تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815403410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد تاكيد كرد: استفاده از نخبگان در دولت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: احمدي نژاد تاكيد كرد: استفاده از نخبگان در دولت
رئيس جمهور از وزرا خواست تا فضايي را در وزارتخانه هاي خود براي نخبگان باز كنند تا آنان بتوانند در وزارتخانه هاي دولت تردد داشته باشند و حتي در تصميمات روزانه آنان نيز قرار بگيرند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران،دكتر احمدي نژاد صبح امروز در دومين همايش نخبگان جوان كه در سران اجلاس تهران برگزار شد با بيان اين مطلب اظهار داشت : امروز ما در كشور نخبگان فراواني داريم كه مي توانيم با استفاده از خلاقيت آنها زودتر از آن چيزي كه مد نظرمان است به 1404 كه همان سند چشم انداز است دست يابيم.

وي افزود: ما مي توانيم با نخبگان خود ايران را به ايراني پيشرفته كه در جهان حرف اول را بزند برسانيم.

رئيس جمهور در ادامه به تشكيل بنياد نخبگان اشاره كرد و گفت : تشكيل اين بنياد از آرزوهاي ملت ايران بود كه رهبر معظم انقلاب نيز در اين زمينه دغدغه هاي فراواني داشتند و بر اين اصل نيز تاكيدات فراواني داشتند كه به لطف خداوند متعال و تلاش دوستان بنده اين امر محقق شد و به سرعت در حال تبديل شدن به يك نهاد تاثيرگذار در كشور شده است.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي كشور گفت : بنده امروز در اين جلسه از مسئولين كميسيونهاي دولت مي خواهم تا فضايي را فراهم كنند كه در آن نخبگان كشور با هماهنگيهاي قبلي حضور پيدا كنند تا بتوانند نقطه نظراتشان را به طور كامل بيان كنند چرا كه امروز بايد كار توسعه پيدا كند و كميسيونهاي دولت در اين زمينه مي توانند با نخبگان در اين زمينه كمك شاياني به كشور كنند.

دكتر احمدي نژاد همچنين از وزرا خواست تا فضايي را در وزارتخانه هاي خود براي نخبگان باز كنند تا آنان بتوانند در وزارتخانه هاي دولت تردد داشته باشند و حتي در تصميمات روزانه آنان نيز قرار بگيرند.

وي همچنين خطاب به وزرا گفت : بنده از وزراي صنايع، دفاع، نفت، كشاورزي، بهداشت، آموزش و پرورش و حتي تمامي وزراي ديگر مي خواهم تا فضايي را فراهم كنند كه نخبگان با اصحاب صنايع جلساتي داشته باشند كه در اين زمينه نيز بتوانند فعاليت كنند چرا كه اين امر باعث خواهد شد تا ذهن نخبگان با مسائل كشور به اين طريق درگير شود.

رئيس جمهور همچنين ايجاد تحول آن هم به دست نخبگان را يك امر ضروري دانست و گفت: اين حرف درست است كه تحول بايد به دست نخبگان صورت گيرد اينكه بعضيها فكر مي كنند جهاني سازي ابداع دولتهاي غربي است غلط است چرا كه تا افق نگاه انسان جهاني نباشد اين اتفاق نخواهد افتاد.

دكتر احمدي نژاد افزود: امروز جوانان نخبه ما بايد خود را باور كنند براي اينكه خود را باور كنند بايد نگاه به افقهاي بلند باشد چرا كه ريشه هاي استعدادهاي ما بسيار فراوان است و محققان خارجي نيز بر اين امر تاكيد داشتند.

وي با بيان اينكه ملت ايران هميشه پرچمدار عدالت وكلام حق بوده است افزود : شما مي بينيد جمهوري اسلامي ايران از هزار سال قبل در صنايع مختلف از جمله صنعت داروسازي و پزشكي حرف اول را مي زند. در دوره اسلامي ملت ايران ملتي شكوفا بوده است به طوري كه مي توان به جرات گفت 80 درصد پيشرفت عالم به دست ايرانيان صورت گرفته است.

رئيس جمهور افزود: امروز مهندسي، انسان شناسي، پزشكي، معرفتهاي ديني، شعر و ادب و هنر همگي در اوج است و ايران هميشه علماي علمي را داشته است كه دانش خود را در اختيار جهانيان قرار داده است.

وي در ادامه به پيشرفتهاي كشورمان در نانو، هوافضا و ديگر پيشرفتها اشاره كرد و گفت : جوانان ما خود را باور كرده اند و به اين دستاوردها رسيده اند پس ساختن ايران يعني عبور از سنگلاخها و موانع چرا كه در اين صورت است كه ابن سيناهايي متولد مي شوند.

احمدي نژاد در بخش پاياني سخنان خود به حمايت دولت از جوانان نخبه اشاره كرد و گفت: دولت خود را موظف مي داند تا همه امكانات لازم را براي پيشرفت نخبگان فراهم كند اما با اين حال ما بر اين اعتقاديم آن چيزي كه از دل سختي بدست مي آيد ماندگار خواهد بود و ما بايد دست در دست هم دهيم تا ايران را بسازيم اين ماموريت ماست.

رئيس جمهور در پايان گفت : اگر روزي مخالفان ما آمدند و منابع ما را تخريب كنند بايد مجدد آن را بسازيم. اينكه در سند چشم انداز آمده كه ايران 1404 بايد الهام بخش باشد يعني ايران بايد در تمامي زمينه ها الگوي جهان باشد پس دولت تمام تلاش خود را خواهد كرد تا سازوكارهاي لازم را فراهم كند تا نخبگان ما به پيشرفتهاي لازم دست پيدا كنند.

پيش از سخنان رئيس جمهور دكتر داوودي معاون اول رئيس جمهور و دكتر واعظ زاده معاون علمي و فناوري رئيس جمهور نيز به ارائه گزارشي از عملكرد دولت در راستاي حمايت از محققان ايراني پرداختند.

همچنين در دومين همايش ملي نخبگان جوان هيئت دولت با حضور تمامي وزراي خود به رياست دكتر احمدي نژاد تشكيل جلسه داد و سه مصوبه جديد در راستاي حمايت از نخبگان جوان با حضور نخبگان جوان در اين همايش را به تصويب رساند.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن