تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815055193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نزديك بيني در كودكاني كه به مدت زيادي در هواي آزاد قرار مي گيرند كمتر است/ حرف زدن كودكان در خواب در بيشتر موارد طبيعي است/ استفاده از تلفن همراه براي كودكان مضر است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نزديك بيني در كودكاني كه به مدت زيادي در هواي آزاد قرار مي گيرند كمتر است/ حرف زدن كودكان در خواب در بيشتر موارد طبيعي است/ استفاده از تلفن همراه براي كودكان مضر است
هواي تازه مانع از نزديك بيني در كودكان مي مي شود، حرف زدن در خواب در بيشتر موارد طبيعي است، استفاده از تلفن موبايل در كودكان مي تواند ورم و ضعف حافظه ايجاد كند.
*هواي تازه مانع از نزديك بيني كودكان مي شود

محققان استراليايي دريافتند در كودكاني كه مدت زمان زيادي در هواي آزاد به سر مي برند به احتمال كمتر در آنها نزديك بيني ايجاد مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري روسيه، پزشكان بينايي دانش آموزان از 55 مدرسه سيدني را مورد ارزيابي قرار دادند و تأثير حفاظتي اقامت و بودن كودكان در هواي باز و تازه را براي چشم در 80درصد كودكان شناسايي كردند، گردش هاي مكرر و بازي هاي پر تحرك در خيابان ها امكان كاهش فشار بر چشم را در زمان مطالعه، تماشاي تلويزيون و كار با كامپيوتر و آماده كردن تكاليف و كارهاي خانه فراهم مي سازد.

متخصصين چشم دانشگاه سيدني معتقدند هواي تازه نه تنها براي سلامت عمومي كودك، بلكه براي حفاظت ديد خوب در سنين 7 تا 11 سالگي نيز مفيد است، هنوز علت اين خاصيت ضد مشكل بينايي به دقت معلوم نشده است اما به نظر مي رسد نور خورشيد ارگانيسم را با اكسيژن اشباع مي كند و فعاليت فيزيكي به تخم چشم اجازه مي دهد به طور صحيح و به خوبي رشد كند و بدين ترتيب محيط اپتيكي چشم با ابعاد آن منطبق مي شود، تخم چشم مخصوصاً در فواصل سني 5 تا 10 سال به طور فعال رشد مي كند و شكل گيري نادرست قدرت بينايي و اپتيكي در شبكيه چشم معمولاً مي تواند ديد چشم را براي تمام عمر ضعيف كند.

*حرف زدن كودكان در خواب در بيشتر موارد طبيعي است

همه والدين گرچه يكبار در زندگي خود با حرف زدن كودكان خود در خواب مواجه شده اند اما در بيشتر موارد اين امر طبيعي است، گرچه در برخي موارد نيز نياز به بردن به پزشك ضروري است.

در اكثر موارد حرف زدن كودكان در خواب كاملاً بي خطر است و حتي به كودك در سازگاري پيداكردن با محيط دنيا كمك مي كند، سيستم عصبي كودكان نسبت به بزرگسالان مقاومت و ثبات كمتري دارد، وقايعي كه در روز اتفاق مي افتد حتي اگر بسيار شادي بخش نيز باشد مي تواند براي كودكان خردسال استرس زا باشد كه در اين صورت حرف زدن در خواب نتيجه روشن تأثير عاطفي شديد است.

بايد توجه داشت در ساعات شب كودك به هيجان نيايد، نبايد به وي در شب اجازه تماشاي تلويزيون را داد، بايد در هنگام خواب ورود هواي تازه ره به اتاق تأمين كرد، در اتاق بايد كمي باشد.

كودكان با حرف زدن و زير لب سخن گفتن در خواب گذر از يك مرحله خواب به مرحله ديگر را براي خود آسان مي كنند به طوري كه گاهي اوقات خود به خود در خواب لبخند مي زنند.

كودكان خردسال كه تازه حرف زدن را ياد مي گيرند مي توانند حرف زدن در خواب را به عنوان زمينه آغاز ويژه براي شكل گيري بيان به كار برند، اين كودكان ابتدا در خواب به صورت جداگانه كلمات را بيان مي كنند و بعد در بيداري آنها را تكرار مي كنند.

اگر حرف زدن كودك در خواب با علائم ديگر توأم باشد در موارد جدي و شديد بايد كودك را نزد متخصص عصاب برد، بايد به علائمي مانند توأم شدن حرف زدن كودك با كابوس هاي شبانه يا حركت هاي بي اراده در خواب، آشفتگي ذهن و سردرگمي فكر پس از بيداري و نيز اگر كودك در حال صحبت كردن در خواب عرق كند و آب دهان وي جاري شود توجه جدي كرد.

*استفاده از تلفن موبايل در كودكان مي تواند ورم و ضعف حافظه ايجاد كند.

سازمان فدرال خدمات نظارت بر حفاظت از حقوق مصرف كنندگان در مسكو به والدين در مورد خريد تلفن همراه براي كودكان و نوجوانان خود هشدار داد، تلفن همراه در كودكان و نوجوانان مي تواند موجب ورم و ضعيف شدن حافظه گردد، متخصصي اين سازمان توصيه مي كنند استفاده از تلفن همراه را در كودكان تا حد ممكن كاهش داد.

با استفاده از تلفن همراه حتماً‌ تأثير ميدان الكترو مغناطيسي بر مغز سر كاربر روي مي دهد، استانداردهاي كنوني امنيت بري تلفن هاي همراه براي بزرگسالان طراحي مي شود و ويژگي ارگانيسم كودكان را در نظر نمي گيرد.

ميدان الكترو مغناطيسي تأثير مستقيم بر شكل گيري جريانات فعاليت عصبي بالا دارد، به طوري كه پرتوهايي كه دائماً از تلفن هاي موبايل جريان دارد مي تواند به سيستم ايمني كودك كه تازه در پروسه رشد قرار دارد صدمه وارد كند.

جذب انرژي الكترومغناطيسي در سر كودك بسيار بيشتر از بزرگسالان صورت مي گيرد، ارگانيسم كودكان نسبت به بزرگسالان حساسيت بيشتري دارد.

به گفته اين سازمان كودكان معاصر از آغاز كودكي از تلفن همراه استفاده مي كنند و استفاده از آن را تا بزرگسالي ادامه مي دهند به همين دليل سابقه تماس كودكان با پرتوهاي الكترومغناطيسي بيشتر از بزرگسالان معاصر خواهد بود.

به عقيده اعضاي كميته ملي حفاظت در بربر پرتوهاي يونيزه نشده در روسيه، در كودكاني كه از تلفن موبايل استفاده مي كنند بايد انتظار عوارض اختلالات احتمالي مانند ضعف حافظه، كاهش توانايي ادراكي و عقلي، عصبانيت و پرخاشگري، تحريك پذيري، اختلال در خواب، مستعد بودن به واكنش هاي استرس زا و تشنج روحي، افزايش آمادگي صرع را داشت.

به گفته متخصصي در اين كودكان در حال رشد فعلي در آينده در سنين 25 تا 30 سالگي مي تواند ورم هاي مغزي، ورم هاي اعصاب شنوايي و گوش دروني رشد يابد و مي تواند در سنين 50 تا 60 سالگي در آنها بيماري آلزايمر، ضعف عقل، سندرم افسردگي و ساير مشكلات و بيماري هاي مربوط به اعصاب مغز سر ايجاد شود.

براي اجتناب از اين عوارض استفاده از تلفن همراه در كودكان بايد زمان استفاده از تلفن موبايل را تا حد ممكن كاهش داد، امكان استفاده از تلفن هاي موبايل شخصي را در افرادي كه هنوز به 18 سالگي نرسيده اند و در زنان باردار محدود كرد.

پرفسرور دانشگاه كاليفرنيا همراه با گروهي از دانشمندان 13159 كودك را كه مادران آنها موفقت كرده بودند تا به دنيا آمدن آنها در معاينات و بررسي ها شركت كنند مورد مشاهده و تحت نظر قرار داد تا رسيدن اين كودكان به سن هفت سالگي از مادران آنها خواسته شد به يك سري سئوالات پاسخ دهند معلوم شد در كودكاني كه در پرسشنامه هاي آنها در مورد استفاده بيش از حد تلفن همراه ذكر شده بود نسبت به كودكاني كه مادران آنها فقط در موارد لزوم از تلفن همراه استفاده مي كردند 80 درصد بيشتر تمايل به انحرافات و تخطي هاي رفتاري و عاطفي وجود داشت.

بررسي ضرر تلفن همراه براي سلامت انسان ساليان درازي است كه صورت مي گيرد در سال 1990 در آمريكا يك وكيل دادگستري موفق شد ثابت كند علت مرگ زناني كه از ورم هاي مغز سر رنج مي برند استفاده از تلفن همراه بوده است.

طبق نتايج تحقيقات صورت گرفته در ايرلند يك بيستم ساكنين ايرلند قرباني پرتوهاي تلفن همراه مي شوند در بين علائم مشخص شده توسط متخصصين اختلالات خواب، تهوع و دل به هم خوردگي، خستگي، تحريك پوست و آشفتگي ذهن عنوان شده است.

پزشكان تأكيد مي كنند اين چنين علائم و نشانه هاي عوارض استفاده از تلفن همراه در اكثر كشورهاي پيشرفته به ثبت رسيده است اما يك سري از كشورها ديگر اقدامات براي حفاظت از سلامت شهروندان جوان خود را آغاز كرده اند به طوري كه در بريتانياي كبير فروش تلفن هاي همراهي كه مخصوصاً براي كودكان طراحي مي شود ممنوع شده است، يك مدرسه در شمال غربي اين كشور حتي استفاده از اسكنرها را براي معلوم كردن وجود تلفن همراه در بين محصلين آغاز نموده است چراكه استفاده از تلفن هاي موبايل در اين مدرسه به طور كامل ممنوع است./ز
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن