تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805128635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارنامه اقتصادي دولت در 3 سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: كارنامه اقتصادي دولت در 3 سال گذشته
طرح نظام بهبود و اصلاح نظام توزيع كالا اعم از كشاورزي و صنعتي نهايي شده و مي تواند از تلاطم قيمت ها در بازار مصرف جلوگيري كند.
صادق خليليان معاون وزارت جهاد كشاورزي در جمع خبرنگاران به عملكرد وزارت جهاد كشاورزي در دولت نهم اشاره كرد و گفت: رشد ارزش افزوده بخش كشاورزي در برنامه چهارم معادل 6.6 درصد هدف گذاري شده كه براساس گزارش هاي بانك مركزي در سه سال اول برنامه اين نرخ رشد به 6.7 درصد رسيده است. وي با اشاره به هدف گذاري برنامه چهارم مبني بر ايجاد 209هزار شغل در سه سال اول برنامه در اين بخش گفت: در حال حاضر بيش از 318هزار شغل در بخش كشاورزي ايجاد شده كه از رشدي معادل 52 درصد برخوردار است.
وي هدف گذاري برنامه چهارم براي صادرات 2ميليارد دلاري محصولات كشاورزي را يادآور شد و گفت: سال گذشته ميزان صادرات محصولات كشاورزي به حدود 2.6ميليارد دلار رسيد كه بالغ بر 35 درصد در اين زمينه رشد ايجاد شده، ضمن اين كه رشد صادرات غيرنفتي در بخش كشاورزي طي سه سال اول برنامه نسبت به سال 83 با رشد 210درصدي همراه شده است.
خليليان با بيان اين كه نرخ رشد در بخش كشاورزي سالانه كمتر از 4 درصد بوده است، تصريح كرد: در حال حاضر نرخ رشد در بخش كشاورزي به بيش از 7 درصد رسيده كه اين ميزان تا پايان برنامه به 13.5 درصد افزايش مي يابد و با توجه به تغيير نگرش سيستم بانكي اين نرخ محقق مي شود.
عملكرد وزارت بازرگاني
عملكرد وزارت بازرگاني در سه سال گذشته رشد 100 درصدي صادرات غيرنفتي بدون احتساب ميعانات گازي را به همراه داشته است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، بخشي از دستاوردها و اقدامات وزارت بازرگاني در 3 سال گذشته به اين شرح است:
¤ رشد 100 درصدي صادرات غيرنفتي بدون احتساب ميعانات گازي.
در نظر گرفتن مشوق هاي صادراتي، ارائه تسهيلات صندوق ضمانت، يارانه هاي حمل و نقل دريايي، برگزاري نمايشگاههاي بين المللي، ايجاد پايانه هاي صادراتي، تعامل بيشتر با سفرا، رايزنان بازرگاني و برگزاري كميسيون هاي سيستماتيك و مشخص كردن زيرساخت هاي حمل و نقل گمركي و بانك و بيمه.
¤ واردات 80 درصد كالاهاي سرمايه اي، ماشين آلات، تجهيزات و مواد اوليه در مقابل تنها 20 درصد واردات كالاي مصرفي.
¤ تشكيل ستاد تنظيم بازار در سراسر كشور.
¤ براي اجراي طرح نظام توزيع (در حال حاضر زيرساخت تعريف اصناف در سامانه الكترونيكي و دريافت كد ملي انجام شده به طوري كه 30 تا 40 درصد اين قشر موفق به دريافت اصناف كارت شدند).
¤ هدفمند كردن پرداخت يارانه كالاهاي اساسي، با افزايش سهم يارانه كالاها و خدمات در بودجه عمومي دولت از 8.6 درصد در سال 83 به 9.98 در سال .87
¤ پوشش يارانه اي 15 ميليون نفر از اهالي هشت استان محروم كشور با اعلان كالابرگ جداگانه (علاوه بر كالابرگ سراسري) در سال 84، 9 ميليون نفر در سال 85 و 12 ميليون نفر در سال .86
¤ خريد فوري و نقدي گندم از كشاورزان و خارج كردن چرخه توليد گندم و آرد از انحصار دولت و فعال كردن بخش خصوصي از ابتداي سال .86
¤ واگذاري احداث سيلو به بخش خصوصي، افزايش ظرفيت ذخيره سازي گندم به ميزان 10.6 ميليون تن در سال .86
پروژه هاي عشايري
ريس سازمان امور عشاير گفت: در طول فعاليت دولت نهم 3510 پروژه عمراني و زيربنايي در مناطق عشايري مصوب شد كه تاكنون 2790 پروژه به اتمام رسيده و 720 پروژه بطور متوسط 40 تا 70 درصد پيشرفت داشته است.
جهان شاه صديق در جمع خبرنگاران افزود: از ابتداي سال تاكنون 56 هزار تن علوفه خشك بين عشاير در مناطق خشكسالي توزيع شده و جو توسط شركت پشتيباني امور دام به قيمت 320 تا 330 تومان به دست عشاير مي رسد.
وي افزود: تاكنون 15 ميليارد تومان براي تامين آب شرب و آب موردنياز دام عشاير تامين شده است همچنين 25 ميليارد تومان از ساير اعتبارات خشكسالي براي خريد دام مازاد مناطق عشاير اختصاص يافته است كه در مجموع اعتبار مقابله با خشكسالي در مناطق عشايري به 40 ميليارد تومان مي رسد.
رئيس سازمان امور عشاير افزود: در هفته دولت 230 پروژه در مناطق عشايري به بهره برداري مي رسد كه اعتبار اين پروژه ها 19 ميليارد تومان و با برخورداري 29 هزار خانوار عشايري و اشتغال 1350 نفر است.
وي افزود: همچنين 1520 خانوار در هفته دولت در مناطق عشايري اسكان مي يابند و خانوارهايي كه استقرار پيدا مي كنند تا 5 سال خدماتي از سازمان عشاير دريافت مي كنند و از سال ششم به بعد به وزارت كشور معرفي شده و بصورت يك روستاي جديد ثبت مي شوند.
عملكرد سه ساله
وزارت مسكن
عملكرد سه ساله وزارت مسكن و شهرسازي در تأمين مسكن مردم به ويژه اقشار كم درآمد منتشر شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، بخشي از اقدامات و تلاش هاي اين وزارتخانه مهم به اين شرح است:
-واگذاري زمين به استعداد بيش از يك ميليون و 245 هزار واحد مسكوني به واجدين شرايط با جهت گيري كم درآمدها در سال .87
- توليد سالانه بيش از 941 هزار واحد مسكوني براساس پروانه هاي ساختماني شهري و روستايي صادره كه در مقايسه با سال آخر دولت قبل (سال83) رشد چشمگيري يافته است چرا كه در سال 83 فقط 500 هزار واحد مسكوني توليد شد.
- احداث و نوسازي بيش از 539 هزار واحد مسكوني روستايي از ابتداي فعاليت دولت نهم كه چندين برابر 3 سال مشابه دولت قبل است كه فقط 60 هزار واحد مسكوني روستايي، احداث يا نوسازي شده بود.
- اجراي پروژه هاي ملي ساختمان هاي عمومي و دولتي شامل 151 بيمارستان، 13 مجتمع اداري، 6 مجتمع ورزشي، 5 مجتمع ويژه، 4 مجتمع دانشگاهي، 2 مجتمع توانبخشي و 62 مجتمع در شهر بم.
همچنين انجام ده ها طرح پژوهشي و تحقيقاتي شامل 206 طرح تدوين ضوابط و استانداردهاي ساختماني، 205 طرح مطالعاتي و تحقيقاتي، 73 مورد تمديد گواهينامه فني مصالح ساختماني و 65 مورد صدور گواهينامه فني مصالح ساختماني، احياي بافت هاي فرسوده به طوري كه در طول فعاليت دولت نهم براي 355 شهر و به مساحت 53500 هكتار، محدوده بافت هاي فرسوده تعيين شد. اين در حالي است كه تا سال 83 فقط در 30 شهر و به مساحت 3500 هكتار محدوده بافت هاي فرسوده تعيين شده بود.
تسهيلات صندوق تعاون
مؤسسه اعتباري بخش تعاون از ابتداي فعاليت دولت نهم تاكنون با بررسي و كارشناسي تعداد 105 هزار و 201 فقره پرونده اعتباري بالغ بر 8 هزار و 675 ميليارد ريال تسهيلات اعتباري در اختيار تعاونگران فعال در بخش ها و زير بخش هاي مختلف اقتصادي قرارداد.
ماشاءالله عظيمي مديرعامل صندوق تعاون با بيان مطلب فوق اظهار داشت: از مجموع مبلغ اعطايي صندوق تعاون در طول فعاليت دولت نهم سهم بخش كشاورزي بيش از 3080 ميليارد ريال، بخش صنعت و معدن نزديك به 1280 ميليارد ريال، بخش مسكن و عمران افزون بر 2090 ميليارد ريال، بخش خدمات بالغ بر 1420 ميليارد ريال، بخش بازرگاني 780 ميليارد ريال و چند منظوره بيش از 21 ميليارد ريال مي باشد.
واگذاري زمين
در طرح تعاوني مسكن مهر از تاريخ 86.9.15 تعداد 000،350،3 نفر جهت بهره مندي از تسهيلات ثبت نام كرده اند كه تاكنون 000،050،1 نفر در قالب 4789 تعاوني جهت عقد تفاهم نامه واگذاري زمين به سازمان هاي استاني مسكن و شهرسازي معرفي و زمين دريافت كرده اند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، وزارت تعاون در سه سال گذشته تلاش هاي گسترده اي در امر اشتغالزايي و كمك به ساخت مسكن در قالب طرح هاي مختلف داشته است. بخشي از اقدامات و تلاش هاي اين وزارتخانه مهم و پرتلاش به اين شرح است:
در دوره سه ساله دولت نهم 291 هزار و 534 نفر فرصت شغلي به واسطه طرح هاي مصوب بانك ها در بخش تعاون ايجاد شده كه در مقايسه با دوره قبل 200 درصد رشد داشته است. اين رشد در تعداد طرح هاي مصوب بانك ها 144 درصد بوده است.
در بخش سهام عدالت طي سه سال گذشته 337 تعاوني به ثبت رسيده كه در دولت قبلي سابقه اي در اين زمينه وجود ندارد. رشد تعاوني هاي فرا استاني 100 درصد بوده و انعقاد تفاهم نامه وزارت تعاون با ساير دستگاه ها و سازمان هاي دولتي رشد 1100 درصدي را نشان مي دهد.
دايري 20 ميليون
تلفن همراه
مديرعامل شركت مخابرات ايران در آستانه ورود به هفته دولت، به تشريح دستاوردهاي اين شركت در دوران سه ساله دولت نهم پرداخت و گفت: اكنون مخابرات به عنوان اپراتور اول و قوي ترين اپراتور ارتباطي كشور، سه موضوع در دستور كار خود را به صورت جدي پيگيري مي كند كه شامل تلفن ثابت، همراه و ديتا مي شود.
وي افزود: عملكرد شركت در دو سال گذشته در زمينه تلفن ثابت- يكي از پايه هاي اصلي ارتباطات در كشور است و تلفن همراه به شرايط ايده آل رسيده و طي دو سال گذشته واگذاري تلفن ثابت در تمام استانها به روز شده است. از سال 86 نيز در 18 استان كه بالاي 100هزار نفر جمعيت دارند، واگذاري ها به روز شده است.مديرعامل مخابرات ايران درباره واگذاري تلفن همراه گفت: در دولت نهم، دايري 20 ميليون شماره تلفن همراه محقق شد و سيستم واگذاري تلفن هاي پيش پرداخت به روز شده است اين در حالي است كه در دولت قبل فقط 7 ميليون شماره داشتيم و قيمت سيم كارت ها هم بسيار بالا بود.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن