تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815599648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمايه گذاران با حضور در صندوق هاي مشترك منتفع مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سرمايه گذاران با حضور در صندوق هاي مشترك منتفع مي شوند
مالكان سرمايه با عضويت در صندوق هاي سرمايه گذاري به نسبت سرمايه گذاري خود در سود و زيان آن شريك مي شوند.
به گزارش شبكه خبر به نقل از ايرنا، عضو هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستين سمينار نهادهاي مالي كه با حضور رييس سازمان بورس و اوراق بهادار و فعالان بازار سرمايه در تهران تشكيل شد، با بيان اين مطلب افزود: فعاليت اصلي صندوق هاي سرمايه گذاري، سرمايه گذاري در بازاز سرمايه است.

قاسم محسني دمنه از صندوق هاي سرمايه گذاري به عنوان نهاد مالي نام برد و گفت: جمع آوري وجوه از سرمايه گذاران و اختصاص آن به خريد انواع اوراق بهادار با هدف كاهش ريسك، تامين منافع سرمايه گذار و صرفه جويي هاي ناشي از مقياس از وظايف اصلي اين صندوق ها است.

وي درباره اركان اين نوع صندوق ها، گفت: چنانچه شخصي بيش از پنج درصد از سهام ممتاز اين شركت را در اختيار داشته باشد مي تواند در مجمع صندوق شركت كند؛ اين در حالي است كه دو نوع واحد سرمايه گذاري ممتاز و معمولي در اين صندوق ها موجود است كه معمولا موسسان صندوق ها داراي سهام ممتاز هستند.

عضو هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: مدير صندوق هم يك شخصيت حقوقي داراي مجوز سبد گرداني است؛ ضامن صندوق هم نقدشوندگي را تضمين مي كند تا اگر به هر علتي صندوق نتوانست دارايي سهامدار را به وي بازگرداند يا سهام وي را تبديل به پول كند، نقد شوندگي تضمين باشد.

محسني دمنه گفت: مهمترين اركان نظارتي متولي و حسابرس هستند كه متولي در حين انجام و حسابرس پس از انجام، كار را كنترل مي كنند.

وي گفت: براساس ماده يك اساسنامه نمونه صندوق هاي سرمايه گذاري، موضوع فعاليت صندوق سرمايه گذاري در سپرده هاي بانكي و همه اوراق بهاداري است كه مجوز انتشار آنها توسط دولت يا بانك مركزي يا سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده باشد.

براساس ماده 28 قانون بازار اوراق بهادار ، تاسيس صندوق هاي سرمايه گذاري منوط به ثبت نزد سازمان است و فعاليت آنها تحت نظارت سازمان انجام مي شود.

در ماده 29 قانون بازار اوراق بهادار نيز آمده است: صلاحيت حرفه اي اعضاي هيات مديره و مديران، حداقل سرمايه، موضوع فعاليت در اساسنامه، نحوه گزارش دهي و نوع گزارش هاي ويژه حسابرسي نهادهاي مالي موضوع اين قانون بايد به تاييد سازمان برسد.

براساس ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار تصويب اساسنامه صندوق هاي سرمايه گذاري برعهده هيات مديره سازمان است.
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن