تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814686247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو جامعه جنگلباني ايران: گياهات مرتعي از نظر خواص دارويي، مصرف صنعتي و خوراكي با ارزش هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عضو جامعه جنگلباني ايران: گياهات مرتعي از نظر خواص دارويي، مصرف صنعتي و خوراكي با ارزش هستند


خبرگزاري دانشجويان ايران - خرم‌آباد
سرويس: كشاورزي و دامپروري

يك عضو جامعه جنگلباني ايران ابراز عقيده كرد كه گياهان مرتعي در صنايع غذايي و دارويي كاربرد زيادي دارند.

مهندس بيرانوند با بيان اين مطلب به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: گياهان مرتعي از جمله كما، شيرخشت، آويشن، شيرين بيان، خاكشير، گون، باريچه و گز داراي خواص دارويي، مصرف صنعتي و خوراكي با ارزشند و كاربرد زيادي در گذشته و حال در صنايع غذايي و دارويي داشته و در حال حاضر صادرات اين گياهان به خارج از كشور از رونق خوبي برخوردار است.

وي اظهار كرد: اهميت و نقش منابع آب و خاك به عنوان زيربنا و پشتوانه اقتصادي و عامل اصلي توليدات كشاورزي و نقش پوشش گياهي در قالب جنگل‌ها و مراتع در بقا هستي از طريق ايجاد تعادل هيدرولوژي حفاظت خاك و حفظ تعادل زيست محيطي بر كسي پوشيده نيست.

اين عضو جامعه جنگلباني ايران متذكر شد: توليد عسل رابطه مستقيم با كيفيت و كميت مراتع دارد و حداقل 50 درصد از ارزش اقتصادي عسل به مراتع برمي‌گردد.

وي يادآور شد: در لرستان اغلب روستاييان، عشاير و دامداران علوفه مورد نياز دام‌ها را از مراتع تامين مي‌كنند كه ميزان و مدت زمان استفاده آنها در مناطق مختلف به علت تفاوت شرايط اكولوژي متغير و متفاوت است.

بيرانوند گفت: تمامي حيوانات وحشي نيز نيازهاي غذايي خود را از مراتع تامين مي‌كنند.

وي افزود: عواملي از جمله چراي بيش از حد دام، شخم زدن مراتع جهت ديم كاري، بوته كني به منظور تامين سوخت روستاييان و عشاير، عدم آموزش و آگاهي دامداران از اصول صحيح مرتعداري و دامداري، بهم خوردن ساختار اجتماعي عشاير و عدم احساس مسووليت آنها در تخريب مراتع موثر است.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 255]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن