تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813103217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موسسه مالي و اعتباري سينامجوز گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: موسسه مالي و اعتباري سينامجوز گرفت
مجوز فعاليت موسسه مالي و اعتباري سينا از بانك مركزي براي ادامه حضور در بورس در16 مردادماه اخذ شد.


به گزارش خبرگزاري فارس، موسسه مالي و اعتباري بنياد در شرايطي بعد از پذيرش در بورس (سال 83) به دليل عدم عرضه سهام در سال 84 از فهرست شركت‌هاي بورس حذف شد كه در اقدامي ديگر و بعد از رفتن يا استعفا يا بركناري رضا شيوا از سمت مديرعاملي و آمدن عبدالرضا همتي از بيمه مركزي، مجددا موضوع عرضه سهام اين موسسه مالي مطرح شد كه بعد از دومين پذيرش در 19 شهريور سال85، پلاك 439 بورس به نام اين موسسه خورد و سپس نام اين مؤسسه به سينا تغيير كرد. براساس اين گزارش، اين موسسه در شرايطي مورد پذيرش بورس قرار گرفت كه با توجه به ساختار آن و عدم تبديل شدن به بانك و همچنين عدم مقبوليت آن نزد عوام و سرمايه‌گذاران، اكثر كارشناسان و سهامداران حرفه‌اي بازار سرمايه‌ نظر مساعدي به سهام اين موسسه نداشتند. با اين شرايط و پيش زمينه ذهني بود كه در سوم مهرماه سال 86 براي اولين‌بار 150 ميليون سهم اين موسسه 150 ميليارد توماني در تابلوي فرعي از طريق 5 كارگزاري حافظ (كارگزار معرف) خبرگان سهام، بانك كشاورزي، آبان و بهگزين (كه براي نخستين بار5 كارگزار عهده‌دار عرضه اوليه سهام شدند) عرضه شد و كشف قيمت اين سهم تازه وارد به مبلغ هزار و 219 ريال رقم خورد.به گزارش فارس، قيمت سهام موسسه مالي و اعتباري سينا در حالي طي ماه‌هاي پيش با روند نزولي مواجه بود كه بانك مركزي در راستاي ساماندهي و نظارت موثر بر عملكرد و فعاليت موسسات مالي و پولي كشور در تاريخ 16 مرداد ماه اقدام به صدور مجوز فعاليت موسسه مالي و اعتباري سينا كرد.
نظر مدير بازار شركت بورس
با اعلام اين خبر تا ساعت 10صبح ديروز بيش از5 ميليون و500 هزار سهم موسسه مالي و اعتباري سينا مورد معامله قرار گرفت و بيش از 3 ميليون صف خريد نيز تشكيل شد.
علي صحرايي، مدير بازار شركت بورس در رابطه با اخذ مجوز فعاليت موسسه مالي و اعتباري سينا از بانك مركزي در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اخذ اين مجوز از جمله شرايطي بود كه اين موسسه براي ادامه حضور در بورس بايد از بانك مركزي دريافت مي‌كرد.وي در برابر اين مطلب كه با اين اوصاف نيازي به توقف نماد معاملاتي اين موسسه براي اعلام اثرات اخذ مجوز فعاليت از بانك مركزي نيست خاطرنشان كرد: اخذ مجوز فعاليت ريسكي بود كه با دريافت آن انجام شد و نيازي به توقف نماد معاملاتي نيست.
درخواست افزايش سرمايه 350 ميليارد توماني مالي و اعتباري سينا
مديرعامل مالي و اعتباري سينا از اتمام مراحل مربوط به سپرده قانوني نزد بانك مركزي در مهرماه، درخواست افزايش سرمايه تا سقف 350 ميليارد تومان و عملياتي شدن طرح شتاب اين موسسه خبرداد. عبدالناصر همتي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس در خصوص اخذ مجوز فعاليت موسسه مالي و اعتباري سينا از بانك مركزي كه در 16 مرداد ماه صادر شده اظهار داشت: اين اقدام در راستاي تبديل شدن موسسه به بانك صورت گرفته و به تدريج مراحل مربوط به بانك شدن مالي و اعتباري سينا طي خواهد شد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با اين رويداد نماد معاملاتي سينا در بورس متوقف خواهد شد يا خير گفت: اين موضوع بستگي به تصميم ناظر بورس دارد، اما خودمان تصميمي به توقف نماد در بورس نداريم. همتي با بيان اين كه ديگر تعهدات سينا در حال انجام است به گفت: سپرده قانوني نزد بانك مركزي به مانند ديگر بانك‌ها به طور ماهانه در حال انجام است كه اين فرآيند تا مهرماه به اتمام مي‌رسد. مدير عامل موسسه مالي و اعتباري سينا ادامه داد: از سوي ديگر با توجه به مصوبه سرمايه 350 ميليارد توماني بانك‌ها، مذاكراتي با بانك مركزي به عمل آمده كه درخواست افزايش سرمايه 250 ميليارد توماني موسسه مالي و اعتباري سينا در چند مرحله به 350 ميليارد تومان بالغ شود. همتي ادامه داد: اگر اين توافق به دست آيد زمينه تبديل شدن سينا به بانك زودتر فراهم خواهد شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا تا پاييز سال جاري اين امكان وجود خواهد داشت، خاطرنشان كرد: موضوع تبديل شدن موسسه مالي و اعتباري سينا به بانك به طور كامل به تصميم بانك مركزي بستگي دارد و براين اساس نمي‌توان زماني را اعلام كرد. به گفته همتي كليه اقدامات مربوط به بانك شدن موسسه مالي و اعتباري سينا انجام شده يا در حال انجام و پيگيري است. وي در خاتمه اظهارات از عملياتي شدن طرح شتاب سينا كارت خبر داد و گفت: مرحله آزمايشي طرح شتاب سينا به اتمام رسيده و به تدريج امكان استفاده سينا كارت از ديگر بانك‌ها و همچنين ديگر بانك‌ها از دستگاه خودپرداز سينا فراهم خواهد شد.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن