تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813141517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير بهداشت: ‪ ۹۸‬نفر تا اين لحظه به وبا مبتلا شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير بهداشت: ‪ ۹۸‬نفر تا اين لحظه به وبا مبتلا شده اند
اجتماعي. بهداشتي . بيماري . وبا
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: ‪ ۹۸‬نفر در كشور تا اين لحظه به بيماري وبا مبتلا شده اند.

دكتر كامران باقري لنكراني روز چهارشنبه در حاشيه نشست مطبوعاتي معرفي دستگاه كبد زيست مصنوعي در علوم پزشكي شهيد بهشتي در جمع خبرنگاران افزود: طي سه هفته گذشته در خصوص فوت ناشي از ابتلا به اين بيماري، گزارشي نشده و فقط تاكنون چهار نفر بر اثر وبا در كشور فوت شده‌اند كه دو نفر آنها افغان بودند.

باقري لنكراني با بيان اينكه در زمان حاضر در بسياري از استان ها، مورد جديدي از وبا گزارش نشده است، گفت: بيماري در حدود پنج استان گزارش شده بود كه در اين استان‌ها ظرف چند روز گذشته، تقريبا مورد جديد وبا به جز در اطراف برخي از شهر ك‌هاي حاشيه كرج نداشتيم.

وي علت عمده وبا در شهرك‌هاي حاشيه كرج را استفاده از آب ناسالم ذكر كرد و گفت: برخي از اين چاه‌ها كه از آنها آب ناسالم توزيع مي‌شد، پلمب شده اند.

وزير بهداشت افزود: آب اين چاه‌ها يا داراي كلر كم بوده و يا شواهدي بر وجود ميكروب در آنها ديده شده بدين معنا كه اين ميكروب‌ها به صورت بالقوه مي‌توانند منبع انتقال وبا باشند.

وي گفت: وزارت نيرو اقدامات خوبي براي توزيع آب سالم انجام داده است و وزارت كشور و شوراي تامين شهرستان كرج نيز در اين زمينه فعاليت ويژه اي داشته اند.

باقري لنكراني اظهار اميدواري كرد كه در آينده نزديك خاتمه يافتن همه گيري وبا در كشور اعلام شود.

وي تاكيد كرد كه اصول بهداشتي به ويژه در استفاده از ميوه و سبزيجات رعايت شود و هموطنان در مصرف آب آشاميدني حتما از منابع آب آشاميدني سالم استفاده كنند و در جاهايي كه منبع مطمئن آب آشاميدني نيست، يا از كلري كه توسط مراكز بهداشت توزيع مي‌شود استفاده كنند يا حداقل آب را بجوشانند
** استفاده از شربت ترياك فراگير نيست
وي در پاسخ به سوالي در خصوص شربت ترياك گفت: استفاده از اين شربت به صورت فراگير نيست و براي گروه خاصي از بيماران استفاده خواهد شد.

وي تاكيد كرد: اين شربت قطعا توسط هيچ كس به عنوان يك درمان گسترده و فراگير، قابل توصيه نيست و براي گروه‌هاي خاص است.

باقري لنكراني افزود: اگر كساني تصور مي‌كنند كه اين دارو به صورت داروخانه‌اي توزيع مي‌شود در اشتباه اند.

*** ‪ ۹۵‬درصد داروي‌هاي مصرفي كشور از توليدات داخلي است
وي با بيان اينكه از ‪ ۱۵‬سال پيش تاكنون ، ‪ ۹۵‬درصد داروهاي مصرفي كشور از توليدات داخلي است گفت: اين در حالي است كه ‪ ۳۰‬سال پيش ، ‪ ۲۵‬درصد داروهاي مصرفي كشور از توليدات داخلي بوده و مواد اوليه آنها نيز عمدتا از خارج كشور تامين مي‌شده اما اكنون منابع اوليه توليد داخل دارو از ‪ ۴۰‬درصد به ‪ ۶۰‬درصد رسيده است .

وزيربهداشت درباره داروهاي با ارزش افزوده از جمله داروهاي زيست فناوري اظهارداشت: در زمان حاضر هشت محصول در اين عرصه وارد بازار كشور شده اند و اميدواريم تا پايان سال چهار محصول به مرحله ثبت برسند.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن