تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815603171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران در جمع 5 كشور اول جهان از نظر رشد فناوري اطلاعات


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ايران در جمع 5 كشور اول جهان از نظر رشد فناوري اطلاعات
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، درباره تلاش هاي انجام شده در دولت نهم براي گسترش فناوري اطلاعات گفت: با توجه به رشد فناوري اطلاعات، اكنون ايران جزء پنج كشور تراز اول دنيا محسوب مي شود.
به گزارش شبكه خبر به نقل از ايرنا، محمد سليماني، امروز در مراسم گشايش چهارمين سمپوزيوم بين المللي مخابرات در تهران، با اشاره به تاريخچه مخابرات و ارتباطات در ايران، گزارشي از اقدامات انجام شده در اين بخش پس از پيروزي انقلاب و به ويژه در دوره فعاليت دولت نهم ارائه كرد.

سليماني با بيان اينكه "ايران، به لحاظ موقعيت راهبردي خود در منطقه، پل ارتباطي شمال - جنوب بوده است"، گفت: همواره بسياري از خطوط ارتباطي از ايران عبور مي كرده و ايران از ديرباز اهميت ارتباطي بسيار بالايي داشته است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، نزديك به 850 هزار خط تلفن ثابت در كشور راه اندازي شده بود و از نظر ارتباط گيري، اكثر روستاها فاقد ارتباط بودند و از مجموع نزديك به 60 هزار روستا در كشور، فقط 312 روستا داراي خطوط ارتباطي بودند.

سليماني در اين باره به بحث استفاده از فناوري تلفن همراه در كشور اشاره كرد و گفت: از آغاز ورود اين فناوري به ايران از سال 73 تا پايان سال 84 ، حدود هفت ميليون شماره تلفن همراه داشتيم؛ درحالي كه اين نرخ رشد در ديگر كشورها، بسيار بالاتر بوده است و در حوزه اينترنت و استفاده از شبكه هاي اطلاعاتي نيز كه از سال 70 آغاز شد، نرخ رشد ملايم بوده و با حدود هفت ميليون كاربر، ضريب نفوذ، 10 درصد بوده است.

وزير ارتباطات، وضع تلفن ثابت را نيز به همين گونه ارزيابي كرد و گفت: تا سال هاي 75 و 76، تلفن هاي دائر از شش ميليون شماره بيشتر نبود كه در شهريور ماه 84، اين رقم به 18ميليون خط افزايش يافت.

سليماني با اشاره به اقدامات دولت نهم اظهار داشت: در سه سال فعاليت دولت نهم، با سياستگذاري هاي خوبي كه در اين عرصه انجام شد، امروز بيش از 65ميليون خط تلفن همراه و ثابت در كشور دائر داريم كه 40 ميليون خط آن در دوره فعاليت دولت نهم دائر شده است.

سليماني ادامه داد: در اين سه سال، تلاش خوبي براي تقويت و حمايت از توليد داخلي انجام شده و امروز حدود 200 قلم كالاي مورد نياز در بخش تجهيزات مخابراتي، در داخل كشور توليد مي شود و ورود آن از خارج ممنوع شده است.

سليماني ادامه داد: امروز با تلاش هاي انجام شده در دولت نهم بيش از 53 هزار روستا داراي ارتباط هستند و از نظر پوشش جمعيتي نيز واگذاري تلفن ثابت و همراه به روز شده است و در بخش روستايي نيز تقريبا به خط پايان رسيده ايم و تنها مناطق صعب العبور هستند كه مشكل ارتباطي دارند و در روستاهاي 50 خانوار به بالا در كشور واگذاري تلفن به روز انجام مي شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: امروز ضريب نفوذ تلفن ثابت، حدود 34 درصد و در زمينه تلفن همراه نيز ضريب نفوذ، از 58 درصد عبور كرده است.

سليماني در ادامه به موضوع اينترنت در كشور اشاره كرد و گفت: در اين حوزه نيز كشور ما از نظر تعداد كاربران، وضع خوبي دارد و با اقدامات انجام شده در سال 86، همه بانك هاي كشور و دانشگاه ها و تعداد زيادي از مدارس، به شبكه اينترنت متصل شده اند و با اين اتصال، در ضريب نفوذ كاربران اينترنت از 30 درصد عبور كرده ايم، البته هنوز براي رسيدن به وضع مطلوب فاصله داريم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، در ادامه سخنان خود به اهداف پيش روي اين وزارتخانه اشاره كرد و از فعال شدن اپراتورهاي استاني براي ارائه سرويس "وايمكس" (فناوري اينترنت پرسرعت بي سيم) تا شهريورماه آينده، فعال شدن اپراتور سوم تلفن همراه تا اوائل سال آينده و همچنين ايجاد و تقويت شبكه ديتا در استان ها كه مراحل اجرايي آن آغاز شده است، نام برد و گفت: اگر اين طرح ها ظرف يك تا دو سال آينده انجام شود، وضع كشور از نظر زيرساختي، بسيار مطلوب و قابل قبول خواهد بود.

چهارمين سمپوزيوم بين المللي مخابرات، امروز با حضور وزيران ارتباطات و فناوري اطلاعات و علوم، تحقيقات و فناوري، دبير كل اتحاديه جهاني مخابرات و متخصصان و صاحبنظران دانشگاه ها، مراكز تحقيقاتي و صنعتي كشور مرتبط با موضوع هاي سمپوزيوم در مركز تحقيقات مخابرات ايران برگزار شد.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن