تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815181780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نايب سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور تاكيد كرد: لزوم ارتقاي سطح كيفي تكنولوژي IT در كشور و رهايي از وضع موجود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نايب سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور تاكيد كرد: لزوم ارتقاي سطح كيفي تكنولوژي IT در كشور و رهايي از وضع موجود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

فعاليت‌هاي انجام شده در سال‌هاي اخير در بحث توسعه‌ي صنعت ICT و الزام آن به صورت امري واجب از سوي دولت گوياي توجه جدي‌تر بخش دولتي است و مي‌توان با حضور بخش‌هاي مختلف خصوصي به گسترش آن اميدوار بود.

سهيل مظلوم - نايب رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌يي در كشور - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب و با اظهار اميدواري از كنش‌هاي صورت گرفته به منظور پيشبرد صنعت IT در كشور اظهار كرد: در حال حاضر مهم‌ترين موضوعي كه بايد در راس برنامه‌ها قرار بگيرد، خارج كردن وظايف عادي و جاري دولتي از حالت سنتي به شيوه‌هاي الكترونيكي و استفاده بهينه از ICT و ظرفيت بالاي نيروي انساني است كه در اين صورت صاحب توسعه‌ي فضاي بيشتر كاري خواهيم بود.

او گفت: بنياد سازمان صنفي رايانه‌يي در كشور نظم بخشي و ساماندهي به كليه‌ي فعاليت‌هاي رايانه‌يي مجاز در كشور است و در اين راستا براي ارتقاي سطح كيفي تكنولوژي IT در كشور و رهايي اين صنعت از وضع موجود همواره اين سازمان توانسته در تمام زمينه‌هاي مربوطه نظرات كارشناسي را ارايه بدهد.

وي افزود: مي‌توان اين سازمان را در طي سه سال گذشته تاثيرگذارترين بخش خصوصي فعال در كشور در بحث IT دانست چراكه روند كلي فعاليت‌هاي سازمان اعم از حضور در كليه مباحث مربوط به ICT و ارايه نقطه نظرات مثبت و منفي نشان دهنده اين است كه اين سازمان كاملا مواضع هدفمندي را براي پاسداشت از منابع بخش خصوصي طي كرده است.

او گفت: وجود چنين سازمان‌هايي در سطوح كلان مي‌تواند چاره‌ساز عقب‌ماندگي‌ها و گامي بلند به سوي پيشرفت و الكترونيكي شدن باشد.

مظلوم تصريح كرد: سازمان با سه سال سابقه هرچند پيشينه‌اي چند ساله با نام انجمن شركت‌هاي انفورماتيك را در اختيار دارد و نيز همواره از امكان داشتن نهادهاي مردمي برخوردار بوده اما هنوز جامعه بخش دولتي نتوانسته از اين ظرفيت براي ارتقاي سطح فن‌آوري در كشور به نحو مطلوب استفاده كند و به همين خاطر شاهد كلي و سختي كار در اين رشته صنعتي بيش از ساير رشته‌ها قابل احساس است.

وي ادامه داد: اميدواريم با گذر زمان و رسيدن سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور به بلوغ واقعي، دولت نيز بر اساس اصل 44 قانون اساسي سياست‌گذاري بتواند اختيارات لازم را در اختيار اين سازمان قرار دهد تا با واگذاري اين اختيارات بتوان تاخير در كارهاي اجرايي را هر چه سريع‌تر جبران كنيم.

به گفته‌ي وي خارج كردن اقدامات عادي از شيوه‌ي سنتي به حالت الكترونيكي يكي از اقدامات مهم به شمار مي‌رود كه مي‌توان گفت پس از سه سال از تاريخ تاسيس نظام صنفي رايانه‌يي در كشور در حد وسيع توانسته‌ايم به تمام نيازها جواب مثبت بدهيم.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن