تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814711930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آماده همكاري فني و آموزشي با ديگر كشورها هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آماده همكاري فني و آموزشي با ديگر كشورها هستيم
علاقه‌مند به فعاليت مشترك در زمينه‌ همكاري فني و آموزشي با ديگر كشورها بوده و آمادگي خود را به ITU اعلام مي‌كنيم.


به گزارش سرويس دانش و فناوري برنا، محامدپور معاون آموزش، پژوهش و امور بين‌الملل در مراسم ديدار دبير كل اتحاديه بين‌المللي مخابرات از دانشكده پست و مخابرات گفت: سياست دولت جمهوري اسلامي ايران توسعه روابط با همه كشورها به خصوص كشورهاي دوست و همسايه و نيز كشورهاي آفريقايي و آمريكاي لاتين است .

وي با اشاره به تشكيل ستاد همكاري‌هاي توسعه‌اي در رياست جمهوري افزود: از سال 2000 خواست دولت مبني بركمك به كشورهاي دوست و همسايه و كشورهاي آفريقايي و آمريكاي لاتين ستادي تشكيل و اعتباراتي به آن اختصاص يافت.

وي با اشاره به تشكيل ستاد خاص كشور عراق- افغانستان گفت: از سال 2000 تا 2007 حدود160 ميليون دلار معادل 160 ميليارد تومان به اين كشورها اختصاص يافت كه اين اعتبار در سال 2008 50 ميليون دلار معادل 50 ميليارد تومان است.

وي گفت: از مجموع اعتبارات تخصيصي، برخي برنامه‌هاي زيربنايي از جمله در افغانستان انجام شد.

وي ادامه داد: 200 ميليون دلار از طرف ستاد عراق به عراق اختصاص داده شد كه 2 ميليون دلار آن در 5 استان عراق به طرح‌هاي مخابراتي كه عمدتاً شبكه‌هاي زيرساختي مخابراتي و شبكه‌هاي كابل و فيبرنوري بود اختصاص يافت.

محامدپور در ادامه از علاقه موجود براي اجراي طرح‌هاي ICT در كشورهاي آفريقايي خبر داد و افزود: به جز مواردي محدود، از كشورهاي آفريقايي، درخواستي براي انجام كارهاي مخابراتي نشده كه اگر در اين زمينه تقاضا شود در ستاد همكاري‌هاي توسعه‌اي قابل ارايه است.

و ي با اشاره به عضويت خود در اين ستاد خاطر نشان كرد: در صورت طرح درخواست كشور‌هاي آفريقايي از سوي آقاي توره آمادگي خود را براي اجراي آن‌ها اعلام مي‌كنيم.

وي در پايان با اشاره به برگزاري دوره‌هاي موفق در رابطه با كشورهاي APT تاكيد كرد: در كمال خوشوقتي اين همكاري‌ها را در مسايل فني و آموزشي انجام مي‌دهيم.

حمدون توره دبير كل ITU نيز در سخناني ايران را از اعضاي فعال ITU دانست و افزود: ايران نه تنها در تمام بخش‌هاي ITU فعال است بلكه در داخل هم استانداردهاي مخابراتي درسطح بالايي قرار دارند.

وي همچنين در ديدار با اساتيد دانشكده ICT افغانستان كه در حال گذران دوره آموزشي در ايران هستند، گفت: هدف ما در ITU تربيت افراد براي كسب مشاغل در صنعت مخابرات است.

وي افزود: آموزش پوياست و متناسب با توسعه دانش، توسعه مي‌يابد. من به عنوان دبير كل اتحاديه ITU به شما اطمينان مي دهم كه اين امر تحقق مي‌يابد.

در اين ديدار يكي از اساتيد دانشكده ICT كابل با تقدير از كمك‌هاي بي‌شائبه‌دولت ايران در كمك به مخابرات افغانستان گفت: جنگ‌ باعث از بين رفتن تمام زيرساخت‌هاي فناوري در افغانستان شده است و خواهش ما از ITU اين است كه با توجه خاص به افغانستان به افزايش سطح فناوري در آن كمك كند.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//317 - 317 - 50//www.BornaNews.ir
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن