تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813302945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس اتاق تهران خواستار شد:احياي شوراي پول و اعتبار بدون حضور اصحاب باشگاه سياست


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: رييس اتاق تهران خواستار شد:احياي شوراي پول و اعتبار بدون حضور اصحاب باشگاه سياست
رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران خواستار احياي شوراي پول و اعتبار شد و گفت: اين احيا پيش شرط‌‌هايي دارد كه بر اساس آن بايد اصحاب باشگاه سياست و دولتمردان را از حضور در آن منع كرد.
يحيي آل اسحاق در گفت‌و‌گو با خبرگزاري مهر با اشاره به ضرورت‌‌هاي وجود شوراي پول و اعتبار گفت: بسياري از تصميمات مهم در حوزه پولي و بانكي هم اكنون به مصوبه شوراي پول و اعتبار نياز دارند كه متاسفانه اين شورا سال گذشته در طرح ادغام شورا‌‌ها توسط دولت منحل و مكانيزمي‌‌براي فقدان آن معرفي نشد.
رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران با تاكيد بر رعايت پيش شرط‌‌هاي لازم براي احياي اين شورا در شرايط جديد اقتصادي كشور افزود: در همه جاي دنيا سياست‌‌هاي پولي و مالي در محفلي جداي از سيستم دولتي شكل مي‌‌گيرد، بنابراين احياي شوراي پول واعتبار بايد به گونه‌‌اي باشد كه اعضاي آن از نخبگان بدون وابستگي به دولت و احزاب بوده و به صورت تخصصي و علمي‌‌گزينش شوند. وي تصريح كرد: هم اكنون سياست‌‌هاي پولي و بانكي دستخوش حوادثي است كه با قابليت‌‌هاي اقتصادي همخواني ندارد، در اين راستا يكي از راه حل‌‌‌‌‌هاي ضروري، احياي شوراي پول و اعتبار و گزينش افراد متخصص است؛ چراكه اين شورا بايد از ساير تصميم‌گيري‌‌‌‌‌هاي سياسي و دولتي به دور باشد.
به گفته آل اسحاق، جنس مسائل پولي و بانكي از جنس مسائل سياسي نيست و اگر قرار باشد جريانات سياسي و اصحاب باشگاه سياست بر مسائل پولي و مالي سيطره داشته باشند عواقب خطرناكي عايد كشور مي‌‌شود.اين مقام مسوول در اتاق بازرگاني و صنايع ومعادن تهران با انتقاد از اعلام ديرهنگام نرخ سود بانكي خاطرنشان كرد: نرخ سود بانكي از جمله عوامل تعيين كننده در شاخص‌‌‌‌‌هاي اقتصادي است كه اگر بنا باشد اين مولفه خارج از نظام بازار عمل كند قطعا تعادلات اقتصادي را بر هم مي‌‌زند.
وي اظهار داشت: واگذاري بانك‌‌ها به بخش خصوصي مدتي است كه آغاز شده ولي به اندازه مطلوبي شكل نگرفته است؛ از سوي ديگر بانكداري كنوني ايران تحت فرمان متمركز دولت شكل گرفته و بر همين اساس نيز تصميمات مهمي‌‌نظير نرخ سود بانكي در نظام آزاد بانكداري و براساس عرضه و تقاضا عمل نمي‌‌كند.
 پنجشنبه 7 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن