تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815645325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادستان كل كشور: پيگيري موضوع امام موسي صدر يك مساله جدي و مهم است/ مجامع بين‌المللي و دولت ليبي بايد درباره سرنوشت امام صدر پاسخگو باشند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دادستان كل كشور: پيگيري موضوع امام موسي صدر يك مساله جدي و مهم است/ مجامع بين‌المللي و دولت ليبي بايد درباره سرنوشت امام صدر پاسخگو باشند
حجت‌الاسلام و المسلمين دري نجف‌آبادي با بيان اينكه پيگيري مساله امام صدر يك مساله جدي و مهم است گفت: اين موضوع نه تنها براي لبنان و عراق بلكه براي هر آزاده و آزاده‌خواهي مهم است و مجامع بين‌المللي، سازمان ملل و دولت ليبي بايد در اين رابطه پاسخگو باشند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دادستان كل كشور عصر سه‌شنبه در مراسم سي‌امين سالگرد ربودن امام موسي صدر اظهار كرد: اگر شهيد صدر در عراق و امام (ره) در ايران و امام موسي صدر در لبنان در سال‌هاي ‌٥٦ و ‌٥٧ فعال بودند و شبكه‌ي ارتباطي و عشق و ايمان و فداكاري تا امروز هم ادامه داشت، مي‌توانستند كادرسازي كنند و شايد منطقه خيلي جلوتر بود.

وي گفت: در عين حال ما مايوس نيستيم و چند وظيفه‌ي مهم و حياتي داريم.

دري نجف‌آبادي اضافه كرد: از حركت امل، حزب‌الله و مردم لبنان كه همچنان با استقامت راه امام صدر را ادامه مي‌دهند، تشكر و قدرداني مي‌كنيم.

دادستان كل كشور با بيان اينكه قدر مردان بزرگ تاريخ را تاريخ مي‌داند و گاهي انسان‌ها آن را تشخيص نمي‌دهند، اضافه كرد: دولت‌هاي اسلامي هم بايد با جديت اين موضوع را پيگيري كنند. سازمان‌ها و NGOها نيز بايد با جديت سرنوشت امام موسي صدر را پيگيري كنند. اميدواريم خود ليبيايي‌ها كمك و مساعدت كنند؛ براي حل هر چه سريع‌تر مساله و بدانند اين مساله، مساله همه‌ي مسلمانان و آزادي‌خواهان عالم است. مساله‌ي عراق، لبنان، ايران و خود مردم ليبي هم هست.

وي گفت: ما از دولت ليبي انتظار داريم نسبت به اكرام مهمان آن هم مهماني مثل امام موسي صدر توجه كند. رهبر آزاده و آزاده‌خواهي كه رهبر لبنان مظلوم و پاره‌ي تن امت پيغمبر(ص) و محبوب دكتر چمران‌ها و فداكاران فراوان ديگري است.

دري نجف آبادي در ادامه با مخاطب قرار دادن كشور ليبي اين سوال را مطرح كرد: ليبي شما چه كرديد؟ بايد پاسخگو باشيد؟ بايد افكار عمومي ‌٥/١ ميليارد مسلمان دنيا و تاريخ را روشن كنيد. اين هم به صلاح شماست و هم به صلاح همه است.

دادستان كل كشور افزود: اينكه امام موسي صدر در ميان ما نباشد، مسووليت ما مضاعف مي‌شود و بار مسووليت امام موسي صدر هم به دوش ما مي‌افتد. امروز وظيفه‌ي ما به خصوص نسل جوان است كه اين سرمايه‌ي بزرگ انساني و افتخارآميز و با مقاومت را بهتر بشناسيم. از آنها الگو بگيريم زيرا اينها الگوي حسنه، اسوه‌هاي كمال، كلمه‌هاي طيبه و حسنات روزگار هستند.

وي بيان كرد: شناخت من از امام صدر دورادور است اما دين ما به ايشان فراموش‌نشدني است. اگر در اين رابطه شهيد هم شويم كار بزرگي نيست و وظيفه و تكليف را انجام داده‌ايم؛ ان‌شاءالله امام موسي صدر به لبنان عزيز برگردد.

دادستان كل كشور گفت: بيت شريف امام موسي صدر حداقل در طول ‌٢٠٠ سال گذشته منشا بركات و خدمات ارزشمندي بوده است و الحق آنچه ما در دوران طلبگي از اخلاقيات، سيره و رفتار حسنه‌ي مرحوم سيد صدرالدين صدر شنيده‌ايم در عمق جان ما نفوذ كرد. فداكاري در راه خدا و صلابت در دين را در منش ايشان مشاهده كرديم.

دري نجف‌آبادي با تشريح زمينه‌ي اجتماعي و خانوادگي رشد امام صدر گفت: امام صدر و شهيد بهشتي جزو طلبه‌هاي فعال در حوزه‌هاي علمي و دانشگاهي بوده‌اند.

وي با اشاره به سوابق علمي و تحصيلي امام موسي صدر گفت: پس از عزيمت به لبنان شيخ شرف‌الدين از امام صدر مي‌خواهد در لبنان بماند و ايشان مي‌پذيرند و شهر سور را به عنوان پايگاه نهضت خود انتخاب مي‌كنند.

دادستان كل كشور گفت: شهيد بهشتي به من مي‌فرمود ما بعد از كودتاي ‌٢٨ مرداد عدم ايجاد تشكيلات را به عنوان نقطه‌ي ضعف خود ديديم و امام صدر نيز بنا بر ضرورت ايجاد تشكيلات منسجم و فعال به سازماندهي گروه‌هاي لبناني و كادرسازي و تربيت نيرو پرداخت. امروز شرايط امل، شيعه و لبنان را بسيار افتخارآميز مي‌بينيم و اين عزت و افتخار پيش از ايشان نبود.

دري نجف‌آبادي گفت: امام موسي صدر اين مرد بزرگ به هر جا كه مي‌توانست براي مقابله در برابر اسراييل و براي ملت لبنان و فلسطين، دست محبت و خدمت دراز مي‌كرد. عزت اسلام در سايه جهاد و مبارزه است. امام موسي صدر به شيعيان لبنان گفته بود حتي اگر لازم باشد زينت‌ها را بفروشيم و اسلحه‌اي در برابر اسراييل تهيه كنيم، بايد اين كار را انجام دهيم و همانند جد بزرگش اميرالمومنين (ع) درس مقاومت، ايستادگي و صلابت داد.

وي بيان كرد: مردان بزرگ، مردان فراموش‌كار نيستند و مسايل اصلي را فداي مسايل فرعي و حاشيه‌اي نمي‌كنند. حساسيت آنها نسبت به اصول است و فروع به تبع از اصول است و اين كار امام موسي صدر بود.

دادستان كل كشور در استقبال از حكم پيگرد قانوني قذافي و ‌١٧ نفر از ليبيايي‌ها در اين مراسم سخنراني كرد.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن