكن مي‌شوند

با پيشنهاد رئيس‌جمهور و تصويب هيئت دولت، 3 هزار نخبه از سراسر كشور صاحب مسكن مي‌شوند.

در نشست مشترك اعضاي هيات دولت و جوانان نخبه كشور همزمان با دومين روز همايش ملي نخبگان جوان كه توسط بنياد ملي نخبگان و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري برگزار مي شود هيات دولت سه مصوبه براي حل مشكل جوانان و ارتبا ط بيشتر با آنان به تصويب رساند .

براساس اين گزارش، از جمله اين مصوبات مي توان به حمايت از تجاري سازي علم و طرح‌هاي نخبگان، تامين مسكن نخبگان و اتصال بيشتر نخبگان با دستگاه‌هاي اجرايي اشاره كرد .

هشدار در مورد تمايل شديد دانشجويان به مصرف ريتالين

آرامبخش است، خواب آلودگي و عدم تمركزت را رفع مي كند... انگار كاروان خواب جل و پلاسش را از چشم تو جمع كرده و رفته است. قدم در راهي گذاشته اي كه هيچ معلوم نيست به كجا ختم مي شود به تركستان يا... تعجب نكن وقتي مي بيني محمدرضا كه خودش دانشجويي پزشكي است، سابقه مصرف ريتالين دارد. مي گويد سنگيني درس ها و كمبود وقت من را به سمت مصرف اين قرص‌ها مي كشاند...

بازي پس از 90 دقيقه با نتيجه 2-2 مساوي تمام شد. ناگهان به ياد امتحان فردا مي افتي، فكر مي كني حالا ديگر وقت درس خواندن است. بلند مي شوي به سرعت نور كتاب و جزوه هايت را مي آوري تا مشغول شوي. چشمت به حجم كتاب ها كه مي افتد تازه يادت مي آيد چه امتحان سختي در پيش داري، بخش اعظم اعتماد به نفست را از دست مي دهي.

به ساعت كه نگاه مي كني آن ته مانده اعتماد به نفست هم از دست مي رود به طول ترم فكر مي كني همه روزها و ساعت ها را از نظر مي گذراني. بلكه چند ساعتي را پيدا كني كه به درس خواندن گذشته باشد و حالا پشتوانه ات شود.

دانشجويان غزه در انتظار بازگشت به دانشگاه

به دنبال محاصره همه گذرگاه هاي مرزي غزه از ژوئن سال گذشته توسط اسرائيل، دانشجويان غزه امكان خروج از غزه و بازگشت به دانشگاه را ندارند. به گفته مقامات حماس در غزه، ترمينال رفح به مصر تنها راه خروجي 5/1 ميليون ساكن غزه است كه طي اين 13 ماه محاصره فقط 27 روز باز بوده است كه طي اين مدت به دانشجويان اجازه خروج داده نمي‌شد.

سالهاست كه دولت اسرائيل در سرزمين هاي اشغالي به روش هاي گوناگون حقوق بشر را ناديده مي گيرد و حتي ابتدائي ترين حقوق انسان ها را نيز به راحتي هر چه تمام تر زير پامي گذارد.

گروهي از دانشجويان غزه كه در دانشگاه هاي ساير كشورها مشغول به تحصيل هستند امكان خروج از غزه و بازگشت به دانشگاه را ندارند. چرا كه اسرائيل همه گذرگاه ها را مسدود كرده است.

رامي عبدو، اين روزها مشغول باغباني است و به برادرزاده 10 ساله اش درس مي دهد. عبدو يكي از دانشجويان غزه است كه همراه با صدها دانشجوي ديگر منتظر است كه بتواند به دانشگاه محل تحصيلش در خارج از كشور باز گردد.

گرافيك فقط طراحي زنبيل و بسته‌بندي قوطي رب گوجه‌فرنگي نيست

...اگر دانشگاه‌هايمان اوضاع بساماني داشت، وضع گرافيك مسلما با آن چيزي كه الان هست بدون اينكه بگوييم بد است يا خوب، توفير مي‌كرد.. بسياري از دانشجويان و هم دوره‌اي هاي ما نمي‌دانند كه رشته گرافيك فقط سفارش نيست؛ فقط طراحي زنبيل و بسته بندي قوطي رب گوجه فرنگي نيست و نبايد فكرش را به اين حد محدود كند. او بايد از خود بپرسد كه ارتباط تصويري يعني چي؟ اصلا براي او معني دارد يا ندارد ؟ او بايد از خود بپرسد كه گرافيك يعني چه و ...

فرهنگ توليد و مصرف، تعيين كننده روابط انسان ها است. اين حقيقت مخصوصا همزمان با وقوع انقلاب‌هاي صنعتي و نفوذ ناگزير اقتصاد بر تمام شئون و روابط زندگي بيشتر به چشم مي آيد.

همزمان با وقوع اين تحولات در بطن اجتماع، دگرگوني‌هاي شگرفي در ديد كلي هنرمندان پيدا شد كه نتيجه مستقيم و غير مستقيم اين تحولات بود .

هنرمند ( در حالت خاص، نقاش ) از بند مكاشفات ايده آل دروني، رهايي يافت و به توجيه واقع‌بينانه مسائل اجتماعي پرداخت و در اوج آن به اين مرحله رسيد كه ديگر نمي توان با انسان به عنوان يك عامل خارجي و جدا برخورد كرد.

***
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن