تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804776707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاسخ سليمى نمين به رئيس دانشگاه آزاد: نمى توان با تكذيب از موضع قدرت افكار عمومى را فريب داد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: پاسخ سليمى نمين به رئيس دانشگاه آزاد: نمى توان با تكذيب از موضع قدرت افكار عمومى را فريب داد
گروه سياسى - در پى درج خبرى در ستون ديگه چه خبر شماره ديروز روزنامه، عباس سليمى نمين، مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران در نامه اى ادعاى غير واقعى بودن فيلم تصاحب زمين توسط دانشگاه آزاد را رد كرد و مستندات خود در اين رابطه را تشريح نمود. وى در اين پاسخ تصريح كرده است: نمى توان با تكذيب از موضع قدرت، افكار عمومى را فريب داد.
متن كامل اين نامه به اين شرح است:

مديرمسئول محترم روزنامه ايران
جناب آقاى اشتهاردى

با سلام، لطفاً در پاسخ به ادعاى آقاى جاسبى در جمع مسئولان روابط عمومى دانشگاه آزاد مبنى بر خلاف واقع بودن فيلم مستند «بازخوانى يك پرونده» توضيحات زير را به منظور روشن شدن حقيقت منعكس فرماييد:
«كميته مردمى مبارزه با تخلفات آقاى جاسبى» ظاهراً بنا دارد هر يك از كژروى ها، مظالم و مفاسد اقتصادى مديريتى دانشگاه آزاد را به ناگزير در معرض قضاوت عموم جامعه قرار دهد، هر چند بهتر آن بود مراجع ذيربطى كه هنوز در چنبره مفسده مديريتى آقاى جاسبى قرار نگرفته اند و وامدار ايشان نشدند، اين مسائل را براى تحقق عدالت دنبال كرده و به نتيجه برسانند. اولين اقدام آگاهى بخش و روشنگرانه كميته مردمى انتشار برخى مستندات و تصاوير (كه توسط خانواده آقاى هادوى به طرق مختلف از جمله با دوربين مخفى استتار شده تهيه شده) به برخوردهاى غيراخلاقى و غيرانسانى مديريت دانشگاه آزاد با يك اهدا كننده زمين (يعنى آقاى هادوى) به اين دانشگاه اختصاص يافته است. براساس اطلاع دقيق اينجانب كميته مردمى مبارزه با تخلفات آقاى جاسبى برخى واقعيات تلخ تر را به دلايل قابل درك در اين مستند جاى نداده است. البته اگر آقاى جاسبى به جاى تصحيح خطاها با طرح ادعاهاى بى اساس مبنى بر غيرواقعى بودن اين مستند و در پيش گرفتن مسير استفاده از قوه قهريه راه اصلاح را سخت تر نمايد، لاجرم آن مسائل شرم آورتر نيز در معرض افكار عمومى قرار خواهد گرفت.
البته تناقض گويى هاى دست اندركاران اين گونه تخلفات در دانشگاه آزاد در اين زمينه خود به حد كفايت واقعيت را براى مردم روشن ساخته است. براى نمونه آقاى جاسبى در اولين واكنش به اين مستند تصويرى در مصاحبه اختصاصى با خبرگزارى مهر اعلام كرد: «فردى كه در اين خبر به عنوان مالك زمين هاى واحد علوم و تحقيقات معرفى شده، ادعاى دروغ دارد و وى هيچ گاه مالك اين زمين ها نبوده است.» (اختصاصى مهر، ۸۷‎/۴‎/۱۷) متعاقب اين خلاف واقع گويى آشكار اينجانب طى جوابيه اى به خبرگزارى مهر سه نامه رسمى دانشگاه آزاد را در اين زمينه ارائه كردم كه متأسفانه اين خبرگزارى به دلايلى كه بعداً معلوم خواهد شد، از درج جوابيه اجتناب ورزيد. اما آن سه نامه: در نامه اول شخص آقاى جاسبى طى نامه اى به جناب آقاى هاشمى رفسنجانى به تاريخ ۶۸‎/۵‎/۳ مى نويسد: «سلام عليكم، حدود ۲ سال قبل آقاى هادوى طى نامه اى شش دانگ ملك ۲۴۰ فرعى از ۱۲۲ اصلى حصارك بخش ۱۱ شميرانات را به غير از چند قطعه كوچك آن در اختيار دانشگاه آزاد اسلامى قرار داد.»
متعاقب اين گزارش، آقاى جاسبى در تاريخ ۱۳۷۳‎/۹‎/۱۹ توافقنامه اى را با آقاى هادوى به امضا مى رساند: «نظر به اين كه آقاى مهدى هادوى شش دانگ پلاك ۲۴۰ و سهم خود از پلاك ۱۶۸ فرعى از ۱۲۲ اصلى حصارك را به صورت رايگان با حفظ حقوق خود در قسمتى كه سكنى دارد، به دانشگاه آزاد اسلامى واگذار كرده است، لذا در تاريخ ۱۳۷۳‎/۹‎/۱۹ بين مشاراليه و دانشگاه نامبرده به شرح زير توافق گرديد:
خانه و باغ و ساير تأسيسات واگذارنده در قسمت جنوبى پلاك ۲۴۰ و غرب پلاك ۱۶۸ كه حدود آن در نقشه ضميمه كه به امضا رسيده، مشخص گرديده و تاكنون در تصرف داشته است، متعلق به آقاى هادوى مى باشد و بقيه پلاك هاى مزبور كه در تصرف دانشگاه آزاد اسلامى است متعلق به آن دانشگاه است با حق عبور قسمت مستثنى شده به پلاك ۷۷ فرعى.‎/‎/ امضاى دكتر عبدالله جاسبى و مهدى هادوى.»
همچنين متعاقب اين امر معاون مالى و ادارى دانشگاه آزاد طى نامه اى به جناب آقاى هادوى از ايشان به خاطر چنين بزرگوارى تشكر و قدردانى مى كند: «برادر ارجمند جناب آقاى مهدى هادوى سلام عليكم، ضمن تشكر از سخاوت آن جناب دائر بر واگذارى رايگان شش دانگ پلاك فرعى از ۱۲۲ اصلى حصارك و سهم خود از پلاك ۱۶۸ فرعى از همان اصلى، به پيوست يك برگ نقشه امضا شده كه در آن حدود و جهات چهارگانه و باغ و تأسيسات متعلق به جنابعالى واقع در قسمت جنوبى پلاك ۲۴ و غرب پلاك ۱۶۸ با قلم قرمز مشخص گرديده منظم (منضم) به توافقنامه مورخ ۷۳‎/۹‎/۱۹ حاصله فى مابين جنابعالى و دانشگاه آزاد اسلامى ارسال مى گردد. مسلماً در آينده نزديكى كه پروژه عظيم حصارك به تدريج مورد بهره بردارى دانش پژوهان قرار خواهد گرفت نيات معنوى و خيرخواهانه جنابعالى به عنوان يك انسان فرهنگدوست تحقق خواهد يافت. اجركم عندالله ‎/ ح ۹‎/۱۹ مصطفى كلهر - معاون مالى و ادارى دانشگاه آزاد اسلامى»
انتشار اين اسناد در ساير رسانه ها موجب شد تا دست اندركاران دانشگاه سناريو ديگرى را براى توجيه افكار عمومى ارائه دهند. براى نمونه آقاى على عباسپور (برادر خانم و معاون آقاى جاسبى و رئيس كميسيون آموزش مجلس) در هفتمين اردوى آموزش سياسى دانشجويان سراسر كشور ادعا مى كند: «در بخشى از تهران (حصارك) زمين هايى وجود داشت كه قسمت بسيارى از آن متعلق به دانشگاه صنعتى شريف بود. دانشگاه آزاد در زمان حضرت امام(ره) مجوز آن را گرفتند كه اين زمين ها را به جاى دانشگاه شريف به دانشگاه آزاد بدهند، اما يك بخش از زمين ها متعلق به فردى به نام هادوى بود كه آنها (را) به دانشگاه آزاد هبه كرد.‎/‎/ اما آقاى هادوى پس از بالا رفتن قيمت زمين ها، مى خواست زمين هاى خود را پس بگيرد.» (خبرگزارى فارس، ۸۷‎/۵‎/۱۲) از آنجا كه مستند تصويرى عرضه شده توسط كميته مردمى تعرضات مديريت دانشگاه آزاد را به منزل، تأسيسات و باغ آقاى هادوى به تصوير مى كشد و اين تعرضات غير اخلاقى مورد تأكيد بازرس ويژه فرماندهى كل نيروى انتظامى نيز قرار مى گيرد، مشخص مى شود كه چه كسى و به چه چيزى چشم طمع دوخته است. آيا آقاى هادوى از بخشيدن بخش اعظم زمين خود به دانشگاه آزاد پشيمان شده است يا مديريت دانشگاه آزاد بعد از در اختيار گرفتن اين ملك وسيع به بخش كوچك باقى مانده نيز دست اندازى مى كند تا كليت آن را در اختيار گيرد اين دقيقاً همان نكته اى است كه در گزارش بازرس ويژه ناجا نيز آمده است: «تجاوزات مرتباً ادامه داشته و هيچ گونه برخوردى از طرف آقاى جاسبى با آقاى حاج ابراهيمى (خويشاوند آقاى جاسبى و مسئول پروژه عمرانى حصارك) كه مقصر اصلى اين قضيه هستند، تا به حال انجام نگرفته است.‎/‎/ مشاور و بازرس ويژه فرمانده ناجا، سرتيپ پاسدار عبدالله محمودزاده ۸۲‎/۲‎/۱۷».
با توجه به مستندات فراوان در ارتباط با تجاوزات به منزل و مستغلات آقاى هادوى كه تنها خطايش اهداى زمين به دانشگاه آزاد بوده است، بهتر آن است آقاى جاسبى دريابد كه با تكذيبى از موضع قدرت نمى تواند در مقام فريب افكار عمومى برآيد.
با تشكر
مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران
عباس سليمى نمين
 پنجشنبه 7 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن