تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815390917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مهر/كنسرت گروه دستانبا اعتراض شجريان به پايان رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر/كنسرت گروه "دستان"با اعتراض شجريان به پايان رسيد
آخرين شب از كنسرت گروه دستان و همايون شجريان به دليل قطع برق و نارسايي در به كار انداختن سيستم اضطراري برق با اعتراض شديد استاد شجريان مواجه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خاموشي تالار بزرگ كشور دقايقي پس از استقرارحاضرين در سالن صورت گرفت و تماشاگران يك ساعت و نيم در سالن گرم و نيمه تاريك و بدون تهويه براي شروع كنسرت به انتظار نشستند.

با آمدن برق و قبل از ورود گروه به سالن استاد محمدرضا شجريان با چهره اي برافروخته به روي صحنه آمد و خطاب به حاضرين در سالن چنين گفت : دست همه شما را مي بوسم ، ما هم مانند شما ميهمان تالاركشور هستيم و نمي دانم كه با اوضاعي كه پيش آمد چطور مي شود ميزبان از حال مهمان خود خبر نداشته باشد و نداند كه اين همه نارسايي از كجاست ؛ متاسفانه بايد بگويم قطع برق و نارسايي از جانب برخي دوستان بوده كه همه ما را شرمنده كرد.

استاد شجريان درميان انبوه جمعيت و تشويق بي امان آنها با اشاره به آمادگي اعضاي گروه دستان گفت : اعضاي گروه دستان از اين اتفاق خيلي عصبي و دچار آشفتگي روحي شدند اما صبر و حوصله شما باعث روحيه دادن به آنها شد ولي تمام دوستاني كه مي خواستند اين برنامه را خراب كنند بايد بدانند كه جلوي رشد موسيقي را نمي توان گرفت تا زماني كه زبان فارسي هست موسيقي اصيل ايراني هم زنده خواهد ماند.

پس از پايان صحبت هاي استاد آواز موسيقي ايران گروه "دستان" به روي صحنه آمدند و قبل از شروع اعلام شد كه به دليل تكميل فيلمبرداري از برنامه برخلاف شبهاي گذشته قطعات بخش دوم كنسرت دستان به آهنگسازي سعيد فرجپوري در مايه بيات اصفهان در بخش اول اجرا خواهد شد.

قطعه بي كلام "اشتياق"، آغازگر اين كنسرت بود كه با ساز و آواز، تصنيف "چين زلف" با استفاده از اشعار عطار نيشابوري، ساز و آواز "عشق پاك" با شعري از فريدون مشيري ، تصنيف "اسرار عشق" براساس شعري از حافظ ، ساز و آواز "دلشده" با شعر عراقي ادامه پيدا كرد و با تصنيف ملي ميهني "وطن" با شعري از سياوش كسرايي به پايان رسيد.

پس از آنتراك كوتاه بخش دوم كنسرت "دستان" با عنوان " قيژك كولي" با تصنيف "عاشقانه" و شعري از حميد متبسم آغاز شد و پس از آن ساز و آواز ، تصنيف " قيژك كولي" با شعر محمدرضا شفيعي كدكني ، قطعه بي كلام "مستانه "، ساز و آواز" كمند زلف" براساس شعري از حافظ اجرا شد و همچنين تصنيف" زهي عشق " با شعري از مولانا پايان بخش قسمت دوم از كنسرت گروه موسيقي "دستان" بود.

پس از پايان بخش دوم كنسرت و در پي تشويق هاي بي امان و تقاضاي حاضرين براي اجراي تصنيف" مرغ سحر" اعضاي گروه موسيقي "دستان" به روي صحنه آمدند ودوباره برجاي خود نشستند؛ همايون شجريان درحركتي غير قابل پيش بيني از سكو پايين آمد و از پدرش خواست تا در اجراي "مرغ سحر" او را همراهي كند و آنگاه هر دو به روي صحنه آمدند و پدر و پسر تصنيف خاطره انگيز "مرغ سحر" را همراه با جمعيت يكصدا خواندند.

در حاشيه :

- در آخرين شب از كنسرت همايون شجريان "حسين عليزاده"،" مجيد درخشاني" و جمعي از هنرمندان موسيقي حضور داشتند.

- عليرغم قطع برق و تاخير يك ساعت و نيم در اجراي كنسرت، جمعيت حاضر در سالن همچنان مشتاقانه در سالن نشسته و با صبر و حوصله منتظر اجراي كنسرت گروه "دستان" بودند.

- در خاموشي سالن نور موبايل ها و تشويق هاي تماشاگران شور و حال خاصي به كنسرت بخشيده بود.

- دو شب از چهار شب برنامه گروه دستان با قطع برق مواجه شد.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن