تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815612159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تنها از 10 تا 50 درصد ظرفيت مراكز تربيت معلم استفاده مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تنها از 10 تا 50 درصد ظرفيت مراكز تربيت معلم استفاده مي شود
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه تنها از 10 تا 50 درصد ظرفيت هاي موجود دانشگاه تربيت معلم استفاده مي شود، گفت: در حال حاضر در مراكز تربيت معلم، تعداد افرادي كه شب ها در خوابگاه ها مي خوابند از تعداد دانشجويان بيشتر است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا، «عليرضا علي احمدي» وزير آموزش و پرورش با حضور در گردهمايي روساي آموزشكده هاي فني و حرفه اي و مراكز تربيت معلم كه در دانشكده فني دكتر شريعتي برگزار شد، با تاكيد بر رقابت بين دانشگاه ها، آن را نقطه عطف آموزش عالي خواند و خاطر نشان ساخت: هدف از مدارس كاردانش و فني و حرفه اي اين نبوده است كه بچه ها صرفا وارد دانشگاه شوند، بلكه بايد ظرفيت ها را ايجاد كنيم كه نگويند به خاطر كميود ظرفيت به رشته هاي نظري رفتند.

وزير آموزش و پرورش تبادل امكانات مراكز آموزش عالي و بدنه آموزش پرورش با تشريك مساعي و حمايت آموزشكده ها از هنرستان ها و بدنه آموزش و پرورش را از ضروريات وضع موجود عنوان كرد.

وزير 49 ساله آموزش و پروش با بيان اين كه «تبادل امكانات نافي استقلال مجموعه هاي آموزش عالي نيست»، ياد آور شد: براي توسعه رشته ها و مقاطع تحصيلي محدوديت هايي داريم كه با پيگيري و اصرار بايد آن ها را حد و فصل كنيم.

وي افزود: حدي كه براي ما ديده شده است مقطع كارداني بوده است كه اين نه در حد بلوغ و نه در حد نياز آموزش و پرورش است.

دومين وزير آموزش و پرورش دولت نهم بسياري از امكانات دانشگاه تربيت معلم را از خيلي از دانشگاه هاي فني و مهندسي برتر دانست.

وي ادامه داد: تلقي ها براي آموزش و پرورش خيلي ناقص است، به صورتي كه در برخي جاها تلقي مي كنند كه سواد آموزش و پرورش در حد ديپلم است و حتي نمي خواستند رسميت كارهاي تحقيقاتي را براي ما در نظر بگيرند.

علي احمدي با اشاره به تصويب اساسنامه مجتمع آموزش فرهنگيان، سوال ها و چالش هاي پيش روي اسانامه را از مهم ترين دلايل اجرايي نشدن آن خواند و تصريح كرد: يكي از چالش هاي حقوقي اين بود كه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، تصميمي گرفته بود كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي گرفته شده بود را ناديده گرفتند و اساسنامه را زير سوال بردند.

وزير آموزش و پرورش خاطر نشان ساخت: به ما گفتند نه يك مجتمع ، بلكه دو مجتمع را تاسيس كنيم كه يكي براي تربيت معلم و يكي براي آموزشكده هاي فني و حرفه اي باشد.

دهمين وزير آموزش و پرورش انقلاب اسلامي افزود: اين دو حرف باقي ماند و به جاي اينكه اساسنامه آن توسط وزير ابلاغ شود، توسط معاون وقت وزير با قيد مهلت يك ساله ابلاغ شد.

وي در ادامه ابراز داشت: در كنار بحث هاي سياسي به وجود آمده درباره هيات علمي دانشگاه، هر فكري كه درباره مجتمع مي كرديم جواب نمي داد، حتي اسامي مد نظر براي عضويت هيات علمي را هم پيشنهاد داديم كه همسر رييس جمهور هم كه يكي از اعضاي تربيت معلم است، در آن قرار داشت اما جوابي نگرفتيم.

علي احمدي به مشكلات مالي پيش روي تاسيس اين مجتمع و كمبود هاي آن اشاره كرد و گفت: در بودجه امسال دو نوع اعتبار براي ما ابلاغ شد كه يك بار براي آموزشكده هاي فني و حرفه اي و يك بار براي مراكز تربيت معلم به صورت جداگانه ابلاغ شده بود، اما بعد از آن اعتبار آن به صورت تجميع ابلاغ شد.

وي با ابراز اميدواري درباره تاسيس بيش از يك دانشگاه جامع و اساسي، تغيير ساختار وزارت آموزش و پرورش را فرصتي طلايي براي تصميم گيري در مورد مجتمع شدن يا فعاليت جداگانه مراكز تربيت معلم و آموزشكده هاي فني و حرفه اي دانست.

عضو هيأت علمي و محقق نمونه سال‌هاي 78 و 77 و 1376 دانشگاه علم و صنعت ايران ادامه داد: هر كسي كه در آموزش و پرورش از لحاظ مدارج تحصيلي، توانمندي هاي تعليم و تربيتي و آثار خلاقيت و نوآوري پيش رو باشد، بايد بتواند عضو هيات علمي باشد ولو اينكه در مقطع دبستان تدريس كند.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه «استقلال مانع همكاري و هم افزايي نيست» ، تصريح كرد: مشخص است كه اداره كل نوسازي استان مستقل شده است و يا نهضت سواد آموزي در چند روز گذشته استقلال يافته است اما آنها در شوراي آموزش و پرورش استان شركت مي كنند.

وي افزود: نمي خواهيم كاري بكنيم كه نان مردم را ببريم و يا به مصلحت كشور نباشد، بلكه استفاده درست از بيت المال، حذف اصرف و خدمت بهتر به دانشجويان از خواسته هاي آموزش و پرورش است.

علي احمدي با اشاره به مصوبه سال 83 مبني بر ممنوعيت ورود نيروهاي با مدرك پايين تر از ليسانس به آموزش و پرورش، اظهار داشت: اين مصوبه مانع فعاليت مراكز تربيت معلم مي شود، چراكه آموزش و پرورش هنوز هم به مدرك كارداني نياز دارد و بايد اين مصوبه را اصلاح كنيم.

رييس سابق دانشكده مديريت و برنامه‌ريزي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نياز آموزش و پرورش به يادگيري، تصريح كرد: ما نبايد خودمان را در معرض اتهام قرار دهيم و بايد ثابت كنيم درس خواندن جدي و ادامه تحصيل الزامي است.

وزير آموزش و پرورش گفت: تجهيز مراكز تربيت معلم و آموزشكده ها يكي از ضروريات است.

وي در پايان به تحولات موجود اشاره كرد و اذعان داشت: متاسفم كه در ستاد خودمان، دريافت آمار كارگاه هاي شما براي دريافت تجهيزات از وزارت صنايع، 4 ماه به طول انجاميد.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن