تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812923524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي پارادايم‌هاي مديريت دولتي در جمهوري اسلامي- 5 غفاري: بايد نگاه مديريتي دولت‌نهم به گفتمان تبديل شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بررسي پارادايم‌هاي مديريت دولتي در جمهوري اسلامي- 5 غفاري: بايد نگاه مديريتي دولت‌نهم به گفتمان تبديل شود
خبرگزاري فارس: استاد مدعو مركز جهاني علوم اسلامي قم گفت: اگر دولت نگاه مديريتي خود را به گفتمان و سيستم تبديل كند، ‌ماندگاري آن تضمين مي‌شود.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، جلال غفاري استاد مدعو مركز جهاني علوم اسلامي قم در هشتمين نشست بررسي فرصتها و چالش‌هاي استراتژيك دولت نهم كه در مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست جمهوري با عنوان "بررسي پارادايم‌هاي مديريت دولتي در جمهوري اسلامي" برگزار شد، گفت: در عين حال كه پس از انقلاب اسلامي، مدعي نوعي خاصي از تمدن‌سازي و حكومت هستيم، عده‌اي دين را مجموعه‌اي از احكام و اخلاقيات مي‌دانند و با اكتفا به آن، به سكولاريسم دامن مي‌زنند.
وي با بيان اينكه حكومت در معناي مدرن هم، چنين ادعايي دارد و مي‌خواهد بشر را به تعامل تعريف شده خودش سوق بدهد، افزود: حكومت مدرن، مدعي رفاه، آسايش و عدالت است اما در عمل با چالش و بحران در عرصه فقر، عدم رفاه و امنيت مواجه است و نمونه‌هاي زيادي مي‌توان براي آن ذكر كرد؛ اين حكومت علاوه بر عرصه عمل، دربعد تئوريك هم با چالش مواجه است و افرادي بر آن حكومت‌ها حاكم شده‌اند كه صلاحيت لازم رانداشته‌اند.
غفاري ادامه داد: حكومت‌هاي مدرن اساسا در مبنا دچار ضعف و التقاط جدي هستند و نخواهند توانست سعادت را براي بشر به ارمغان بياورند، اما در ديدگاه اسلامي، حكومت تعريف خاصي دارد و به مبناي دقيق معرفت شناختي و انسان‌شناسي خاص خود توجه دارد كه كاملا در تعارض با حكومت مدرن است.
استاد مدعو مركز جهاني علوم اسلامي قم اظهار داشت: انقلاب مي‌گويد نوع حكومت‌هاي ليبرالي تنها راه اداره بشر و حكومت نيستند و واژه حكومت اسلامي زماني ماهيت اسلامي پيدا مي‌كند كه مفهوم اصلي اسلام مورد توجه و تاكيد باشد.
وي افزود: بعضي رسانه‌ها جنبه "جمهوري" را مقدمه عنوان مي‌كنند؛ اگر چه هيچ حكومتي بدون اقبال عامه مردم شكل نمي‌گيرد و دوام نخواهد داشت اما بعد اصلي كه جنبه اسلامي و حقاني حكومت را مشخص مي‌كند ميزان نزديكي حكومت به ارزش‌هاي ديني است كه در قانون اساسي به آن اشاره شده است.
غفاري تصريح كرد: ما در مسير رسيدن به جامعه مطلوب هستيم و در اين راستا دولت‌هاي بعد از انقلاب را ارزيابي مي‌كنيم؛ بعضي از جنبه‌هايي كه در اين دولت (دولت نهم) زنده شد، بازگشت به مباني انقلاب، ‌گفتمان حضرت امام، عدالت‌محوري بوده است ضمن اينكه جرات دولت نهم در اقدامات ريشه‌اي نيز در مواجهه با نگاه پوپوليستي بعضي از دولت‌هاي قبلي است.
اين كارشناس گفت: اگر دولت نگاه مديريتي خود را به گفتمان و سيستم تبديل كند، ‌ماندگاري آن تضمين مي‌شود و در اين راستا يكي از كارهايي كه بايد انجام شود، تربيت نيروي انساني كارآمد با ادبيات گفتمان انقلاب است.
انتهاي پيام/
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن