تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818946555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران: تامين بهداشت شهر برعهده ما نيست، براي جلوگيري از وبا نظافت را بيشتر كنيم آكواريوم شهر احتمالا در پارك «گفت‌وگو» احداث مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شهردار تهران: تامين بهداشت شهر برعهده ما نيست، براي جلوگيري از وبا نظافت را بيشتر كنيم آكواريوم شهر احتمالا در پارك «گفت‌وگو» احداث مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

شهردار تهران با بيان اين كه تامين بهداشت و سلامت شهر بر عهده سازمان‌هاي ديگري غير از شهرداري قرار دارد، گفت: اما انجام نظافت شهر بر عهده شهرداري است و سعي مي‌كنيم براي جلوگيري از شيوع وبا، ميزان نظافت شهر را بيشتر از قبل كنيم.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمد باقر قاليباف امروز صبح در حاشيه افتتاح نمايشگاه گل و گياه همزمان با افتتاح مركز نمايشگاه‌هاي دائمي شهرداري تهران واقع در بوستان گفت‌وگو، در جمع خبرنگاران، گفت: مسيرهاي دسترسي فعلي براي محل اين نمايشگاه، دو اتوبان چمران و حكيم بوده كه مسيرهاي مناسبي هستند. همچنين فضاي پاركينگ خوبي نيز براي اين نمايشگاه در نظر گرفته شده است.

قاليباف افزود: در صورت احداث آكواريوم شهر در كنار پارك «گفت‌وگو» دسترسي‌هاي بزرگراهي و ايجاد پاركينگ طبقاتي را در اين محدوده نيز پيش‌بيني خواهيم كرد.

وي توضيح داد: آكواريوم شهر، پروژه‌اي در حال مطالعه است كه در ابعاد فراملي و منحصر به فرد در سطح خاورميانه و آسيا دارد.

ميدان قهرمان هادي ساعي تا 10 روز آينده مشخص مي‌شود

شهردار تهران همچنين به پيشنهاد شهرداري تهران براي نامگذاري يكي از ميادين شهر به نام هادي ساعي اشاره و اظهار كرد: ظرف 10 روز آينده، مكان اين ميدان مشخص مي‌شود.

وي افزود: در ابتدا قرار بود، يك مجموعه ورزشي يا ميدان به نام وي نامگذاري شود، اما در حال حاضر تصميم‌گيري نسبت به نامگذاري ميدان به تصويب شوراي شهر تهران رسيده است.

نمي‌دانم چرا رسانه‌ها برخي موضوعات را بغرنج مي‌كنند

قاليباف در پاسخ به اين سوال كه چه تصميمي در مورد وديعه 500 توماني كارت بليت مترو با توجه به اعتراض شوراي شهر تهران گرفته‌ايد؟ يادآورشد: نمي دانم چرا دوستان خبرنگار، برخي موضوعات را اين طور به شكل خاص دنبال مي‌كنند؟ اگر اعضاي شوراي شهر تهران تذكري داشته باشند، شهرداري پاسخ مي‌دهد و بعضا شخص من در موعد مقرر در صحن شوراي شهر تهران حاضر شده و به سوالات پاسخ مي‌دهم و اين از افتخارات شورا، شهرداري و حكومت مردم سالاري است و به هيچ وجه مساله بغرنجي نيست.

وي عنوان كرد: بر اساس زماني كه شوراي شهر تهران براي پاسخگويي به ما داده‌اند، توضيحات خود را ارائه مي‌دهيم،‌همان طور كه ديروز در شورا، موضوع واگذاري فروش متري را توضيح دادم و همه حمايت كردند.

آب بوستان‌ها خام است و از شبكه سراسري گرفته مي‌شود

شهردار تهران با تاكيد بر اين كه آب استفاده شده در بوستان‌ها، خام است، بيان كرد: مسووليت آب شرب، با سازمان آب و فاضلاب و مجموعه مسووليت دولت است و اگر آب شربي هم در پارك‌ها وجود دارد، از شبكه آبرساني خوراكي استفاده مي‌شود.

وي در مورد همكاري شهرداري براي پيشگيري از وبا، تصريح كرد: متاسفانه شيوع بيماري وبا قابل قبول نيست و حتما بايد زمينه‌هاي پيشگيري و مقابله با آن پيگيري شود و نبايد پس از چند دهه پيشرفت بهداشت، دوباره درگير اين بيماري شويم.

قاليباف با بيان اين كه شهرداري، براي نظافت در شهر مسووليت و توجه دارد و تاكيد كرد: به نظر مي‌رسد، اقدامات شهرداري در حوزه نظافت شهر قابل قبول است.

گزارش ساماندهي شركت‌ها و سازمان‌هاي شهرداري تهران به شورا ارائه شده است

شهردار تهران همچنين در پاسخ به ايسنا، از ارائه گزارش ساماندهي و تعيين تكليف سازمان‌ها و شركت‌هاي شهرداري به شوراي شهر تهران خبر داد و اظهار كرد: اين گزارش به زودي در دستور كار شورا قرار مي‌گيرد.

اگر مديران شهر به دنبال خدمات‌رساني به اين شكل به مردم هستند، ما هم همكاري مي‌كنيم

وي در پاسخ به سوالي در مورد آخرين توافقات در مورد برگزاري نمايشگاه‌هاي پاييزه شهر تهران، گفت: عاقلانه نيست كه اگر دولت مي‌خواهد، امكاناتي را در اختيار شهروندان قرار دهد، شهرداري مخالفتي با اين خدمت‌رساني داشته باشد و حتما همكاري خواهيم كرد.

شهردار تهران اذعان كرد: اگر واقعا وزارت بازرگاني قصد عرضه بهداشت غذايي در ماه مبارك رمضان را دارد، 122 ميدان تره‌بار شهر تهران و فروشگاه‌هاي شهروند و غرفه‌ها رايگان شهرداري در اختيار آن‌ها قرار دارد، اما در عين حال با آوردن يخچال براي عرضه مرغ و گوشت و لبنيات سر چهارراه‌ها و اتوبان‌ها به دليل رعايت نشدن كرامت انساني، بهداشت و ايجاد ترافيك مخالفيم.

به گزارش ايسنا، وي همچنين در سخنان خود در مراسم افتتاح نمايشگاه، گفت: در طول عمرمان در اين شهر، همواره سوله‌هايي را ديده‌ايم كه زده‌اند و رفته‌اند و در حالي كه بايد دلنوازي، زيبايي و لطافت روح در كالبد شهر دميده مي‌شد كه به همين دليل، در سازه نمايشگاه دائمي شهرداري، اين زيبايي را در كنار كاركرد مناسب لحاظ كرده‌ايم و به همين نگاه را در ساير ساخت و سازهاي عمراني شهر در نظر داريم.

وي با بيان اين كه اين پروژه، به شكل چند شيفته به پايان رسيده است، يادآورشد: امروز ديگر هر منصفي در شهر تهران رشد و توسعه شهر در مورد فضاي سبز را حس مي‌كند.

شهردار تهران اين نمايشگاه را يك ضرورت اجتناب‌ناپذير براي شهرهاي بزرگ خواند و گفت: گذشت زمان، شهر و ما را در محاصره سيمان و آهن قرار داده و خودروها بر زندگي ما تحميل شده‌اند و ضرورت دارد، مديريت شهري، روح و طبيعت انسان‌ها را با فضاي سبز تلطيف كند.

وي به لايحه فضاي سبز عمودي در شوراي شهر تهران اشاره كرد و گفت: فضاي خشن شهر را به شكل روح‌نوازي تبديل مي‌كنيم، تا اگر مردم مجبور بودند در ترافيك قرار گيرند، با مشاهده فضاي سبز، ترافيك هم برايشان قابل تحمل باشد و اين فضا را در حال حاضر در پل فجر و اتوبان مدرس مشاهده مي‌كنيم.

قاليباف به فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در برخي اقدام كشاورزي نظير زعفران، خرما و انجير اشاره كرد و توضيح داد: صنعت گل و گياه در ايران مي‌تواند، بسيار متحول شود و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري زيادي داشته باشد.

وي خاطر نشان كرد: شهرداري تهران، همراهي كامل با بخش خصوصي خواهد داشت و اين نمايشگاه را با اولويت همكاري با بخش خصوصي ايجاد كرده و قصد اين را ندارد كه نمايشگاه در كنترل شهرداري يا دولتي‌ها باشد، بلكه اين نمايشگاه براي شهر و بخش خصوصي خواهد بود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن