تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826054256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار و حواشي سينماي ايران در فصل پاييز


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: سينماي ما- فصل پاييز براي سينماي ايران با معرفي فيلم "ميم‌مثل مادر" زنده‌ياد ملاقلي‌پور به آكادمي اسكار آغاز و با عفو قاسم "ارتفاع پست"، پيشنهاد احمدرضا درويش درباره‌ي "جزيره صلح" و باز هم خبرهايي از آمدن‌ها و نيامدن‌ "اليوراستون" و گيشه‌ي دو ميليادري به پلانهاي پاياني مي‌رسد. "ميم‌مثل مادر" ملاقلي‌پور به اسكار معرفي شد به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اوايل مهر ماه بود كه زنده‌ياد رسول ملاقلي‌پور به‌عنوان يازدهمين كارگردان بعد از مهرجويي، كيارستمي، پناهي، مخملباف، مجيدي، قبادي، صدرعاملي، شهبازي، ميركريمي و پرتوي، آخرين ساخته‌ي سينمايي‌اش "ميم‌مثل مادر" به اسكار معرفي شد. فيلمي كه به گفته‌ي خودش؛ يك فيلم تلخ و سياه نيست، بلكه رنج‌نامه زنان و مادران اين مملكت است. "جزيره‌ي صلح "پيشنهاد احمدرضا درويش اولين روزهاي فصل پاييز كه همراه شده بود با هفته‌ي دفاع مقدس، احمدرضا دوريش يكي از كارگردانان شاخص اين عرصه در يك مصاحبه‌ي تلويزيوني با ايرانيان مقيم خارج از كشور در شبكه‌ي جام جم در پاسخ به اين پرسش كه "كدام جنگ، به جنگ پايان مي‌دهد" پيشنهاد كرد: نظام جمهوري اسلامي ايران به نمايندگي از مردم ايران به‌عنوان ملتي كه منادي صلح است، يكي از جزاير خودش را به عنوان «جزيره‌ي صلح» به بشريت تقديم كند و سازمان ملل متحد در يكي از جزاير ايران به طور مستقل، مقر آسيايي تاسيس كند. او اعتقادش را اينگونه مطرح كرد: «فكر نمي‌كنم در طول تاريخ هيچ صلحي با جنگ به‌دست آمده باشد و به نظرم نتيجه جنگ، نابودي است. در اين دوران وضعيت دنيا به گونه‌اي است كه همه‌ي جهان به نحوي با ادبيات جنگ تهديد مي‌شود و متاسفانه مولفه‌هاي تمام قدرت‌ها، كشورها و سياستمداران بر مبناي ادبيات خشونت و جنگ شكل گرفته و به نظر مي‌رسد جنگ يك‌جور بيزنس و ماركتينگ حاكم بر روابط اقتصادي است و بيزنس در دنيا مبتني بر كالاي جنگي شده است، آن چنان كه بر اثر انعكاس اين جنگ از طريق رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها، مخاطبان جهاني را به وحشت انداخته است.» "براي آزادي" جزو ده مستند تكان‌دهند‌ه‌ي جهان و همين روزها بود كه در خبرگزاري‌هاي جهان خبري از انتخاب ده مستند تكان‌دهنده‌ي دنيا منتشر شد كه در ميان آنها نام فيلم مستند "براي آزادي" "حسين ترابي" به چشم مي‌خورد. "مارك كوسينز" - منتقد سينمايي سايت فيلم BFI انگليس- در گزارشي 10 فيلم مستندي را كه با ساير فيلم‌ها متفاوت هستند، انتخاب كرد و اين سؤال را كه «آيا فيلم‌ها مي‌توانند تاريخ را تغيير دهند؟» بهانه‌اي براي تهيه‌ي يك گزارش ويژه از بهترين مستندهاي جهان كرد. اين گزارش درباره‌ي مستند «براي آزادي» ‌آورده است: «اين فيلم كه به صورت رنگي در قالب 35 ميليمتري ساخته شده است، با صحنه‌هاي بديع، انقلاب ايران را "اسپيلبرگ‌گونه" به‌ تصوير كشيده است.» «انقلاب ما همه‌جا بود، همه بودند... و ما اگر هزار دوربين هم داشتيم، نمي‌توانستيم تصوير كاملي بدهيم از قيام ملتي كه به پيشواز مرگ رفته بود... براي آزادي (حسين ترابي)» اين جملات عنوان‌بندي آغازين فيلم «براي آزادي» است كه با خط نستعليق و به رنگ قرمز بر زمينه‌اي سياه نگاشته شده‌اند. «براي آزادي» تنها فيلم مستندي است كه در قالبي كاملا حرفه‌يي و با مشاركت عوامل مجرب بخش سينمايي وزارت فرهنگ و هنر ساخته شده است. علاوه بر نسخه‌ي تدوين‌شده‌ي اين فيلم كه در دسترس است، صدها فيت از ارزش‌هاي به‌جامانده آن را نيز بايد در نظر گرفت كه از اهميت و اعتبار تاريخي فوق‌العاده‌اي برخوردار است و تنها فيلم مستندي است كه در معرفي انقلاب اسلامي ايران با امكانات كاملا حرفه‌يي ساخته شده است.» بيضايي باز هم پروانه ساخت گرفت و اواخر مهر ماه در حاليكه خبرهايي از اجراي تئاتر بهرام بيضايي منتشر مي‌شد؛ پس از منتفي شدن ساخت فيلم "لبه پرتگاه"؛ باز هم وزارت ارشاد به بهرام بيضايي پروانه ساخت سينمايي داد. پروژه‌ي به نام "وقتي همه در خوابيم" اما "بهرام بيضايي" كه آن روزها سخت درگير آماده‌سازي تئاتر افرا" بود اظهار اميدواري كرد: بعد از يافتن يك سرمايه‌گذار مناسب فيلمبرداري اين فيلم تا پايان سال 86 انجام شود و به پايان برسد. و تاكيد داشت بر اينكه فعلا اولويت كاري‌اش با اجراي نمايش "افرا" است. عباس كيارستمي بازهم در صدر خبرها بود فصل پاييز هم در ايران و هم در عرصه‌ي بين‌المللي براي دوستاران سينماي عباس كيارستمي، روزهاي پر خبري بود. در حاليكه اين كارگردان مطرح سينماي ايران نمايشگاه عكس و فيلم‌هايش را در يكي از گالري‌هاي مطرح فرانسه برپا كرد و از دانشگاه تولوز اين كشور دكتري افتخاري گرفت. در ايران هم در جشنواره‌ي سينما حقيقت با علاقه‌مندانش به گفت‌و گو نشست و گفت: «هرچند زندگي در ايران به‌عنوان يك شهروند مشكل است، اما براي يك فيلم‌ساز زندگي در ايران همچون بهشت است.» او ادامه داد: «در ايران، هزاران سوژه داريم كه بهترين خوراك براي فيلم‌سازان، عكاسان و ... هستند. بنابراين در كنار تمام محدوديت‌هايي كه داريم، گوناگوني سوژه‌ها، آزادي فراواني به ما مي‌دهد.» او مطرح كرد: «نداشتن امكانات، يكي از شانس‌هاي بزرگ فيلم‌سازان ايراني است و حتا اتفاق‌هايي مانند سيل و زلزله نيز شانس ما هستند كه مي‌توانيم از آن‌ها استفاده كنيم و اگر چنين نكنيم، اين موقعيت را از دست داده‌ايم.» به گفته‌ي او، رسيدن به «سادگي» در سينما بسيار دشوار است، چراكه براي رسيدن به اين سادگي بايد خود را از قيد و بند تمام پيچيدگي‌ها رها كنيم و اين كار بسيار مشكل است. و در ادامه‌ي آن روزها اولين نمايش دو فيلم جديدش "تخم‌مرغ‌ها" و ادامه‌ي "نامه‌ها" را در ايران و براي علاقه‌مندانش در خانه‌ي سينما برپا كرد و فيلم‌هاي دانشجويان اولين كارگاه فيلم‌سازي‌اش در ايران در جشن تصوير هنرمند به نمايش درآمد. "عصر روز دهم" به راعي رسيد به گزارش ايسنا، اوايل آبان ماه خبر رسيد؛ پروژه‌ي ناتمام ملاقلي‌پور را به مجتبي راعي سپرده‌اند. مجتبي راعي هم گفت: تحقيقات "عصر روز دهم" را آغاز كرده است. وي در عين حال تاكيد كرد: چون سليقه‌اي بنده در فيلمسازي با رسول‌ ملاقلي پور فرق دارد، قرار شد فيلمنامه را از ابتدا بنويسم و فيلم را بسازم. قاسم "ارتفاع پست" عفو شد حوالي آبان ماه در حاليكه ابراهيم حاتمي‌كيا ليست بازيگران فيلم جديدش "دعوت" را منتشر كرد؛ خبر آمد: «قاسم "ارتفاع پست"پس از هفت سال عفو شد.» حاتمي‌كيا سال 81 فيلمي ساخت كه خودش مي‌گفت: «نطفه‌ي اصلي فيلمنامه‌اش را از خبري در روزنامه‌ها گرفته است.» آن‌روزها اين كارگردان تاثير گذار سينماي ايران در آبادان به‌سر مي‌برد؛ در خبرها اعلام شد كه هواپيمارباها ‌22 نفر بودند؛ همين عامل به‌زعم حاتمي‌كيا دليل غير سياسي بودن جريان بود. حاتمي‌كيا تحقيقات را در اين زمينه پي‌گرفت با حاضران در آن هواپيما تماس برقرار و در دادگاه اين افراد هم شركت كرد؛ با اين حال مجازات اعدام دور از ذهن بود و به‌گفته‌ي او نااميدش كرده بود، همين امر جوهره‌ي خوبي براي درام آنچه كه او به آن احتياج داشت حاصل كرد. قرار بود با پايان تابستان 86 حكم اعدام متهمان هواپيما‌ربايي اجرا شود؛ آن‌روزها حاتمي‌كيا در سفر حج به‌سر مي‌برد. مدتي جريان دادگاه مسكوت ماند، و شايد شنيدن خبر اجراي حكم مانع از پي‌گيري اخبار مي‌شد. اما سرانجام خبر رسيد: پس از بررسي پرونده‌ي "خالد هرداني"، "فرهنگ‌ پورمنصوري" و "شهرام پورمنصوري" در كميسيون عفو و بخشودگي قوه‌ي قضاييه، محكوميت آن‌ها از اعدام و حبس ابد به 20 و 15 سال حبس كاهش يافت. سال مولانا و اداي احترام سينماي ايران اهالي سينما روز 11 آبان ماه گرد مزار شمس جمع شدند تا بگويند شمس تبريزي در اين مملكت مهجور نيست. پرويز پرستويي در بخش متني كه قرائت كرد آورده بود: جهان ما، جهان آيينه‌هاست. ز هر سو كه سر بگرداني آيينه‌اي است كه حال و احوال ما را مي‌نمايد. تاريخ فرهنگ و هنر اين مرز و بوم به افتخار و فخر قله‌هاي خود پابرجا مانده است. هر يك آيينه‌اي به وسعت آسمان و آتشي افروخته در بيشه‌ انديشه و احساس. پرستويي بيان كرد: آتش‌افروزان هم‌اينك در خانه‌هاي ابدي خود در جاي‌جاي اين جهان خفته‌اند، اما نام و ياد و نفس حق آنان در دل همه انسان‌هاي طالب زيبايي و حقيقت باقي ‌مانده است و مي‌ماند، تا ابد، كه سرچشمه ريشه و رازهاي ماندگاري دارد و اينك ما بر مزار حضرت شمس هستيم؛ همان‌كه به روايت تذكره‌نويسان نمي‌آيد و فقط خود مولانا است كه راز او را باز مي‌گويد. شمس تبريزي، تو را عشق شناسد. بهروز افخمي "فرزند صبح" را تمام كرد سرانجام فيلمبرداري پروژه سينمايي "فرزند صبح" به تاريخ پنجم آذر ماه 86 بعد از سه سال در پايگاه شكاري فرودگاه "مهرآباد" به پايان رسيد. اما بهروز افخمي به ايسنا گفت: فيلمبرداري فيلم امروز به پايان رسيد و بخش هيجان انگيز كار كه صداگذاري و تدوين است از ‌هم‌اكنون آغاز مي‌شود كه اميدوارم به خوبي پيش برود. او درباره حضور "فرزند صبح" در جشنواره‌ي فيلم فجر هم گفت: به‌ دليل اينكه قرار است با آهنگساز خارجي، كار كنيم احتمال اينكه فيلم به جشنواره نرسد وجود دارد. تهيه‌كنندگان سينماي ايران به تفاهم رسيدند؟! و اواخر آذر ماه بود كه؛ هيات رييسه‌ي شوراي عالي تهيه‌كنندگان سينماي ايران انتخاب شدند. منوچهر محمدي سخنگوي اين شورا به ايسنا گفت: جلسه شوراي عالي تهيه‌كنندگان در ادامه جلسات قبلي تشكيل شد و محورهاي اصلي مباحث جهت تشكيل شوراي عالي مورد بررسي قرار گرفت، طبيعتا در اولين گام انتخاب هيات رييسه انجام گرفت و افراد ذيل انتخاب شدند: سيدغلامرضا موسوي به‌عنوان رييس شوراي عالي تهيه‌كنندگان از تشكل اتحاديه تهيه‌كنندگان و توزيع فيلم سينماي ايران، مهدي فخيم‌زاده به عنوان نائب رييس شوراي عالي تهيه‌كنندگان از تشكل مجمع فيلمسازان سينماي ايران و بنده به عنوان سخنگوي شوراي عالي تهيه‌كنندگان از كانون تهيه‌كنندگان سينماي ايران انتخاب شديم. باز هم خبرهايي از آمدن و نيامدن و سه ماهه‌ي پاييز هم باز هم خبر از آمدن و نيامدن اليور استون بود و باز هم "پرسپوليس" مرجان ساتراپي در حاليكه با مخالفت‌هاي داخلي روبرو است، در جوايز معتبر خارجي نامزد دريافت جايزه شد و حتي جايزه گرفت. گيشه‌ي دو ميلياردي براي سينما گيشه‌ي سينماي ايران نيز در فصل پاييز با نمايش بيش از پانزده فيلم به فروش بيش از دو ميليارد تومان دست يافت و عنوان پرفروشترين فيلم دوره براي "توفيق اجباري" بود. ميزبان فيلم‌هايي چون "توفيق اجباري"، "كلاغ‌پر"، "گوشواره"، "توفيق اجباري"، "رفيق بد"، "دستهاي خالي"، "اتوبوس شب"، "بچه‌هاي ابدي"، "هدف اصلي"،"چهار انگشتي"، "مسيح"، "قصه دلها"، "سرگيجه"، "عيسي مي‌آيد"، "كلاهي براي باران"، "در شهر خبري نيست هست" بود. به گزارش ايسنا، فصل پاييز نيز همچون فصل‌هاي ديگر سال خبر از رفتن‌ها بود؛ فواد نور، حميد دلشكيب، گرشا رئوفي، حميد قنبري هم به قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) رفتند. منبع خبر : ايسنا




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 552]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن