تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815193349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران صادرات نفت خود به چين و هند را افزايش مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ايران صادرات نفت خود به چين و هند را افزايش مي دهد
معاون امور بين الملل شركت ملي نفت ايران اعلام كرد: اين كشور در نظر دارد صادرات نفت خود به چين و هندوستان را افزايش دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از بي بي سي، ايران در نظر دارد نفت بيشتري به كشورهاي در حال توسعه از جمله چين و هندوستان بفروشد كه در اين صورت بايد عرضه نفت خود را به ديگر كشورها كاهش دهد.

علي اصغر عرشي افزود: رشد اقتصادي كشورهاي هندوستان و چين رو به افزايش است و مطمئناً اين كشورها به منابع انرژي بيشتري نياز دارند.

وي گفت: ما اداراتي را در بمبئي و پكن تاسيس خواهيم كرد تا اين كشورها بتوانند بر روي قراردادها با هدف افزايش فروش نفت خام، بررسي بيشتري داشته باشند اگر حجم فروش نفت به چنين كشورهايي افزايش يابد، در نتيجه فروش نفت به ديگر كشورها و همچنين عرضه اين محصول به بازار آزاد نيز كاهش خواهد يافت.

ايران به عنوان چهارمين كشور بزرگ صادر كننده نفت، روزانه 2 ميليون و 500 هزار بشكه نفت به ديگر كشورها صادر مي كند كه از اين مقدار450 هزار بشكه به چين و 380هزار بشكه به هندوستان صادر مي شود.

همچنين گزارش ها نشان مي دهند، شركت ملي نفت ايران در نظر دارد از ماه سپتامبر صادرات نفت خود را به پالايشگاه نفتي Reliance در هندوستان افزايش دهد. اين دو شركت در حال حاضر قراردادي بسته اند كه به موجب آن مي توانند نفت خام را در ازاي بنزين مبادله كنند.

شركت Reliance صادرات بنزين به ايران را از ماه جولاي از سر گرفته است. اين شركت سال گذشته صادرات اين محصول خود را به ايران متوقف كرده بود.

عرشي اظهار داشت، ايران از تركمنستان سوخت حرارتي وارد مي كند اما به دليل مبارزه با تاثير خشكسالي و تامين سوخت نيروگاه هاي برق در كشور، صادرات نفت خود را به اين كشور متوقف كرده است.

گفتني است، كمبود آب در ايران بر روي توليد 7 هزار مگاوات انرژي در نيروگاه هاي آبي تاثير گذاشته و در مقايسه با سال گذشته استفاده ايران از سوخت براي توليد برق دو برابر افزايش داشته است.

گزارش ها حاكي از اين است، ذخاير نفت سنگين ايران در تانكرهاي اين كشور در خليج فارس كاهش داشته اند. در حال حاضر اين منابع به كمتر از سه ميليون بشكه مي رسد كه نسبت به برآوردهاي انجام شده كمتر است. در گذشته حجم ذخاير نفت سنگين 30 ميليون بشكه گزارش شده بود.

همچنين گفته مي شود ذخاير نفت خام ايران از طريق بازار آزاد به پالايشگاه هايي كه با اين كشور قرار دارند فروخته مي شده و باقي مانده آن نيز به بندر عباس انتقال مي يابد.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن