تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804565418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تفاهم نامه «كارآفريني و اشتغال معتادان بهبود يافته» امضا شد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: تفاهم نامه «كارآفريني و اشتغال معتادان بهبود يافته» امضا شد
خبرگزاري موج - تفاهم نامه مشترك دبيرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارتخانه هاي رفاه و تأمين اجتماعي ، كار و امور اجتماعي، تعاون و با موضوع «كارآفريني و اشتغال معتادان بهبود يافته» امضا شد .
به گزارش موج به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل وزارت رفاه و تأمين اجتماعي ، اين مراسم با حضور عبدالرضا مصري وزير رفاه و تأمين اجتماعي ، عباسي وزير تعاون ،
احمدي مقدم دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعي از كارشناسان برگزار شد .
مصري در ابتداي اين مراسم ضمن تبريك هفتة دولت و بزرگداشت مقام شهيد رجايي و باهنر خاطرنشان كرد: خوشبختانه امروز، روزي است كه نگرش و ديدگاه نيروي انتظامي و ستاد مبارزه با مواد مخدر به اعتياد و معتاد گسترده تر و جامع تر شده است، اين در حاليست كه در بسياري از كشورهاي دنيا حتي پيشرفته ترين آنها چنين ديدگاهي وجود ندارد .
وي ادامه داد: در حال حاضر مبارزه با قاچاقچيان، كاهش آسيب و كاهش تقاضا از فرمول هاي جدي مبارزه با اعتياد در نيروي انتظامي و ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
مصري خاطرنشان كرد: اشتغالزايي، بازگشت به آغوش خانواده و نگاه خوشبينانه به آينده حاصل تلاش و نگاه ارزشمند نيروي انتظامي و ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
وزير رفاه و تأمين اجتماعي تصريح كرد : ما بايد كاري كنيم كه اعتياد و معتاد را مديريت كنيم و مديريت اين قشر را از قاچاقچيان بگيريم زيرا با پذيرش مسئوليت قطعاً براي آينده برنامه ريزي خواهد شد .
همچنين سردار احمدي مقدم دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه اين نشست نيز با اشاره به علل بازگشت معتادان به دايره اعتياد گفت: عدم پذيرش اجتماعي، نداشتن شغل ، دست زدن به جرايم ديگر ازجمله علل بازگشت مجدد معتادان است .
وي ادامه داد: ما بايد موقعيت اقتصادي و اجتماعي اين قشر را بازسازي كنيم تا خانواده پذيراي آنها باشد.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد: هم اكنون شاهد مصداق تحقق عزم ملي در حوزه مبازه با مواد مخدر هستيم و دولت نيز گام اساسي براي مبارزه با مواد مخدر برداشته است.
وي اضافه كرد: امضاي اين تفاهم نامه گام بسيار خوبي براي مبارزه با مواد مخدر و كمك به معتادان است كه حدود 11 هزار نفر به صورت پايلوت تحت پوشش قرار مي گيرند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل وزارت رفاه و تأمين اجتماعي، با امضاي اين تفاهم نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارتخانه هاي كار، تعاون و رفاه، سازمان بهزيستي، كميتة امداد امام خميني (ره)، سازمان آموزش فني و حرفه اي و صندوق مهر امام رضا (ع) هر يك عهده دار وظيفه اي خواهند بود.
بر اين اساس وزارت كار و امور اجتماعي در حوزه كارآفريني و اشتغال ملزم به تأمين تسهيلات موضوع اين تفاهم نامه در صورت ابلاغ تسهيلات از سوي بانك مركزي با بانك هاي عامل بر اساس آيين نامه اجرايي گسترش بنگاه هاي كوچك اقتصادي زودبازده و كارآفرين به ازاي هر فرصت شغلي تا مبلغ 150 ميليون ريال ، محاسبه و پرداخت يارانه آن بر اساس دستورالعمل موضوع ماده 5 آيين نامه مزبور و در چارچوب تفاهم نامه في ما بين سازمان بهزيستي و وزارت كار خواهد بود .
همچنين با توجه به وضع خاص جامعه هدف تفاهم نامه و مشكلاتي كه از نظر تضميني تسهيلات در بانك ها وجود دارد، ستاد با اختصاص بودجه اي معين و عقد قرارداد با يكي از بانك ها يا مؤسسات مالي و اعتباري قرارداد تضمين بازپرداخت تسهيلات اعطايي به اين افراد را تنظيم و مبادله مي كند .
همچنين طبق اين تفاهم نامه سازمان آموزش فني و حرفه اي ضمن فراهم آوري زمينه هاي ارائه آموزش هاي مهارتي و حرفه اي براي 11 هزار معتاد بهبود يافته معرفي شده از سوي سازمان هاي مردم نهاد، وزارت بهداشت، سازمان زندانها و سازمان بهزيستي به تعداد 1 ميليون و 200 هزار نفر ساعت آموزشي در سراسر كشور با اولويت انسانهاي پرخطر از طريق تامين منابع موادمصرفي به ازاي هر نفر ساعت 8000 ريال توسط مبارزه با موادمخدر خواهد بود.
همچنين اين سازمان عهده دار تامين مربي آموزشي، پذيرش و آموزش افراد در مراكز ثابت ، ارائه آموزش هاي مهارتي وفق شرايط و ضوابط در دو بخش سيار و ثابت است.
صندوق مهر امام رضا(ع) نيز با تامين و تخصيص اعتبار لازم از سوي ستاد، تعيين و اختصاص تسهيلات اشتغالزايي ويژه معتادان بهبوديافته و خانواده آنان به تعداد حداكثر 11 هزار نفر و ابلاغ سهم اعتباري تعيين شده هر استان با همكاري سازمان بهزيستي به كليه استانها را عهده دار خواهد بود.
محاسبه مبلغ تسهيلات اعتباري مصوب براي هر فرصت شغلي يكصد ميليون ريال و حداكثر زمان بازگشت تسهيلات اعطايي به مدت 5 سال است.
همچنين مراكز خدمات مشاوره اي و مددكاري كارگران با همكاري و تامين اعتبارات لازم توسط ستاد مبارزه با موادمخدر و سازمان بهزيستي بايد تاسيس و راه اندازي شود.
مطابق با اين تفاهم نامه تجهيز و فعال سازي خانه هاي بهداشت كارگري در بنگاههاي اقتصادي با تامين اعتبارات لازم از طريق ستاد مبارزه با موادمخدر صورت خواهد گرفت .
وزارت تعاون نيز عهده دار اتخاذ تسهيلات لازم براي ارائه آموزش هاي عمومي مربوط به نحوه تشكيل و اداره شركت هاي تعاوني به هيات هاي موسس و هيئت مديره تعاوني ها از طريق ادارات كل تعاون در استانهاست .
سازمان بهزيستي نيز با امضاي اين تفاهم نامه عهده دار مشاوره، راهنمايي و شناسايي توانمنديهاي معتادان بهبوديافته در جهت اشتغالزايي آنان به تعداد حداقل 10 هزار نفر، تشكيل پرونده جهت برنامه ريزي در راستاي بهره مندي از تسهيلات اعتباري، معرفي افراد مورد نظر به وزارتخانه هاي كار، تعاون و صندوق مهررضا و سازمان آموزش فني و حرفه اي، تخصيص بخشي از تسهيلات اشتغالزايي ويژه معتادان بهبوديافته حداقل به تعداد 3 هزار نفر، اعتبار مورد نياز 180 ميليارد ريال، سرانه ايجاد هر شغل 60 ميليون ريال كه به عنوان وجوه اداره شده در اختيار سازمان بهزيستي قرار مي گيرد.
وزارت رفاه و تامين اجتماعي نيز با امضاي اين تفاهم نامه موظف به يارانه مند كردن درمان اعتياد معتادان ، تخصيص سبدهاي حمايتي براي معتادان بهبوديافته و خانواده آنها و توزيع سهام عدالت براي معتادان بهبود يافته است.
همچنين كميته امداد امام خميني (ره) نيز براي شناسايي معتادان بهبوديافته و اجراي برنامه مشاوره شغلي براي خانواده هاي معتادان بهبوديافته، اجراي برنامه آموزشي شغلي و حرفه آموزشي براي گروه هدف به تعداد 10 هزار نفر،‌اجراي برنامه ايجاد فرصت هاي شغلي براي خانواده هاي معتادان بهبود يافته و بهبود نيافته و برنامه نظارت بر فرصت هاي شغلي بايد گام بردارد .
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن