تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815572699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خطيب جمعه تهران نمازگزاران رابه بهره‌گيري ازفضايل ماه رمضان فراخواند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خطيب جمعه تهران نمازگزاران رابه بهره‌گيري ازفضايل ماه رمضان فراخواند
سياسي. نمازجمعه تهران . خطبه اول
امام جمعه موقت تهران در آخرين جمعه ماه شعبان و در آستانه ماه رمضان، نمازگزاران را به بهره‌گيري ازفضايل اين ماه مبارك و اجتناب از هرگونه گناه توصيه كرد و گفت: دوري از گناه بهترين اعمال در ماه رمضان است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله محمد امامي كاشاني درخطبه اول نماز جمعه تهران بااشاره به اينكه ورع نقطه بلندي از تقوي است ، به نمازگزاران توصيه كرد كه در ماه مبارك رمضان از گناه و از گناه محتمل نيز اجتناب كنند.

وي افزود: پيامبر اكرم (ص) ماه رمضان را شهرالله ناميد كه به معناي آن است كه ماه رمضان ماه خداست ودراين ماه نفس‌ها تسبيح مي‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري بااشاره به اينكه نفس به خودي خود يك حركت حيواني و مادي است ، تصريح كرد، در تسبيح نفس عوض نمي‌شود بلكه هويت معنوي آن دگرگون مي‌شود .

امامي كاشاني بااشاره به فرمايشات رسول اكرم(ص) در خصوص بركات ماه مبارك رمضان به نمازگزاران توصيه كرد كه در ماه مبارك رمضان نيت‌ها را پاكيزه و دل‌ها راصاف كنند و از خدا بخواهند توفيق روزه و توفيق تلاوت قران كريم را عنايت فرمايد.

وي خطاب به نمازگزاران گفت : در ماه مبارك رمضان زبان هايتان را از گناه حفظ كنيد، چشم و گوشتان را از گناه باز داريد، چيزي كه گناه است را نگاه نكنيد و چيزي كه حلال نيست را نشنويد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه به نمازگزاران توصيه كرد كه در ماه مبارك رمضان به اخلاقشان بپردازند و افزود: كسي كه در اين ماه خلقش را خوب كند به صراط خوب خواهد رفت و آن زمان است كه دعايش مستجاب خواهد شد.

آيت الله امامي كاشاني ماه مبارك رمضان را ماه مسلم استجابت دعا دانست و افزود: پيامبر اكرم(ص) ماه مبارك رمضان را ماه تمرين خوانده‌اند و فرموده اند اگر خود را آماده كرديد درهاي بهشت باز است و از خدا بخواهيد بعد از اين ماه نيز درهاي بهشت بسته نشود.

امام جمعه موقت تهران ماه مبارك رمضان را متعلق به امام عصر (عج ) دانست و افزود: افرينش براي كمال است و اوست كه اساس كمال است و بدون توجه به او به جايي نمي‌رسيم.
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن