تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815582097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پاسخ به سخنان زالي: سايپا جوابيه خود به زالي را ارئه كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در پاسخ به سخنان زالي: سايپا جوابيه خود به زالي را ارئه كرد


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز:مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا جوابيه اي در خصوص انتشارگفت وگويي از سوي آقاي زالي در خصوص تفاهم نامه توليد خودو مردمي سايپا با پروتن در رسانه ها و جرايد در تاريخ ششم شهريور ماه 87 ارائه كرد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز" تفاهم نامه سايپا-پروتن با درك كامل از موقعيت برتر سايپا در ايران ، منطقه و در فضاي برنده –برنده تعريف شده است .اساسا نوع قرار داد ، تفاهم جهت همكاري هاي راهبردي است و هر گونه برداشت ناصحيح از اين نوع همكاري اگر نگوييم كه جهت تخريب فعاليت هاي مثبت رقيب طرح شده است بايد متذكر شويم كه مبتني بر برداشت سنتي است كه تاكنون بر صنعت خودرو به ويژه بر تفكر برخي از مديران صنعتي كشور حاكم بوده است.
اظهارات بي اساس عنوان شده از سوي آقاي زالي در حالي مطرح شده كه ظاهرا وي هيچ گونه اطلاعي از قرار داد منعقد شده توسط گروه خودروسازي سايپا و شركت پروتن نداشته است. تفاهم نامه استراتژيك و راهبردي بين دو شركت سايپا و پروتن به منظور توليد خودرو با برند مشترك و كاهش هزينه ها و دستيابي به خودرويي مناسب بوده است تا در اين صورت هر دو شركت خودروساز قادر به استفاده از فرصتهاي رقابتي خود باشند.
بنابراين از مطالب بيان شده از سوي آقاي زالي تنها مي توان يك برداشت داشت وآن به خطر افتادن منافع شركت مطبوع و نه منافع ايران در قرارداد منعقد شده است.
رويكرد راهبردي سايپا در نگرش جديد خود به هيچ وجه مبتني بر ارتباط پايين به بالا باشركت هاي خودروساز ديگر نبوده و اين شركت با محور حفظ ارزش هاي ملي بر جايگاه برتر سايپا در خودروسازي ايران و منطقه ، قرار داد همكاري با پروتن به عنوان بخشي از استراتژي بلند مدت خود را منعقد كرده است.
در خصوص نوع همكاري ايران خودرو با پروتن بر اساس طرح مطرح شده در سازمان كنفرانس اسلامي ، بايد گفت : بنا به گفته آقاي زالي همكاران ما در ايران خودرو باگذشت دوسال، و بهره گيري از پشتيباني ها وزارت امور خارجه و سازمان كنفرانس اسلامي هنوز نتوانستند حتي اولين گام ر ادر اين مسير بردارند.
بديهي است در ماموريت هاي سايپا تعريف نشده بود كه شركت پروتن ر اجهت همكاري با ساير خودروسازان داخلي ترغيب نمايد.لذا توجه به اين نكته كه سايپا توانسته است با پروتن وارد فضاي نويني در صنعت خودروسازي در جهان اسلام شود و ساير شركت ها خودروساز نتوانسته اند ماموريت تعريف شده خود را سروسامان دهند ، بيشتر به مشكلات احتمالي آنها و عدم تمايل پروتن به همكاري با اين شركت ها برمي گردد و بيان صريح رخداد اخير در انعقاد تفاهم نامه راهبردي سايپا – پروتن مويد توانايي و شايستگي هاي سايپا به عنوان همكار برگزيده ساير خودروسازان در فضاي جهاني به ويژه جهان اسلام است.
متاسفانه عدم اشراف دقيق به روح و متفاهم نامه راهبردي سايپا- پروتن باعث شده است كه آقاي زالي با نديده گرفتن سوابق طرح و تجربيات و تعهد دست اندركاران شركت سايپا از كلمات غيرحرفه اي "سرما كلاه رفت" و "به ما ركب زدند" استفاده نمايد و اين كلمات مغرضانه تنها يادآور نگاه غيرحرفه اي وي است.
چرا كه پيش از اين نيز به دليل بي اطلاعي از مباحث مطرح شده در اظهار نظراتي عجيب به نكاتي اين چنيني اشاره كرده است: به گفته وي دستور توقف خط توليد پيكان به دليل ارتقاء سطح كيفي و تكنولوژي محصولات ساخت داخل، به دليل ناآگاهي سياست گذاران اين طرح بوده است.
نهايتا خاطرنشان مي سازد كه موضوع و چگونگي همكاري هاي سايپا و ايران خودرو نيز از نگرش فوق جدا نيست. همكاري دو خودروساز در فضاي برنده- برنده امكانپذير است.يعني اگر راهكاري توسط ايران خودرو پيشنهاد شود كه براي سايپا جذابيت داشته باشد بديهي است كه سايپا با نگرش حرفه اي و صلاح ملي و بنگاهي موضوعات را بررسي مي كند.
در خاتمه مجددا تاكيد مي نمايد كه اين سايپا نيست كه با وجود همه پشتيباني هاي صورت گرفته از طرف سازمان كنفرانس اسلامي و وزارت امورخارجه جلوي همكاران احتمالي خودروسازان ديگر از جمله پروتن را با خودروسازان داخلي گرفته است بلكه اين عدم رغيب خودروسازان ديگر به انجام چنين همكاري هايي است./120
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن