تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815210323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلامت رواني ضرورت داشتن جامعه‌ايي شاد، سالم و با نشاط


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: سلامت رواني ضرورت داشتن جامعه‌ايي شاد، سالم و با نشاط


از جمله مولفه‌هاي مدنظر كارشناسان و صاحب‌نظران تربيتي پاسخگويي به همه نيازهاي مادي و معنوي انسانهاست چرا كه انسانها براساس فطرتي خلق شده‌اند كه ساختن جوامع متعادل و منطقي حركت در مسير خلقت و پاسخ به نيازهاي فطري آنهاست.

در جوامعي كه به نيازهاي روحي، رواني و جسمي انسانها توجه نشده و به احتياجات اوليه و ثانويه پاسخ صحيح و معقول داده نشود، دير يا زود دچار محروميت و عقده‌هاي رواني شده و به دنبال آن دهها مشكل اخلاقي و ناهنجاريهاي اجتماعي بروز مي‌كند.

در سالهاي اخير به دليل برخي افراط و تفريط‌ها، در رفتارها و ندانم‌كاريها، سخت‌گيريهاي بي‌مورد و… موجب بروز برخي كج خلقيها به ويژه در جوانان كه داراي روحياتي لطيف و ظريف هستند، شده است.

نگاهي به برخي حوادث و خشونتهاي نامتعارف كه بعضا نه به فرهنگ ايراني و نه با فرهنگ اسلامي سنخيتي ندارد در همين راستا ارزيابي مي‌شود.

متاسفانه در سطح جامعه اراده مصمم و منسجمي براي اصلاح امور و مهندسي صحيح مسايل فرهنگي به چشم نمي‌خورد و تحركات پراكنده و جسته وگريخته‌ايي كه گاه ملاحظه مي‌شود، در حكم تك تيراندازي است كه بي هدف به سوي مواضعي شليك مي‌كند، برنامه‌نويسان و نظريه پردازان تربيتي جملگي متفق القولند كه داشتن جامعه‌اي شاداب، سرحال، با نشاط و قبراق مقدمات و مؤخراتي دارد كه ما در الفباي آن مانده‌ايم.

اكنون در جامعه ما براي اجراي يك كنسرت مجاز و سنتي مشكلاتي بروز مي‌كند و از برگزاري مطلوب آن عاجزيم.

براي برگزاري يك جنگ شاد و متنوع با هزار و يك اما و اگر مواجه‌ايم و هنوز براي پركردن اوقات فراغت هزاران محصل و دانشجو فاقد برنامه‌ايم. براي ميليونها جوان بيكار فكري نكرده‌ايم. فضاهاي ورزشي و با نشاط براي پسران نداريم.

هنوز بسياري از بانوان و دختران براي پركردن اوقات فراغت و نداشتن برنامه‌اي مناسب به جلسات خانگي و خرافي سوق داده مي‌شوند. غول اعتياد و مافياي مواد مخدر همچنان در حال رشد است.

چندي پيش مسئول برگزاري يك جنگ شادي در شهرستان ساري اظهار داشت: پس از ده سال توانستيم اين جنگ را برگزار كنيم و اين سد را بشكنيم كه در نهايت به دليل هجوم جمعيت منجر به شكسته شدن درب سالن مراسم شد. براستي اين مساله نشان‌دهنده چيست؟

به ياد دارم كه در سال 82 به همت يك تشكل وابسته به NGO ها جنگ شادي با حضور چند خواننده از جمله مجيد اخشابي در بهشهر تدارك ديده شد. به دنبال آن و پس از فشارهاي فراوان از واگذاري سالن خودداري شد.

در نهايت دخالت فرماندار وقت و بازگشايي در سالن و حضورش تاپايان مراسم در مقابل درب ورودي با چه نگراني آن جنگ به پايان رسيد.

نتيجه اينكه اگر نتوانيم بستر مناسب را براي آحاد جامعه به ويژه جوانان به صورت طبيعي آماده كنيم محروميت از اين نوع برنامه‌هاي شاد افراد را به سمت خشونت و عصيان سوق داده و موجب عدم تعادل روحي و رواني در جامعه مي‌شود.

حركتهاي نامتعارفي كه بخشي از آن در پايان مسابقات ورزشي، كارناوال‌هاي ورزشي در سطح شهر كارناوال‌هاي عروسي و برخي مجالس محفلي بروزمي‌كند، با خود پيامهايي دارد كه اميدواريم محتواي اصلي اين پيامها را دريابيم.

خبرنگار اطلاعات

سيد عبدالحسين مرتضوي

بهشهر




 پنجشنبه 7 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن